RuudVeHa
door RuudVeHa Mar 26, 2018 om 12:47
Computers & telefonie

Apple blokkeert kijken gekochte films op AppleTV

Afgelopen weekend wilde ik een film kijken die ik eerder dit jaar had gekocht bij iTunes op mijn AppleTV, dit feest ging niet door helaas.
Wat bleek ik had een andere aankoop gedaan die nog niet betaald bleek te zijn wegens onvoldoende tegoed op mijn paypal account.

Mijn vraag,
Mag Apple alle eerdere gekochte (en dus al betaalde) content zomaar blokkeren, deze andere content is al betaald en dus "mijn eigendom" zou ik zo zeggen....
Zelfs gekochte en naar mijn iMac gedownloade films kon ik niet streamen  (over mijn eigen netwerk) naar mijn AppleTV dus ook de stream functie wordt gelokkeert...

Mag Apple dit zomaar doen?

Ik ben heel benieuwd naar de antwoorden...
Groet,
Ruud

3850 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 26, 2018 om 12:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Lijkt me niet de juiste maatregel van 'appeltje'.
Zal wel een automatisch iets zijn om de 'wanbetaler' onder druk te zetten.
Zou eens contact opnemen met Consuwijzer: https://www.consuwijzer.nl/contact

RuudVeHa
door RuudVeHa Mar 26, 2018 om 16:16
Antwoorden / 6 Vragen

Dat vermoed ik ook maar mogen ze dan al gekochte films ook zomaar blokeren..... en zelfs het binnenshuis streamen blokeren.....

RuudVeHa
door RuudVeHa Mar 26, 2018 om 16:27
Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb de vraag inderdaad ook nij de consuwijzer neergelegd ;-)

Topantwoord

Ge
door Genee - Mar 26, 2018 om 13:22
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kan me niet voorstellen dat Apple u een film levert waar nog niet voor betaald is.
Of het is door Paypal betaald en bent u het bedrag aan Paypal schuldig.
Kunt u de film van eerder dit jaar wel afspelen op de mac?

RuudVeHa
door RuudVeHa Mar 26, 2018 om 16:20
Antwoorden / 6 Vragen

Aangezien Apple niet direct afschrijft van je paypal rekening kan het dus voorkomen dat je koopt zonder genoeg krediet op je paypal rekening.
De ervaring leert dat Apple om de 3 aankopen afschrijft.....
En ja de eerder gekochte film is wel afspeelbaar op de iMac omdat die ook op de iMac staat en niet gestreamt hoeft te worden, maar ik kan hem niet streamen naar mijn AppleTV dat wordt geblokkeert

Ge
door Genee Mar 26, 2018 om 19:37
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Apple zal wel meteen geld willen hebben voor de aankoop, hoe het verder tussen Paypal en koper geregeld is, daar staat Apple buiten.

aurora1
door aurora1 - Mar 26, 2018 om 13:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Weet u zeker dat dat ligt aan het niet betaald hebben van een aankoop? En hoe weet u dat? Was het opgelost nadat u de rekening betaald had?
Is er niet iets over te vinden in de voorwaarden?
Uw "eigendom" worden die films natuurlijk nooit. U koopt het recht om te streamen voor een periode of aantal keren etc.

RuudVeHa
door RuudVeHa Mar 26, 2018 om 16:23
Antwoorden / 6 Vragen

Ja dat weet ik zeker, omdat na betaling van de rekening alles weer werkte.
En ja de film wordt wel mijn eigendom, net als een DVD die je in de winkel koopt is dat ook je eigendom. Zo is de gekochte film ook mijn eigendom want hij staat ook op mijn iMac (gekocht en gedownload) maar het streamen van af mijn iMac naar AppelTV wordt geblokkeert.

tijger1
door tijger1 Mar 26, 2018 om 18:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel verstandig, zouden meer bedrijven moeten doen. :-))

wi
door willem2sigaren - Mar 26, 2018 om 18:37
44 Antwoorden / Vragen

Mijn gedownloade films die op mijn iMac staan stream ik via Sofaplay naar mijn Samsung TV maar je kunt toch ook Plex gebruiken. Samsung heeft ook plex op zijn WEBos.

RuudVeHa
door RuudVeHa Mar 26, 2018 om 20:35
Antwoorden / 6 Vragen

Dat is geen antwoord op mijn vraag, ik wil gewoon graag weten of Apple zomaar mijn AppleTV en gekochte content mag blokeren?
De andere manieren van streamen zijn me bekend.

aurora1
door aurora1 Mar 26, 2018 om 23:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is onaardig tegen een behulpzame reageerder.
Heeft u al aan Apple dit "probleem" voorgelegd en wat was hun reactie? En had u de voorwaarden al eens doorgelezen of daar iets over te vinden is?

wi
door willem2sigaren Mar 27, 2018 om 04:56
44 Antwoorden / Vragen

Ts heeft een uitkering zit in een isolement en ontbreekt voor hem het sociale leven. Vandaar het asociale antwoord.

diumenge
door diumenge - Mar 26, 2018 om 18:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kan niet zeggen dat ik mij hierover verbaas, dit kan je verwachten van een bedrijf als Apple. Zal ook wel ergens in hun voorwaarden staan. Of het mag betwijfel ik, maar Apple heeft maling aan de (Nederlandse) wet.

jo
door jorisw Mar 26, 2018 om 19:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als je niet weet hoe het zit zeg dan niks.

diumenge
door diumenge Mar 26, 2018 om 19:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Goed antwoord @JorisW, je weet het zelf kennelijk ook niet, want je zegt ook niks. Maar ga gerust voor de herkansing.

tdmduc
door tdmduc Mar 26, 2018 om 21:22
704 Antwoorden / 2 Vragen

Diumenge heeft helaas gelijk.

Iets te veel Tros Radar en Kassa gezien en om nou te zeggen dat Apple nou zo'n klantvriendelijke club is....Niet echt.

Collega van mij:

Een nieuwe Macbook pro kopen voor 3200 euro en binnen 2 maanden de VGA al kaduuk. En dan mag je eerst 150 euro betalen voor onderzoek.....????

jo
door jorisw - Mar 26, 2018 om 19:28
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Probeerde je te kijken via hetzelfde Apple Id waarmee je het had gekocht?

RuudVeHa
door RuudVeHa Mar 26, 2018 om 20:36
Antwoorden / 6 Vragen

Maar natuurlijk!

tdmduc
door tdmduc - Mar 26, 2018 om 21:08
704 Antwoorden / 2 Vragen

Tja de Apple communisten zijn onverbiddelijk

diumenge
door diumenge Mar 26, 2018 om 21:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Pas op @TDMDUC, dit vindt @JorisW niet leuk!

tdmduc
door tdmduc Mar 26, 2018 om 21:18
704 Antwoorden / 2 Vragen

LOL

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 27, 2018 om 01:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

wegens onvoldoende tegoed op mijn paypal account.

Maar je hebt je PayPal toch gewoon aan je bankrekening of creditcard gekoppeld?
Beetje uit de tijd om bijvoorbeeld 10 euro naar PayPal over te maken die op te gebruiken om dan weer opnieuw te storten.

RuudVeHa
door RuudVeHa Mar 27, 2018 om 11:28
Antwoorden / 6 Vragen

Geen antwoord op de vraag!