hanedorp
door hanedorp Oct 4, 2011 om 20:11
Computers & telefonie

AVG Free

Ik kreeg een bericht van AVG Free om computer opnieuw op te starten om het update proces te kunnen voltooien.
Verder werd vermeld : AVG kan geen belangrijke diensten updaten, terwijl het systeem deze gebruikt
Nu opnieuw opstarten of herinner me hieraan over 10 min.
Wat ik ook probeer het blok blijft verschijnen in beeldscherm.
Zelfs als ik aangeef pas na 24 uur gewaarschuwd te worden, heeft geen zin. Elke keer als ik mijn computer start komt het Blok met de waarschuwing te voorschijn.. Ik klik het weg, maar even later komt het weer.
Wat kan ik doen om dit vervelende bericht niet meer te zien.
Ik ben overigens wel voor 100% beschermd.
Ik heb nog gekeken bij AVG HELP , of ik daar wat mee kon - helaas.

2609 19 Rapporteer

abarth
door abarth - Oct 4, 2011 om 20:33
845 Antwoorden / 19 Vragen

Ik ben overgestapt op Avast.
Bevalt met net zo goed als AVG alleen veel minder irritante meldingen.

snah
door snah - Oct 4, 2011 om 20:37
654 Antwoorden / 61 Vragen

Avg is prima , ik gebruik deze al vele jaren , beide zijn goed .

Enne meldingen zijn er niet voor niets .

Hans

edrick3
door edrick3 - Oct 4, 2011 om 21:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hanedorp,

Zoals snah al aangeeft: AVG verwijderen en eventueel opnieuw downloaden.
De suggestie van abarth om Avast te gaan gebruiken zou ik eens in overweging nemen. Dat is een GOEDE gratis bescherming. Je hoeft je alleen maar te registreren.
Meningen over dit soort programma's zijn (altijd) verdeeld; lees bv. eens bij deze discussie ter info.

Suc6

gsm
door gsm - Oct 5, 2011 om 21:11
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik gebruik sinds kort ook weer AVG en het bevalt me prima.
Het opstarten van de PC duurt misschien wat langer, maar tijdens het gebruik van de PC vind ik AVG het minst vertragende antivirus programma.

Wanneer AVG verzoekt om de PC opnieuw te starten, dan is dat eigenlijk ook op dat moment noodzakelijk en kun je beter akkoord gaan.

snah
door snah - Oct 5, 2011 om 21:21
654 Antwoorden / 61 Vragen

Ik zou avg er eerst totaal afgooien , daarna scannen en opruimen met ccleaner ( = gratis )
En daarna avg er weer opzetten , de melding zal dan weg zijn , wel nog even kijken of avg nog updates heeft .

Hans

hanedorp
door hanedorp - Oct 5, 2011 om 21:45
38 Antwoorden / 16 Vragen

Ik wil degene die gereageerd hebben bedanken voor de moeite, mij te helpen.
Wat Snah adviseerde. had ik al in overweging.
Edrick gaf de raad alle meningen te lezen en dat heb ik gedaan.
GSM om de melding van AVG op te volgen. Dat is het juist - ik heb stap voor stap de " opdracht " wat te doen opgevolgd, maar helaas heeft dit niet geholpen en blijft het blok verschijnen.
Mijn plan is : AVG te verwijderen en dan opnieuw installeren.
Klopt het dat het dan AVG 2012 wordt?

snah
door snah - Oct 5, 2011 om 21:54
654 Antwoorden / 61 Vragen

Ja dat klopt , avg 2012 .
Hier te downloaden KLIK

hanedorp
door hanedorp - Oct 6, 2011 om 12:27
38 Antwoorden / 16 Vragen

Wil nog even laten weten, dat ik gisterenavond nog ben gestart met het verwijderen van AVG 2010 en heb AVG 2011 geinstalleerd. Het was even zoeken om het AVG programma te verwijderen.
Gelukkig is dat vervelende blok, dat steeds op mijn beeldscherm kwam, verleden tijd en hoop dat dit zo blijft.
Nogmaals bedankt en waardeer het zeer dat een oproep voor hulp bij problemen met de computer
worden gehonoreerd.
Met groet.

abarth
door abarth - Oct 7, 2011 om 21:01
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=hanedorp schreef op donderdag 6 okt 2011, 12:27]Wil nog even laten weten, dat ik gisterenavond nog ben gestart met het verwijderen van AVG 2010 en heb AVG 2011 geinstalleerd. Het was even zoeken om het AVG programma te verwijderen.
Gelukkig is dat vervelende blok, dat steeds op mijn beeldscherm kwam, verleden tijd en hoop dat dit zo blijft.
Nogmaals bedankt en waardeer het zeer dat een oproep voor hulp bij problemen met de computer
worden gehonoreerd.
Met groet.

Dat is het idee van de site.
Mocht u hier regelmatig kijken en een ander kunnen helpen wordt dit ook weer op prijs gesteld door volgende vraagsteller

hanedorp
door hanedorp - Oct 7, 2011 om 21:46
38 Antwoorden / 16 Vragen

Kom toch nog even terug op de AVG toestanden die dankzij het verwijderen en opnieuw installeren, nu zonder gedoe weer goed werkt.

Nu het volgende wat niet goed werkt en ik niet kan oplossen:

De meldingen die ik krijg van Kassa/Vara als er respons is op mijn vraag, kan ik niet rechtstreeks openen. Er komt een blok met "toepassing niet gevonden"'
Om de antwoorden te kunnen lezen log ik in op de Vara/Kassa site.
Wie, o wie weet hier de oplossing op, zodat ik de blauwe balk aan kan klikken om de reacties rechtstreeks te kunnen lezen.
Mvg.

snah
door snah - Oct 7, 2011 om 22:16
654 Antwoorden / 61 Vragen

Scan eens met het gratis programma ccleaner , en kijk dan of er nog problemen zijn .

ccleaner ( free ) KLIK

Of misschien klikken op crtl en F5 .

Hans

edrick3
door edrick3 - Oct 8, 2011 om 10:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hanedorp,

.....De meldingen die ik krijg van Kassa/Vara als er respons is op mijn vraag, kan ik niet rechtstreeks openen. Er komt een blok met "toepassing niet gevonden"'
Om de antwoorden te kunnen lezen log ik in op de Vara/Kassa site.
Wie, o wie weet hier de oplossing op, zodat ik de blauwe balk aan kan klikken om de reacties rechtstreeks te kunnen lezen.
.....

Probeer dit eens:
Ga in IE maar eens naar "b]Extra" > "internet-opties" > "programma's en vink dan "Controleren of IE de standaardbrowser is" aan.
IE afsluiten en weer opnieuw opstarten. Als het goed is krijg je dan een vraag of je IE als standaardbrowser wilt instellen. Hierop met "ja" antwoorden.
Dan zou het weer moeten werken.

Suc6

hanedorp
door hanedorp - Oct 8, 2011 om 20:30
38 Antwoorden / 16 Vragen

Edrick3 - Het is gelukt, maar vraag niet hoe. De stappen die ik gedaan heb - kwamen niet helemaal overeen met wat U aangaf. . Het was allemaal iets anders wat ik te zien kreeg.
Het is veelal in de Engelse taal, wat moeilijk, omdat het zoals ik het noem Computertaal is.
Zou dat graag in mijn moerstaal zien, is mij echter nog niet gelukt dit te verwezelijken.
In ieder geval heel erg bedankt omdat ik toch via Internetopties enz.enz. het gewenste resultaat heb bereikt.

Snah - Uw advies op mijn vraag heb ik ook geprobeerd. Dit is niet gelukt.

Ik kijk voortaan vaker naar de vragen en antwoorden w.b. Internet/Computer problemen en de antwoorden die gegeven worden. Kan daar vast veel van leren.
Mvg.

edrick3
door edrick3 - Oct 8, 2011 om 20:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hanedorp,

Mooi dat het (toch) gelukt is.

Goed weekend.

edrick3
door edrick3 - Oct 8, 2011 om 20:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hanedorp,

.....Het is veelal in de Engelse taal.....
?????
Welke browser gebruik je dan??

hanedorp
door hanedorp - Oct 8, 2011 om 21:40
38 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 8 okt 2011, 20:52]@hanedorp,

.....Het is veelal in de Engelse taal.....
?????
Welke browser gebruik je dan??

Internet Explorer, is dit wat Uw vraag is ? Vreemd blijft, voorheen was het gewoon Nederlands.

hanedorp
door hanedorp - Oct 8, 2011 om 22:09
38 Antwoorden / 16 Vragen

Ik gebruik Windows Vista - moet ik dan IE 9 downloaden?

Natuurlijk is het mijn eigen schuld, dat nu de Engels Taal wordt weergegeven, het zal wel te maken hebben door op het verkeerde toetsje drukken of i.d.

edrick3
door edrick3 - Oct 8, 2011 om 22:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hanedorp,

Met de browser bedoel ik inderdaad bv. IE.
Kan natuurlijk niet zomaar van Nederlandse versie naar Engelse versie zijn overgegaan.
Dan moet er iets (wat??) gebeurd zijn.
Welke versie gebruik je?
Je zou bv. opnieuw kunnen downloaden: klik hier voor IE8 (Hier kun je trouwens ook IE& downloaden).

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Oct 9, 2011 om 10:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hanedorp,

Goeiemorgen.
Het maakt niet uit welke browser je download: IE7, IE8 of IE9.
Zelf heb ik nog steeds IE7 op de computer staan, maar gebruik Firefox.

Als je eerst wél IE in het Nederlands had, kan het inderdaad met een instelling te maken hebben. Neem aan dat je IE9 op je computer hebt staan.

Lees dan even hier over de taalinstellingen.
Wellicht is het taalprobleem hiermee op te lossen en hoef je niets opnieuw te downloaden.

Met vr.gr.