ba
door bartjeb1 Dec 17, 2016 om 14:58
Computers & telefonie

Batterij Samsung loopt leeg in UIT stand

Op meerdere plekken op internet is hierover te lezen. Veel mensen hebben het porbleem met hun tablet of telefoon dat zelfs in de uitstand de batterij leegloopt. Ook op deze site een heel verhaal erover, echter geen antwoord. Ik zou haast denken dat er net als bij Volkswagens sjoemel software inzit. Namelijk... dit probleem ontstaat meestal pas na een tijd en dus niet als het apparaat nog nieuw is. Ik ben heel benieuwd wie hier een antwoord op heeft. Ja ik weet dat er 2 componenten in een toestel zitten. Maar als ik mn batterij verwijder en weer plaats,  werkt alles gewoon prima en batterij is dan niet leeggelopen.

12731 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Dec 17, 2016 om 15:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als er sjoemelsoftware in zou zitten waarom zou dan verloop van tijd de batterij pas leeglopen?

Een toestel dat uit staat gebruikt ook stroom. Als het toestel ouder is en de batterij dus ook, dan zal die batterij ook iets sneller leeglopen wanneer het toestel uit staat.

ba
door bartjeb1 Dec 17, 2016 om 20:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ok, daar kan ik me wel iets bij voorstellen... maar waarom loopt mijn batterij niet leeg als ik het loskoppel?  Oftewel, wat is het nut van het verbruik in de uitstand?  Overigens,  in de slaapstand verbruikt het niet veel meer dan toen het nieuw was. Ik denk dat de batterij helemaal niet (veel) slechter is dan toen het nieuw was.

jo
door jorisw Mar 11, 2017 om 14:01
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Er zit geen hoofdschakelaar op het toestel. De aan/uit knop heeft ook andere functies en wat die knop precies doet wordt door de software bepaalt. Dus ook als het toestel uit staat moet er een klein beetje software draaien om te zien of je het toestel aan wilt zetten.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 17, 2016 om 20:44
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U koopt een tablet leeg, zet daar zelf software op en die software is niet altijd even betrouwbare qua techniek.
Zo zijn er apps die, terwijl ze niet worden gebruikt stroom gebruiken.
Dus het hoeft niet aan Samsung of hun software te liggen, gebruikers installeren van alles en nog wat.
Dit is ook de reden dat het pas na verloop van tijd merkbaar is. U zet er gedurende de levensduur steeds meer op.

ba
door bartjeb1 Dec 18, 2016 om 15:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat klopt inderdaad wel. Maar je kunt dan de vraag stellen waarom apps zijn toegestaan die in de complete uitstand toch stroom verbruiken. Anders gezegd, waarom zorgt Android niet voor een blokkade ?  Wat kan het nut van het stroomverbruik zijn ??

simon55
door simon55 Mar 11, 2017 om 14:15
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dan zet U de apps die teveel stroom gebruiken in de spaarstand

ph
door philip36 - Dec 17, 2016 om 23:04
2275 Antwoorden / 4 Vragen
ba
door bartjeb1 Dec 18, 2016 om 15:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de tip. Heb ik gedaan inmiddels maar haal daar niet uit waar de stroom voor gebruikt wordt in uit stand. Dit is vooral interessant voor de slaapstand.

ph
door philip36 Dec 18, 2016 om 17:20
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Mijn gedachte was eigenlijk dat de 'boosdoener ' altijd stroom vraagt ook als de Samsung aan staat of in slaapstand.
Geen idee of in de batterystats app ook de tijd aangegeven wordt hoelang een app actief is/was.
Jammer dat batterystats niet de oplossing brengt.

ba
door bartjeb1 Dec 20, 2016 om 20:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

In ieder geval dank v reactie. Ik heb de app toch even geprobeerd en zie daarin allerlei verwijzingen naar bestanden, maar wat je daar verder mee kan is mij onduidelijk. Maar ook zoals aangegeven geen info over stroomverbruik bij volledige uitstand. Helaas ook op dit forum geen verdere oplossing en blijft dit alles wat mij betreft in nevelen gehuld.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 18, 2016 om 13:40
16957 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u zelf dat probleem? Dat lees ik niet. Afgezien daarvan: een batterij die 'los ligt' evenals een acco loopt langzaam leeg. Als het goed is wel na lange tijd.
Ik heb overigens hier nog niet eerder iets gelezen over tablet of telefoonbatterijen die leeglopen als het apparaat HELEMAAL uitstaat. (Dus helemaal uitgeschakeld is). De vragen die ik wel zag hadden betrekking op telefoons etc. niet geheel uitgeschakeld met de aan-uit knop.

Ps. Ik beschik o.a. over een tablet die ik na een half jaar niet gebruik wel moet bijladen en dat is als al gezegd heel normaal.

ba
door bartjeb1 Dec 18, 2016 om 15:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Apparaat staat inderdaad helemaal uit... en verbruikt dan veel stroom. Als ik de batterij loskoppel dan helemaal geen stroom verbruik. Staat wel een eerdere thread over op deze site zoals gezegd. Betreft een samsung tab 3.0 8".

ba
door bartjeb1 - Jan 9, 2017 om 15:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Update 01-2017 ; helaas nog steeds geen logische verklaring. Ik haal nu t draadje v batterij los elke keer. En kan nu weer 3 keer zo lang met batterij doen. Vlgns mij wil ook niemand zich hier druk om maken. Gewoon nieuwe kopen is tenslotte iets v deze tijd :-(. Of ben ik nu te negatief ?

ph
door philip36 Jan 9, 2017 om 17:23
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het was niet vanaf het begin zegt u, maar er kan, door b.v. een val, binnenin de samsung een verbinding ontstaan zijn waardoor er constant, zelfs in de uit-stand, nu een stroompje loopt.

ba
door bartjeb1 Jan 9, 2017 om 18:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ok... dat zou theoretisch kunnen. Maar het is nooit gevallen. Daarbij twijfel ik sterk want ik zie meer van gelijke klachten op internet. Bijna iedereen wijdt dit aan slijtage,  maar dat kan dus niet de oorzaak zijn. Immers, bij loskoppelen gaat batterij niet leeg.

paul m flower
door paul m flower - Jan 9, 2017 om 16:07
2 Antwoorden / Vragen

Een accu gaat altijd achteruit. En natuurlijk pas na verloop van tijd, als een accu niet gebruikt word, zal deze ook na verloop van tijd niet meer op te laden zijn.

Zonder info over hoe lang jij je toestel al hebt is hier niks over te zeggen.

Koop een nieuwe accu? 15 euro, ben je klaar kan je testen waar het aan ligt.

Is het de oude accu, pech als t na 6 maanden is, garantie op accu is nl maar 6 maanden, toestel zelf is langer.

Ook heeft gebruik en laad gedrag te maken met duurzaamheid van de accu...

ba
door bartjeb1 Jan 9, 2017 om 16:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor je reactie maar misschien moet je eerst even opnieuw lezen wat het probleem is.

cb
door cbrmuisje - Mar 10, 2017 om 21:58
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb een zelfde probleem met een Samsung tablet van nu 4 maanden oud. Als de tablet helemaal uit geschakeld is loopt hij met 24 procent in 1 nacht leeg.
Dat vind ik echt niet normaal... :(
Ik moet nog naar Samsung bellen, maar vond het wel de moeite waard om dit te melden hier.

ha
door halex - Mar 10, 2017 om 22:32
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dat is altijd al zo geweest. Oplaadbare batterijen in een niet-gebruikte radio lopen leeg, opgeladen buitenlampjes die niet aangezet worden raken leeg, telefoonaccu's van uitgezette telefoons raken leeg, motorfietsen waarvan je in de winter vergeet de accu los te koppelen raken leeg. Apparaten gebruiken, ook als ze uitgeschakeld zijn toch nog stroom. Zeg maar lekstroom. Ook een telefoonlader die in het stopcontact zit, maar waar geen telefoon mee verbonden is, gebruikt stroom. Wilt u zeker weten dat apparaten in de 'uit'-stand geen stroom verbruiken, moet u een stekkerblok kopen met een powerknop, of de accu verwijderen. Voor de accu geldt: ook uitgeschakeld zijn de plus en min met elkaar verbonden.

ba
door bartjeb1 Mar 11, 2017 om 09:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Daar zit wel wat in inderdaad. Maar dan is het weer vreemd dat dit toeneemt naarmate het ouder wordt.  punt is dat ik niet precies weet hoeveel stroom het verbruikte in begin. Maar iig niet zoveel dathet duidelijk merkbaar was. Het blijft nog steeds een mysterie. Ik lees ook op andere fora geen uitkomsten/oorzaken.  Kenissen van mij hebben overigens hetzelfde probleem. Ook zij halen de batterij er nu steeds uit. Ik geloof er helemaal niets van dat dit niet te voorkomen was geweest  tijdens productie.

ha
door halex Mar 11, 2017 om 13:32
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dat is niet vreemd. Als een product verouderd worden alle aspecten minder. Dus ook het vermogen om vermogen vast te houden. Vergelijk het met fietsbanden. Ook als u niet fietst, lopen deze heel langzaam leeg. Ook de allerbeste kwaliteit. En dat gaat sneller, naarmate ze ouder zijn.

zw
door zwaardvis - Mar 10, 2017 om 22:46
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ik weet niet hoe het met Samsung is, maar mijn oude Huawei Y300 heeft een instelling "Snel opstarten Aan of Uit".
Als die Aan staat gaat het apparaat in een soort slaapstand als je de uitknop 3 seconden ingedrukt houdt en dan kiest voor Uitschakelen.
De batterij loopt zo toch leeg. misschien 10-15 pocent per dag.
Maar in de Uit stand, dan gaat hij echt helemaal uit en gebruikt hij geen stroom afgezien van het standaard heel klein beetje verlies. Maar kan zo makkelijk enkele maanden uit staan en niet meer dan een paar procenten verliezen.

Mijn nieuwe Huawei heeft die optie niet, maar gaat altijd in de volledige UIT stand. Ook deze kan het batterijniveau maanden vasthouden als het apparaat wordt utgeschakeld.

ba
door bartjeb1 Mar 11, 2017 om 09:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is zoals het hoort inderdaad. En dit ontkracht ook het verhaal over lekstroom in die mate. Oftewel, ja er is lekstroom maar dat kan nooit zoveel zijn als genoemde problemen.