bu
door buffy Jul 27, 2017 om 00:07
Computers & telefonie

Asus laptop geluid

Hallo,

Kan iemand mij helpen.

Ik heb een Asus laptop.
Bij het opstarten heb ik de ene keer wel en de andere keer geen geluid.
Ga ik internetbankieren of info zoeken is dit geen punt maar wil ik muziek op mijn Mp3speler zetten
of een filmpje op Netflix bekijken dan is geluid wel zo handig.

Heb ik geen geluid dan doe ik opnieuw opstarten of zet hem uit en probeer 10 min. later nog eens.
Dat helpt meestal maar niet altijd.
Dit is iets van de laatste tijd.
Er zijn geen veranderingen aangebracht.
Geen nieuwe apparaten aangesloten.
Helemaal niets.
Bij voorbaat bedankt.

8196 8 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jul 27, 2017 om 01:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Controleer eens via het luidsprekertje op Youtubefilmpjes e.d. of het geluid wel aan staat. Of kijk eens via het luidprekertje rechts onderaan of het geluid misschien op Dempen staat en/of systeemgeluiden erg laag is ingesteld of helemaal niet ingesteld is.
Ik zou overigens niet zomaar met een "onderhoud"programma gaan scannen. Dergelijke programma's geven vaak meer problemen dan dat ze iets oplossen. En een opruimprogramma zit ook in Windows: Schijfopruiming.
U zou eens kunnen scannen met uw virusprogramma en eventueel ook met Mbam.
U kunt anders nog Foutcontrole met Repair laten lopen (zit in Windows), eventueel in veilige modus en niet onderbreken.
Als de problemen nog maar van recente datum zijn kunt u eventueel nog Systeemherstel proberen, als dat niets oplevert kunt u het weer ongedaan maken.

Ge
door Genee - Jul 27, 2017 om 07:38
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Dat het zo nu en dan gebeurd verwacht je dat het met het opstarten te maken heeft.
Neem aan dat u windows10 op de laptop heeft.
Zet de functie, Snel opstarten, eens uit.
Google even waar u die functie in windows10 kunt vinden.

marita5
door marita5 - Jul 27, 2017 om 07:39
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Buffy ,

Probeer dit stappenplan eens , klik op de rode regel .

https://www.windows-helpdesk.nl/geluid-werkt-niet/

gsm
door gsm - Jul 27, 2017 om 08:05
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij Opnieuw opstarten wordt de snelle start niet gebruikt en zou na het opstarten het geluid altijd weer moeten functioneren.
Bij Afsluiten en daarna weer aanzetten wordt wel de snelle start toegepast (tenzij je Shift ingedrukt houdt en tegelijk op Afsluiten klikt).
Nadeel van de snelle start is dat de PC niet vanuit de basis alles opstart, maar uitgaat van de situatie zoals die voor het Afsluiten was.
Dit wordt ook wel Hibernation (winterslaap) genoemd. Windows wordt dus als het ware wakker uit een diepe slaap en gaat verder waar het gestopt was.
Fouten in de netwerkverbinding of met het geluid worden op die manier bij Afsluiten en weer aanzetten meestal niet verholpen.
Je moet daarvoor Opnieuw opstarten kiezen, of Shift ingedrukt houden terwijl je op Afsluiten klikt en daarna de PC weer aanzetten.

Ge
door Genee - Jul 27, 2017 om 08:48
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer u de Windows10 Creators update van afgelopen april hebt geinstalleerd kan het zijn dat u de  audiodriver (weer) moet bijwerken.

Windows10 Creators update is een compleet nieuwe Windows10 versie en gebruikt de drivers welke meegeleverd worden in deze update.

tdmduc
door tdmduc Jul 27, 2017 om 09:41
704 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt, hier idem dito. Mooi dat Creator verhaal van Windows maar het gaf me extra werk. Ook teksten in venster ontbraken en kon ik Outlook niet fatsoenlijk starten. Uit en weer aanzetten was dan eventjes de oplossing maar daarna niet meer.

Na updates van vorige week was alles ineens weer goed.

bu
door buffy - Jul 28, 2017 om 11:09
26 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo.

Sorry dit had ik meteen moeten vermelden.
Ik heb Window 7 erop staan.
luidsprekers staan op 100%.
Virusscan had ik al gedaan, doe ik regelmatig.
Ga straks Maritas idee gebruiken.

Mvg.

bu
door buffy - Aug 3, 2017 om 13:16
26 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo.

Heb alle tips geprobeert .
Heeft jammer genoeg niets opgelost.

Ik laat het maar zo.

Bedankt voor het meedenken allemaal.

Ge
door Genee Aug 3, 2017 om 14:02
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U zou uw vraag ook eens kunnen stellen aan de faq-man van computeridee.
http://www.computeridee.nl/forum/#!/?filter=FAQman Wel vermelden dat u windows7 hebt.