sh
door shiva Feb 27, 2005 om 10:02
Computers & telefonie

Avg free

hallo,

al enige tijd hou ik m'n computer vrij van virussen ect. met hitmanpro en free av antivir. nu lees ik overal over avg free, wie kan mij hier de voor of nadelen van vertellen ben zelf niet bekend met dit programma.

groet

765 9 Rapporteer

monkey
door monkey - Feb 27, 2005 om 11:13
52 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

goed pakket, en nog gratis ook. Dus waarom niet? Kan geen kwaad, zal alleen je pc iets vertragen.

grtz

Jeroen

gsm
door gsm - Feb 27, 2005 om 11:25
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Mijn ervaring:

AVG free edition is eenvoudig in het gebruik en scant de computer plus in- en uitgaande e-mail. Algemene indruk is heel goed.

Rescue diskette set (ongeveer 5 diskettes) kan worden gemaakt.

Geinfecteerde bestanden worden hersteld (healing) of in quarantaine
geplaatst. Het programma is in het Duits of Engels. De taal kan in de
Free edition niet gewijzigd worden. Updates worden automatisch
opgehaald of, indien gewenst, handmatig. Relatief lage systeem
belasting en eenvoudige installatie procedure.

GSM

jo
door jools - Feb 27, 2005 om 21:26
16 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Shiva,

Zoals de meeste malware-bestrijders ben ik opgehouden met het
voortdurend vergelijken van verschillende virusscanners. Er zijn
namelijk meerdere betrouwbare systemen voorhanden. Met betrouwbaar
bedoel ik dat ze allemaal redelijk presteren, want de beste
virusscanner bestaat niet. Ze laten allemaal (betaald of onbetaald)
hier en daar een steekje vallen. De een op het ene, en de ander op het
andere vlak. En dit verandert ook nog eens met enkele maanden.

Kortom: zolang je een virusscanner kiest van een van de gerenommeerde
merken, zit je goed. Je moet alleen wel kijken naar hoe die scanner
functioneert en verder komt veel aan op wat jij zelf wilt.

Enkele betaalde gerenommeerde scnanners:

Trend

Kaspersky

Norton

McAfee

en nog veel meer

Van de gratis scanners zijn deze de bekendste:

AVG

Avast!

Conclusie: Je bent gewoon goed af met je AVG scanner, zolang je maar
weet hoe ie werkt en als ie maar voldoet aan jouw voorkeuren (zo is AVG
een tikje gebruiksvriendelijker dan Avast!, bijvoorbeeld).

succes met je keuze,

jools :)

a2i
door a2i - Feb 28, 2005 om 06:59
407 Antwoorden / 14 Vragen

Quote "Ze laten allemaal (betaald of onbetaald) hier en daar een steekje vallen."

Correctie de Eindgebruiker laat helaas de meeste steken vallen.

Of je dus moet kiezen voor gratis of betaalt zit hem in de functies die je met zo'n programma terug wilt zien binnen je pc gebruik.

Of je scanner in welke vorm dan ook goed presteert zit hem dus in je kennis van Online gebruik van sites en of programma's.

pablo_1
door pablo_1 - Feb 28, 2005 om 22:46
39 Antwoorden / 0 Vragen

quote"Of je scanner in welke vorm dan ook goed presteert zit hem dus in je kennis van Online gebruik van sites en of programma's."

die mag je mij proberen te verklaren,je surf gedrag heeft géén invloed op de werking van je scanner,dat is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb.

paul

a2i
door a2i - Mar 1, 2005 om 18:37
407 Antwoorden / 14 Vragen

Er is geen programma wat onzinnig surfgedrag kan coveren.

Er is geen programma wat alles wat je download compleet covert.

Wat je dus zelf in de hand hebt is je eigen gedrag online ga je er dus vannuit oh ik heb een virusscanner lets tango dan kun je wachten op een leuke file.

Wat dat betreft is het nut van een virusscanner dus afhankelijk van iemand ze Pc gebruik online.

Hou je dus een slag om de arm mbt. files die je binnengraait op bekende sites dan ben je gecovert.

Ga je dus illegaal zitten downloaden, dan kun je aftellen op je vingers todat het een keer foutgaat.

En wat is fout, de schult ligt dus bij jezelf op die manier en niet bij een viruscanner of het funtioneren ervan.

gsm
door gsm - Mar 1, 2005 om 19:28
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@A2I

Als je nou eens even de voor- en nadelen covered (of zoiets) van de AVG
Free edition. Daar werd dacht ik naar gevraagd en ik ben er ook wel
nieuwsgierig naar, wat jij daar als expert van vindt.

Ik ben wel met je eens dat bepaald surfgedrag risico's oplevert.

Maar je kunt toch niet achter iedere PC-gebruiker een expert verwachten
die precies de gevaren van een willekeurige internetsite kan inschatten?

Van de andere kant kan geen enkele virusscanner de nieuwste , nog maar net ontwikkelde virussen perfect tegenhouden.

Het blijft dus met elke set virusscanners en spywarescanners toch nog
riskant op de snelweg, net als in een van allerlei technische snufjes
voorziene auto. De automobilist is echter opgeleid en gecertificeerd
voor zijn taak en de gewone computergebruiker is dat zeker niet.

Een gewone gebruiker is wel degelijk afhankelijk van de kwaliteiten van scanner en firewall.

Mijn conclusie:

 Een goede scanner doet zijn werk goed en is niet ingewikkeld in
het gebruik: AVG Free Edition gaat aardig in die richting en is dus
goed te noemen.

Groeten,

GSM

a2i
door a2i - Mar 2, 2005 om 01:50
407 Antwoorden / 14 Vragen

Wel wat me Opvalt aan Avg is dat het nogal eens terugkomt in HJTlogfiles. (je weet wel mijn favoriete Tool. Btw. not....)

Wat volgens mij een globaal idee geeft hoe het programma functioneert. (of misschien andersom? vertelt het je bv., dat een type user ermee aan het licht komt, dat zou ook nog kunnen.)

ik denk persoonlijk dat mensen die voor programma's op hun pc betalen, minder risiko willen lopen en dus meer 'safe'surfen dan wanneer je gratis software op je pc hebt staan, dan kan het je volgens mij allemaal gestolen worden...

Lostaand van het feit dat de freeware versie misschien functies mist.

Denk ik dat het zonder die prettige details het als virusscanner best ok zal functioneren.

Wat je zelf dus al inziet dat het safe surfen dus altijd ligt bij de einduser, en welke stappen je dus neemt tijdens het surfen is het risiko wat je bewust of onbewust wilt lopen.

En wat betreft de voor of nadelen heb ik al gezegt, dat je voor jezelf moet nagaan wat je van een programma wilt verwachten, of dat wordt geboden.

Het testen van virusscanners kan dus niet objectief gedaan worden omdat dit realtime is, het zal dus altijd een moment opname blijven mbt updates en detectie.

Het blijft dus een vorm van ervaring, en een mede idee van bij wie installeer je welk programma. (vraag het dus aan mensen om je heen wat hun ervaringen zijn als je er geen kaas van gegeten hebt. zie ook hier, je kunt dus niet kijken hoe nonchalant iemand tijdens zijn pc gebruik is, maargoed dat kun je meenemen in beoordeling volgens mij.)

Ik kijk zelf altijd naar het gebruik van de einduser of een virusscanner kan voldoen aan iemand ze eisen die achter de pc zit, meegenomen dus dat je niet kan toetsen welke scanner het minste problemen in 1jaar online internet zou kunnen geven.

Het blijft dus een beetje schipperen met het effect voldoet het programma aan je eigen eisen.

hammond
door hammond - Mar 5, 2005 om 17:16
122 Antwoorden / 15 Vragen

Hoi Shiva.Ik gebruik avg al een tijdje en het werkt als een trein.Je krijgt soms 2 keer per dag updates binnen,dat is wel een teken dat ze up to date willen blijven.Gratis....perfect, Richard.