en
door engelien_1 Jan 3, 2005 om 22:48
Computers & telefonie

Automatisch hotsearchbox bij inloggen internet

Hallo.Telkens als ik aanlog op internet komt er ongevraagd www.hotsearchbox.com, ook al ben ik bv aan 't internetbankieren. Ik moet dan alles afsluiten want alleen deze pagina afsluiten lukt niet. Wie weet hoe ik eraan kom, maar vooral hoe kom ik eraf? Alvast bedankt

826 15 Rapporteer

gsm
door gsm - Jan 3, 2005 om 23:11
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Laatste zin typo, moet zijn: Klik OP Fix

gsm
door gsm - Jan 3, 2005 om 23:27
5940 Antwoorden / 47 Vragen

CWSHREDDER downloaden (en gebruiken natuurlijk):

http://www.download.com/3000-8022_4-10301587.html

Na het downloaden installeren (dubbelklikken).

Klik of Fix en het is gefixt.

Groeten,

GSM

en
door engelien_1 - Jan 3, 2005 om 23:30
5 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb Shredder geinstalleerd en op Fix geklikt. Nu even afwachten of het resultaat ook goed is. Ik kom erop terug. Het zou geweldig zijn. Alvast bedankt

en
door engelien_1 - Jan 3, 2005 om 23:54
5 Antwoorden / 5 Vragen

Helaas, zojuist zat die hotsearchbox er weer tussen . HELP !!! Shredder heeft niet alles versnippert dus

a2i
door a2i - Jan 4, 2005 om 00:30
407 Antwoorden / 14 Vragen

Hoi probeer het anders eens met adaware-SE 1.05 ook kun je voordat je dat gebruikt even bij je software kijken of hij niet als hotsearbar staat vermelt (of iets dergelijks) dan kun je hem ook in configuratie/software verwijderen.

http://www.download.com/Ad-Aware-SE-Personal-Edition/3000-8022_4-10319876.html?tag=lst-0-1

voordat je scanned en op remove drukt alles update van adaware bij check for updates now (zo herken je de laatste spyware/malware rommel/ongevraagde/versies), laatste stap selecteren quarantine.

finish.

gsm
door gsm - Jan 4, 2005 om 12:05
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ad-aware SE

(http://www.download.com/3000-2144-10045910.html)

en Spybot S&D

(http://www.download.com/3000-8022-10122137.html)

vullen elkaar aan in het verwijderen van dit soort vervelende software.

Als niets van dit alles helpt dan blijft als alternatief over

Hijackthis

(http://www.download.com/3000-8022-10227353.html)

Kijk echter wel uit met HijackThis en lees goed de waarschuwing en
aaanwijzingen die het geeft. Verwijder niet teveel! Maak een log en zet
die op internet met de vraag om deskundig advies, betreffende de regels
die je dient te selecteren om het probleem te fixen.

Voorbeeld:

http://www.short-media.com/forum/

showthread.php?p=125978&mode=threaded

groeten,

GSM

gsm
door gsm - Jan 7, 2005 om 19:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Microsoft heeft Antispyware Beta 1 beschikbaar op www.microsoft.com/downloads. Probeer dat eens.

GSM

en
door engelien_1 - Jan 7, 2005 om 22:01
5 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb Adaware 6.0 maar dat hielp niet. Ik denk dat www.hotsearchbox ook geen spyware is. Het is vlgs. mij een amerikaanse zoekmachine en hangt 'ie ergens aan MSN of zo. En telkens als ik Internet opstarte kreeg ik na 2 minuten automatisch die site. Het ergste was dat je deze niet kon sluiten maar geheel internet moest afsluiten. Balen als ik bezig was met bankieren. Wat ik nu zelf gedaan heb lijkt tot nu toe te werken. Bij Instellingen van Internet, tabblad beveiliging naar Websites met beperkte toegang, heb ik 'm toegevoegd. Tot nu toe (3 dagen) heb ik geen last meer. Allemaal erg bedankt voor  het meedenken.

btalman
door btalman - Jan 7, 2005 om 22:42
280 Antwoorden / 0 Vragen

Interessant detail, de microsoft antispyware verwidjert geen cookies,
de bestanden waarmee adverteerders je surfgedrag volgen! Dit omdat
"cookies erg nuttig kunnen zijn bij het surfen" voglens microsoft. Sja,
zo ken ik er nog wel een paar alleen de cookies die gebruikersnamen
opslaan kunnen handig zijn, de rest is zooi!

Bram

btalman
door btalman - Jan 7, 2005 om 23:00
280 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je bij je geinstalleerde software configuratiescherm->software
een programma als isearchbox, of wat dan ook met de tekst search erin
staan? verwijder dit programma dan.

btalman
door btalman - Jan 7, 2005 om 23:02
280 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een mogelijkheid, als je bij start->uitvoeren regedit invoert en dan naar de 'key' HKEY_LOCAL_MACHINE
\ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Run gaat staat daar
dan: systemsearch of searchxl? Verwijder deze key dan!

Bram

en
door engelien_1 - Jan 8, 2005 om 16:18
5 Antwoorden / 5 Vragen

Btalman, alles wat jij voorstelde heb ik niet. Alleen de laatste vond ik wel interessant. Wat ik daarin vindt verbaast me. Wat een rommel en ik durf 't niet echt te verwijderen. Wel vond ik MyWebSearch en PerfectNav. Is dat soms iets ?? Als er achter het bestand staat (geen waarde ingesteld) kan je deze dan zonder gevolgen verwijderen. Of heeft 't geen zin.

btalman
door btalman - Jan 8, 2005 om 16:54
280 Antwoorden / 0 Vragen

Precies, mywebsearch is dus het programma dat voor problemen zorgt,
direct verwijderen! Ook perfectnav is een dergelijk programma, ook
verwidjeren, pc opnieuw starten en als het goed is ben je van het
probleem af.

a2i
door a2i - Jan 9, 2005 om 04:56
407 Antwoorden / 14 Vragen

Engelien adaware 6,

Is niet de link die we aangaven je mag adaware Se 1.05 gebruiken niet aleen downloaden dus ook updaten van de definities in dat programma onder check for updates now.

Juist gebruiken dus.

de engine van adw6 volstaat niet meer.

en
door engelien_1 - Jan 9, 2005 om 22:18
5 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb nu Adaware SE personal en Spybot geinstalleerd. Waar Adaware 6.0 niets vond, vond SE personal er 5 minuten later nog 325. Uiteraard heb ik alles verwijderd. Na weer 5 minuten vond Spybot weer 16 problemen. ook verwijderd. Allemaal dank voor jullie hulp. Ik ben weer veel wijzer geworden. Overigens had ik sinds ik Hotsearchbox had toegevoegd bij de websites met beperkte toegang, geen last meer van 'm . Maar nu is ie in ieder geval totaal uit m'n pc verdwenen. GRANDIOOS. Bedankt