pkonings
door pkonings Jul 25, 2009 om 20:57
Computers & telefonie

Arris docsis-3

Ik heb sinds kort de Arris docsis-3 modem gekregen van ziggo. En bedraad kan een snelheid halen van 53 Mbits. Maar via mijn Linksys Powerline plk200 krijg ik een snelheid van maar 15 Mbits.

Wat is de beste draadloze oplossing? Met welk product kan ik de hoogste snelheid behalen?

474 4 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Jul 26, 2009 om 02:35
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Weet je zeker dat het 15Mbps is? Volgens de specs moet je tot 100Mbps kunnen halen.
Theoretisch kun je met een 54Mbit (G) router die snelheid halen, alleen is dat als netto doorvoersnelheid nooit haalbaar, mogelijk wel als het een zgn. Turbo mode heeft (108Mbps) en je draadloze netwerkadapter dat ook ondersteunt. Met een N router en een N adapter kan het ook.

pkonings
door pkonings - Jul 26, 2009 om 09:13
10 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb veel storende factoren zoals halogeen verlichting, spaarlampen, betonnen vloeren en muren en een dect telefoon die dicht bij de router staat.

Ik ben dus op zoek naar een draadloze oplossing die hier het minste last van heeft.

edwardus
door edwardus - Jul 26, 2009 om 12:14
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dan moet je inderdaad naar de N standaard, alhoewel ik ook een N router niet pal naast het DECT basisstation zou zetten.

co
door coala2002 - Sep 23, 2009 om 22:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoewel een N router een oplossing kan zijn, kunnen de storende factoren ook je N router's doorvoer stagneren. ik zou zelf kiezen voor 1 of 2 accespoints. Deze kan je op stoorvrije afstand hangen van je router, en ze versterken het signaal ook nog. Afhankelijk van de afstand, of de storende factoren, is dat een goede oplossing.