janwanschers
door janwanschers Dec 28, 2010 om 19:18
Computers & telefonie

Anti virus

ik wil graag weten wat is goede gratis anti virus voor mij laptop dus echt gratis

1056 9 Rapporteer

pa
door patries1967 - Dec 28, 2010 om 19:37
3 Antwoorden / 0 Vragen

vga is goed en gratis

me
door melkimo - Dec 28, 2010 om 19:42
9 Antwoorden / 0 Vragen

AVG heeft een gratis editie
Cloud AntiVirus is ook gratis
Avast! is ook gratis

birdies
door birdies - Dec 28, 2010 om 19:49
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Een zeer goede av is Avast, deze is hier , klik te downloaden.

@patries: vga???

stuinman
door stuinman - Dec 28, 2010 om 20:10
6 Antwoorden / 0 Vragen

Panda Cloud, gratis, goed en "in the cloud": http://www.cloudantivirus.com/en/

Grtz.,
Sonja

snah
door snah - Dec 28, 2010 om 20:29
654 Antwoorden / 61 Vragen

De één zweert bij avast , de ander bij avg
Ik gebruik al vele jaren AVG en ben zeer tevreden .

De gratis av programma's zijn vaak beter dan de betaalde , mede omdat zij vaak lichter zijn , minder belasting voor de pc .

Let wel op dat je maar één av programma gebruikt .

Hans

quantas
door quantas - Dec 28, 2010 om 21:46
670 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=snah schreef op dinsdag 28 dec 2010, 20:29]
De gratis av programma's zijn vaak beter dan de betaalde , mede omdat zij vaak lichter zijn , minder belasting voor de pc .
Hans

Zelden zoveel onzin gezien, als je het verschil niet weet roep dan ook geen onzin.
Betaalde versies zijn beter beschermd met name omdat je direct updates ontvangt als ze er zijn met gratis krijg je het pas als het in de rest van de databases is verwerkt en zo zijn er nog wat voordelen.

Maar dat heeft compleet niks te maken of het lichter of zwaarder is.
Avg is ook niet de beste en laat erg veel door, van de gratis virusscanners is avast of MSE de 2 betere.

Betaald zijn oa Norman en Gdata goed.

Ik ga hier niet uit van vage testen maar wat ik qua virussen tegen kom bij klanten bij klanten die genoemde scanners hebben draaien.

De scanners die ik noem zijn absoluut geen belasting voor je pc is het dat wel zou ik je pc eens goed laten opschonen.

snah
door snah - Dec 28, 2010 om 22:28
654 Antwoorden / 61 Vragen

Beste Quantas ,

Ik roep geen onzin !!!!

Een antievirus programma moet virussen tegenhouden , en avg en avast doen dit beter of net zo goed als de betaalde versies .
Dus waarom ervoor betalen !

Updates komen ook direct binnen en worden gelijk geinstalleerd.

Enne iedere scanner belast de pc .

Hans

quantas
door quantas - Dec 28, 2010 om 22:35
670 Antwoorden / 0 Vragen

Lees je eigen antwoord nog eens en wat ik quote dat deel is grote onzin.

Als je het niet weet hoe gratis cq betaald verschil is moet je niet roepen.

Uiteraard krijg jij updates binnen maar wel als de betaalde hem allang hebben dat is 1 voordeel maar voor thuisgebruik volstaat een gratis wel dat hoor je mij ook niet zeggen.

Maar dat een gratis een pc minder belast dan een betaalde is grote onzin

En een goede scanner belast de pc niet, doet ie dat wel ligt het echt aan je hardware of nog beter spyware op je pc.
Een uitzondering daarop is Norton.

holstein
door holstein - Dec 29, 2010 om 08:49
922 Antwoorden / 16 Vragen

Er wordt wel degelijk vaak een hoop onzin over virusscanners verkondigd.
Gratis schijnt een toverwoord te zijn, want een paar tientjes per jaat uitgeven aan een goeie virusscanner is om een of andere reden een berg die niet te nemen is.
Ik heb jaren Kaspersky gehad en nu sinds het tweede jaar Norton en dat werkt heel erg goed.
Wat jaren geleden een zware belasting voor je computer was, is nu een van de allerbeste virusscanners geworden in zowel werking als belasting voor je systeem, terwijl veel mensen maar wat roepen en het gewoon niet weten en zelf nooit een update hebben gehad.
Kies wat je wit, maar ik zet mijn ervaring met virusscanner hier neer en daar kun je je voordeel mee doen......

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2010/09/23/R348.htm
http://www.antivirusware.com/