aaromijn
door aaromijn May 17, 2012 om 16:25
Computers & telefonie

Automatisch aanvullen e-mailadres

Best pc-techneuten,
Op mijn W7 laptop heb ik Windows live mail. Helaas werkt de optie automatisch aanvullen e-mailadres totaal niet. Is deze mogelijkheid op de een of andere manier in te stellen? Momenteel moet ik steeds alle e-mailadressen handmatig intoetsen. Bij voorbaat dank voor de hulp.

12659 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 17, 2012 om 18:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo aaromijn,

Werk zelf niet met WLM, maar kun je dat niet aanvinken bij:
Extra - Opties> Tabblad verzenden
Of geldt dit alleen bij Windows Mail?
Is het niet handiger om gewoon op Aan te klikken als je een nieuwe mail wilt opstellen en dan gewoon de geadresseerde in het lijstje namen aan te klikken?

Suc6

gsm
door gsm - May 17, 2012 om 20:31
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij Windows Live Mail 2011 kan ik de optie voor automatisch aanvullen nergens vinden. Standaard staat automatisch aanvullen aan.
Windows Live Mail maakt gebruik van de database voor Contactpersonen en die database moet dus gevuld zijn met het gewenste adres.

Opmerking:
Windows Mail (Vista) doet dat niet en maakt gebruik van een kleine tijdelijke cache!

In de linker kolom, van het Windows Live Mail venster, vind je ergens onderaan de knop E-mail (die standaard geselecteerd is) en ook de knop Contactpersonen.
Klik op Contactpersonen en controleer of alle gewenste personen er in staan.
Klik later weer op E-mail om het normale venster terug te halen.

Je kunt zelf de adressen in ontvangen berichten toevoegen aan de database Contactpersonen door met de rechter muisknop op het adres te klikken en dan de juiste actie te kiezen voor het toevoegen.
Na 3x keer beantwoorden kan Windows Live Mail 2011 een adres zelf toevoegen aan Contactpersonen (Klik op Menuknop, links van de Start-tab, en klik via Opties op Mail.
Open het tabblad Verzenden.

Wanneer de adressen in Contactpersonen staan kun je ook in een (nieuw) bericht op AAN klikken en dan een voor een namen toevoegen in AAN, CC, of BCC.
Klik daarna OK.

aaromijn
door aaromijn - May 17, 2012 om 20:49
37 Antwoorden / 9 Vragen

Mijn dank aan Edrick3 en GSM voor uw reactie. Ik ben er inmiddels achtergekomen hoe het werkt.

gsm
door gsm - May 17, 2012 om 22:42
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=aaromijn schreef op donderdag 17 mei 2012, 20:49]Mijn dank aan Edrick3 en GSM voor uw reactie. Ik ben er inmiddels achtergekomen hoe het werkt.
Bedankt voor het terugmelden. Zou je "hoe het werkt" misschien nog iets nader kunnen of willen toelichten?

aaromijn
door aaromijn - May 18, 2012 om 10:54
37 Antwoorden / 9 Vragen

Beste GSM, ik begrijp dat je graag wilt weten of ik het begrepen heb. Ik ben er achter gekomen, dat je eerst alle e-mailadressen handmatig moet inbrengen in Windows Live Mail. Daarna worden ze pas herkend en komen de adressen vanzelf tevoorschijn wanneer je een naam in de adresbalk typt. Ik ben er alleen nog niet achter gekomen in welke map die contactadressen worden opgeslagen.
Aanvankelijk had ik mijn contactadressen vanuit mijn oude laptop overgezet naar de nieuwe, maar het blijkt, dat dit adressenbestand door Windowas Live Mail niet geaccepteerd wordt. Misschien kom ik er ooit nog eens achter waarom.

janvantricht
door janvantricht - May 18, 2012 om 11:26
11 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=aaromijn schreef op vrijdag 18 mei 2012, 10:54]Beste GSM, ik begrijp dat je graag wilt weten of ik het begrepen heb. Ik ben er achter gekomen, dat je eerst alle e-mailadressen handmatig moet inbrengen in Windows Live Mail. Daarna worden ze pas herkend en komen de adressen vanzelf tevoorschijn wanneer je een naam in de adresbalk typt. Ik ben er alleen nog niet achter gekomen in welke map die contactadressen worden opgeslagen.
Aanvankelijk had ik mijn contactadressen vanuit mijn oude laptop overgezet naar de nieuwe, maar het blijkt, dat dit adressenbestand door Windowas Live Mail niet geaccepteerd wordt. Misschien kom ik er ooit nog eens achter waarom.

Als je op je oudelaptop een exportbestand had gemaakt van de e-mailadressen (bijvoorbeeld in de extensie csv) en dit op de nieuwe had geimporteerd in windows Live was dit stukje ergernis overbodig geweest lijkt mij.

edrick3
door edrick3 - May 18, 2012 om 12:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@aaromijn,

.....Ik ben er alleen nog niet achter gekomen in welke map die contactadressen worden opgeslagen......

De contactpersonen van Windows 7 worden opgeslagen in C:\Gebruikers\Gebruikersnaam\Contactpersonen

Kijk ook eens hier ter info.

Met vr.gr.

dobby
door dobby - May 18, 2012 om 13:19
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 18 mei 2012, 12:58]De contactpersonen van Windows 7 worden opgeslagen in C:GebruikersGebruikersnaamContactpersonenEigenlijk heet het (uitgaande van C:) C:\Users .. alleen de explorer "vertaalt" dat voor je.. maar dat maakt zolang je alles via de explorer doet verder niet uit, pas als je dingen zelf gaat doen moet je even opletten.. Je zal de eerste niet zijn die een dir tree C:\Gebruikers op zn systeem heeft staan, die dus (behalve voor een specifiek fout programma) totaal niet in gebruik is...

aaromijn
door aaromijn - May 18, 2012 om 15:37
37 Antwoorden / 9 Vragen

Dank en een pluim voor Edrik3. Ik ben er inmiddels ook achter gekomen, dat het importeren van een e-mail-adressenbestand eigenlijk heel simpel is: klik in Windows Live Mail op het Contactpersonen-icoontje links-onder. Klik vervolgens bovenaan het scherm op de knop Importeren, en kies dan de onderste optie Adresboek van huidige windows-gebruiker. In twee tellen worden alle e-mailadressen opgeslagen in Windows Live Mail. Nogmaals dank aan allen.

edrick3
door edrick3 - May 18, 2012 om 15:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@aaromijn,

Mooi dat het goed gelukt is.
Bedankt voor het terugmelden en de toelichting.

Met vr.gr.

gsm
door gsm - May 19, 2012 om 12:28
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=aaromijn schreef op vrijdag 18 mei 2012, 10:54]Beste GSM, ik begrijp dat je graag wilt weten of ik het begrepen heb.
Het gaat er niet om dat ik het begrepen heb, maar dat vooral veel andere forum gebruikers ermee geholpen kunnen zijn, als duidelijk wordt waar het probleem zit.