jr
door jroerdin May 24, 2008 om 20:15
Computers & telefonie

AVG 8.0

Moet SP2 op de pc staan als je AVG 8.0 wilt installeren? Zo ja, is dit bij Avast ook het geval? Als je AVG 8.0 installeert, moet je dan voordien AVG 7.5 eraf halen? Kan iemand mij dit laten weten?

350 6 Rapporteer

dirck
door dirck - May 24, 2008 om 20:33
3201 Antwoorden / 3 Vragen

AVG 8.0 is geschikt voor de volgende besturingssystemen:
Windows 2000/XP/Vista en Linux.

Dus SP2 is niet noodzakelijk.

Wat Avast betreft, die is geschikt vanaf Windows 98.

Groet, Dirck

dirck
door dirck - May 24, 2008 om 20:42
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Vergeet ik je 2e vraag nog te beantwoorden.
Voordat je AVG 8.0 installeerd moet je eerst AVG 7.5 verwjderen van je computer.

rudie020
door rudie020 - May 24, 2008 om 21:11
61 Antwoorden / 4 Vragen

AVG hoef je niet eerst te verwijderen. Tijdens de installatie van AVG 8 geeft ie vanzelf aan dat ie AVG 7.5 verwijderd. Wat overblijft is het (loze) pictogram van 7.5 op je bureaublad wat je moet verwijderen.

Groetjes, Rudie.

rudie020
door rudie020 - May 24, 2008 om 21:33
61 Antwoorden / 4 Vragen

Hier de complete handleiding van AVG 8.0.

Trouwens, SP2 is wel vereist volgens deze instructies.

Groetjes, Rudie.

gsm
door gsm - May 24, 2008 om 23:27
5940 Antwoorden / 47 Vragen

AVG7.5 mag je natuurlijk wel eerst verwijderen, maar het is niet nodig zoals hiervoor al opgemerkt is.
De setup van AVG8 zal AVG7.5 verwijderen.

Persoonlijk heb ik het laatste vinkje van de setup (voor de AVG security searchbar) weggelaten.

Ook zonder die security searchbar werkt de nieuwe linkscanner nog. Links die je via Google gevonden hebt zullen, indien veilig, voorzien worden van een groen merkteken. In het andere geval wordt een geel of zelfs rood merkteken gebruikt. Op die manier wordt je beschermd tegen gevaarlijke sites.

Verwijder na de installatie het reclame bestand:
  \Program Files\AVG\AVG8\avgresf.dll

GSM

gsm
door gsm - May 24, 2008 om 23:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het verwijderen van avgresf.dll is alleen interessant en van toepassing op de AVG8 Free edition. Bij de betaalde versie zal het niet nodig zijn om de reclame te onderdrukken. In het geval van de betaalde versie zou ik AVG 7.5 wel eerst verwijderen. In Vista is het ook belangrijk om eerst een eventuele firewall uit te schakelen, voordat de bijbehorende software wordt verwijderd!

GSM