erasares
door erasares Aug 20, 2011 om 15:12
Computers & telefonie

Avi files en verkenner

Sinds enige tijd kan ik met de verkenner binnen XP geen map meer benaderen waar een AVI file in staat...

De verkenner vliegt er dan meteen uit en bevriest de pc héél even. Daarna herstelt eea zich wel weer maar hetzelfde probleem blijft zich keer op keer voor doen. Noodgedwongen was ik even overgestapt op xplorer-lite maar ook daarmee gebeurde hetzelfde.

Nu gebruik ik Salamander maar dat is toch iets minder overzichtelijk. Toch zou ik graag weten wat evt de oorzaak kan zijn van het probleem met de verkenner binnen XP(home)

Alvast bedankt

851 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 20, 2011 om 16:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo eraseras,

....Sinds enige tijd ....

Systeemherstel geprobeerd met een datum toen het nog wel werkte?

edrick3
door edrick3 - Aug 20, 2011 om 16:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eraseras,

Lees ook even hier voor een (mogelijke) oplossing.
Kijk eens of de hotfix helpt.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Aug 20, 2011 om 16:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eraseras,

Gevonden op het Helpmij-forum:

Staat je map waarin de avi zit soms op miniatuurweergave?

Ga naar een andere map waar geen avi's in staan, zet dan de weergaven op lijst of details.
Ga dan naar bovenin in de balk > Extra > Mapopties en dan naar het tabblad weergaven.
Klik dan op de knop op alle mappen toepassen.

erasares
door erasares - Aug 20, 2011 om 17:14
82 Antwoorden / 41 Vragen

@edrick3
Tja en toe ik kreeg ik de mededeling: Setup heeft ontdekt dat de versie van het geïnstalleerde servicepack nieuwer is dan de update die u wilt uitvoeren...... Deze update kan alleen worden geïnstalleerd op servicepack 1..

Dat schiet niet op helaas....

erasares
door erasares - Aug 20, 2011 om 17:23
82 Antwoorden / 41 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 20 aug 2011, 16:10]@eraseras,

Gevonden op het Helpmij-forum:

Staat je map waarin de avi zit soms op miniatuurweergave?

Ga naar een andere map waar geen avi's in staan, zet dan de weergaven op lijst of details.
Ga dan naar bovenin in de balk > Extra > Mapopties en dan naar het tabblad weergaven.
Klik dan op de knop op alle mappen toepassen.

Dan vliegt de verkenner er nog véél sneller uit als ik op die map kom.......... :(

freya
door freya - Aug 20, 2011 om 17:57
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo erasares,

Als dit 'probleem' alleen optreedt bij die ene map, dan is er waarschijnlijk iets beschadigd aan de bestands/mappen structuur/index van het (NTFS?) filesysteem. Dat probleem ga je met een 'systeemherstel' dus niet oplossen.

Ik zou je adviseren om een nieuwe map te maken en met dat Salamander programma dat avi-bestand te kopiëren (dus niet verplaatsen) naar die nieuwe map. Daarna de originele map (inclusief dat avi-bestand) verwijderen en een schijfcontrole uitvoeren om eventuele fouten/beschadigingen aan het filesysteem te 'repareren'.

m.vr.gr. Freya

edrick3
door edrick3 - Aug 20, 2011 om 19:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eraseras,

Je kunt dit nog proberen (staat op diverse fora als oplossing voor je probleem):

1) Open a command window (Start->Run, type in 'cmd' hit enter)
2) To remove media preview, type and hit enter
regsvr32 /u shmedia.dll
(Let op de spaties!)

Suc6

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 22, 2011 om 13:07
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Tip; Total Commander overzichtelijker kan het gewoon niet..

freya
door freya - Aug 22, 2011 om 14:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 22 aug 2011, 13:07]Tip; Total Commander overzichtelijker kan het gewoon niet..
Tja, waar die rode duim nu weer goed voor is begrijp ik niet helemaal. Het antwoord is misschien niet helemáál 'ontopic', maar als je regelmatig bestanden te kopiëren hebt, dan is Total Commander echt een onmisbaar tooltje. Het programma toont één venster met twee vensterdelen. Met de één navigeer je naar de bron en met de ander naar het doel en vervolgens sleep je gewoon je bestanden van het ene vensterdeel naar het andere.
Ik gebruik het al jaren voor het kopiëren van bestanden tussen verschillende mappen/schijven of via ftp het updaten van een website of bestanden op een iPhone of mediaplayer zetten. Kortom, een aanrader.

Freya

erasares
door erasares - Aug 22, 2011 om 15:58
82 Antwoorden / 41 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 20 aug 2011, 19:23]@eraseras,

Je kunt dit nog proberen (staat op diverse fora als oplossing voor je probleem):

1) Open a command window (Start->Run, type in 'cmd' hit enter)
2) To remove media preview, type and hit enter
regsvr32 /u shmedia.dll
(Let op de spaties!)

Suc6

@edrick3

Betekent dat dan, dat ik dan van geen énkel andere media zoals jpg's, png's etc...., de voorbeelden meer kan zien??

edrick3
door edrick3 - Aug 22, 2011 om 16:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@erasares (nu wel goed getypt ;-)),

Nee hoor, die blijf je gewoon zien.
Heb het net nog even uitgeprobeerd!

Suc6