zi
door zijderveld Sep 26, 2013 om 22:26
Computers & telefonie

App met vraag om toegang telefoongegevens

Het leek ons wel handig om ook Word e.d. op onze tablet te installeren. Toen ik zag dat het nog niet eens 12 piek kostte, keek ik gelijk om te downloaden, echter nadat ik de voorwaarden gelezen had, ben ik toch gaan twijfelen en heb er even van af gezien. Want wat was de eerste voorwaarde: toegang tot alle bel en contactgegevens. Aan wie geef ik daar toegang en waarvoor? Is er ook soortgelijke software zonder dit soort rare voorwaarden? En dan niet gelijk schreeuwend duur. BVD

1793 7 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Sep 26, 2013 om 23:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Je kunt ook kijken of je QuickOffice kunt installeren. Gratis voor zover ik weet als je een Google account hebt, en van de Android market te downloaden, daar zit ook Word in. Bij mij stond het al geïnstalleerd op mijn gsm. Ik geloof niet dat daarbij sprake is van toegang tot contactgegevens e.d.

vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 27, 2013 om 16:54
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Veel apps vragen toestemming voor dit soort toegang, uit de begeleidende tekst valt dan niet echt duidelijk op te maken om welke gegevens het precies gaat. Sowieso heb je geen enkel inzicht welke gegevens er allemaal en met wie gedeeld worden..

Persoonlijk zou ik geen persoonsgegevens opslaan/gebruiken op 'n tablet en niet via jouw eigen internetverbinding gebruiken.

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2013 om 18:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lekkerisdat

Waarom zou je geen persoonsgegevens opslaan op een tablet en die niet via je eigen internet verbinding gebruiken?

zi
door zijderveld - Sep 27, 2013 om 18:43
50 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=sjoppie schreef op vrijdag 27 sep 2013, 13:16]Hallo Zijderveld,
hier is nog een link met uitleg.

Vr. gr. sjoppie

Fijn gelijk een link waar ik naar toe kon gaan. Kon zo geen zaken vinden die me teveel persoonlijke informatie kost. Zal misschien wel andere reclame uitingen opleveren want tot nu toe gaat voor niets de zon op, maar denk dat ik dit wel installeer.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 27, 2013 om 18:43
7211 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Zijderveld,
hier is nog een link met uitleg.

Vr. gr. sjoppie

zi
door zijderveld - Sep 27, 2013 om 18:47
50 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 27 sep 2013, 16:54]Veel apps vragen toestemming voor dit soort toegang, uit de begeleidende tekst valt dan niet echt duidelijk op te maken om welke gegevens het precies gaat. Sowieso heb je geen enkel inzicht welke gegevens er allemaal en met wie gedeeld worden..

Persoonlijk zou ik geen persoonsgegevens opslaan/gebruiken op 'n tablet en niet via jouw eigen internetverbinding gebruiken.

Tja ik heb niet zo'n groot modern mobieltje, maar het laat zich wel als hotspot lenen, dus als ik onderweg wil internetten en dat niet gratis kan doen en hier (in Noord Duitsland) is dat bijna nergens, doe ik dat toch echt via mijn mobiele netwerk op de tab (supersnel en handig en een stuk goedkoper als een nieuwe Tabachtige telefoon).

door 316 - Sep 27, 2013 om 18:54
35 Antwoorden / 22 Vragen

Ik weet niet wat voor tablet je hebt, maar mocht je een ipad hebben, dan kun je op deze website de naam van de app invullen en dan zie je wat voor persoonlijke informatie ze van je kunnen zien en aftappen http://www.cluefulapp.com/
Geldt uiteraard ook voor de Apps van iphones.