jos-euro
door jos-euro Sep 4, 2011 om 12:56
Computers & telefonie

Apss beheren met iTunes

Klopt het dat je, sinds de start van iCloud, de apps van de iPhone niet meer met iTunes kunt beheren? Dus verplaatsen of verwijderen? Wie wil dit voor mij even controleren?

587 4 Rapporteer

freya
door freya - Sep 4, 2011 om 13:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo jos-euro,

Als je wil kun je iTunes gewoon blijven gebruiken hoor. iCloud is alleen maar een toevoeging die het gebruik van iTunes niet meer 'noodzakelijk' maakt. Synchroniseren tussen verschillende iDevices gaat met iCloud gewoon veel makkelijker.

Aan de andere kant, vanwaar deze vraag? Al je aankopen 'hangen' aan je account en niet aan iTunes. iTunes is/was alleen maar een middel om je aankopen op je iDevice te krijgen, anders niet. Ben je bang dat er 'iets' straks niet meer gaat of werkt? En wáár ben je dan precies bang voor?

m.vr.gr. Freya

jos-euro
door jos-euro - Sep 4, 2011 om 14:18
244 Antwoorden / 91 Vragen

Freya, bedankt. Ik kwam tot de ontdekking dat ik te rigoureus een iTunes map op de PC verwijderd had. Dus even kopiëren van Iphone naar iTunes en het probleem was opgelost.

freya
door freya - Sep 4, 2011 om 14:42
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@jos-euro:

Als je de iPhone aan de computer koppelt en iTunes start, dan kun je links in het scherm, onder apparaten, met de rechter muisknop op je iPhone klikken en 'Aankopen overzetten' kiezen. Al je aankopen worden dan vanaf je iPhone weer in iTunes gezet. Aankopen die je dan nog in iTunes mist, kun je via de iTunes/Appstore gewoon opnieuw 'aanschaffen'. iTunes zal dan zien dat je die aankoop al eerder gedaan hebt, dus je kunt hem gratis downloaden.

Freya

macwouter
door macwouter - Sep 6, 2011 om 05:01
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=jos-euro schreef op zondag 4 sep 2011, 12:56]Klopt het dat je, sinds de start van iCloud, de apps van de iPhone niet meer met iTunes kunt beheren? Dus verplaatsen of verwijderen? Wie wil dit voor mij even controleren?

Dat kan niemand controleren want iCloud is er nog niet.