ni
door nietdebas Dec 6, 2016 om 15:40
Computers & telefonie

Apple

L.S.,

Ik heb een Imac 27 inch late 2009 met de beruchte Ati Radeon HD 4850 videokaart. Van deze kaart zijn inmiddels zoveel kapot gegaan, dat deze niet meer te krijgen is. Ook Apple zelf had niet verwacht dat er zoveel zo slecht zouden functioneren en daarom te weinig geproduceerd. Een Apple van ruim 2000 euro met een 2,66 quad core wordt door Apple bestempeld als vintage en heeft dus voldaan aan de verwachte levensduur. Ik heb deze machine in 2010 gekocht en verwacht dat een dergelijk duur "kwaliteitsproduct" toch langer meegaat.

Ik gebeld met Apple voor reparatie. Apple repareert geen producten ouder dan 5 jaar!! Gevolg is dat je je moet wenden tot derden. Deze halen de kaart er uit, zetten de fohn er op en hopen dat hij dan weer 3 maanden meegaat, de garantietermijn van de "reparatie". Hier rekenen ze 300!! euro voor.

Het is schandalig dat Apple dusdanig arrogant is, dat ze willens en wetens een slechte kaart hebben geleverd en vervolgens deze niet meer willen repareren. Tegenwoordig worden nieuw nog computers verkocht met mijn specificaties, dus er is geen sprake van vintage. Mijn klacht wordt gezien als feedback en de policy van Apple is om dit ter informatie aan te nemen, maar niet op te reageren. Het wordt tijd voor een item over de monopolisten. Microsoft mocht geen hele besturingssystemen compleet leveren met bijpassende software. Apple mocht dit wel, omdat het destijds een kleine speler was. Nu is het een grote speler en mag het nog steeds complete systemen in een package verkopen met miserabele service na 5 jaar. De service daarvoor moet je voor betalen. De arrogantie ten top. Een dergelijk duur product hoort goed te zijn. Mijn Iphone 6 zijn accu begaf het na 1,5 jaar. Ook hier moest ik mij maar beroepen op mijn consumentenrecht, de omgekeerde wereld en gewoon een genante vertoning.

Bij een klacht mag ik toch op zijn minst een terugkoppeling verwachten en reparatie moet toch ten allen tijde kunnen lijkt mij. Wie heeft hier ook ervaring mee?

832 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2016 om 15:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gelukkig niet. Heb met al mijn producten van Apple nog nooit problemen gehad. Ook niet de mensen in mijn omgeving die Apple spullen hebben.

Maar u bent niet verplicht om Apple te kopen. Dus koop een andere computer en kijk dan of die over vijf jaar ook nog gerepareerd wordt.

kv
door kvjapio - Dec 6, 2016 om 16:00
281 Antwoorden / Vragen

..of koop zelf een andere kaart en zet hem erin. Niks te verliezen zo te lezen..

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 6, 2016 om 16:46
16897 Antwoorden / 202 Vragen

Zoek een kleine GSM winkel, vaak kan men daar ook dit soort apparaten repareren tegen weinig geld.

aurora1
door aurora1 - Dec 7, 2016 om 16:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En, heeft dit opgelucht?
Nee, ik heb daar geen ervaring mee, maar als ik dat al zou hebben, schiet u daar natuurlijk helemaal niets mee op. Overigens ken ik niemand in mijn omgeving met klachten over producten van Apple.
Schrijf deze pc af als u geen goede en voordeliger reparateur in uw omgeving heeft en dan maar een ander en voordeliger pc kopen, eventueel een laptop.