ioannes
door ioannes Jun 25, 2008 om 13:50
Computers & telefonie

Bedrdade Router Configureren

Ik krijg een bij een ander werkende bedrade router niet geconfigureerd - wegens totale onkunde.......

339 7 Rapporteer

pb
door pbarendse - Jun 25, 2008 om 14:22
406 Antwoorden / 1 Vragen

Helemaal mee eens... Begin eens met vermelden

- welk merk router (evt ook welk type)

- welke internet provider

- welk internet abonnement

Dan komen we al een stuk verder... Met zo weinig info valt echt helemaal niets te beginnen!

stacey
door stacey - Jun 25, 2008 om 18:21
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Reactie vraagsteller:

--------Belkin 5 poorts, type F5D5131-5, providor UPC
(tel. contact mee gehad, vertelden dat hij zou moeten kunnen werken),
abbonement Easy i.c. met TV en Telefoon.
Sorry, ik ben op het terrein van routers metterdaad een volslagen leek.......

http://kassa.vara.nl/portal?_uc=n&_li=y&_scr=cons_question&cat=614&qid=390859 -------

freya
door freya - Jun 25, 2008 om 18:41
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ioannes,

Dan zul je toch wel wat meer informatie moeten geven, want met die ene zin van je vraag kunnen we toch echt niet veel beginnen.

m.vr.gr. Freya

ioannes
door ioannes - Jun 25, 2008 om 18:45
20 Antwoorden / 3 Vragen

Belkin, 5 poorts, F5D5131-5. UPC, Easy i.c. Telefoon en TV. Tel. contact mee gehad, zou moeten kunnen werken...Met vriendelijke groet, Jan

freya
door freya - Jun 25, 2008 om 18:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou, om te beginnen, de router er maar eens tussenuit halen en het modem rechtstreeks op de computer aansluiten. Dan kun je in ieder geval controleren of het modem goed werkt en het probleem dus verder niet bij UPC ligt. Pas als je dan een goede internetverbinding hebt kun je verder gaan met het uitbreiden van je netwerk met de bewuste router.

Freya

pb
door pbarendse - Jun 25, 2008 om 19:35
406 Antwoorden / 1 Vragen

In mijn werk heb ik wel eens met UPC te maken gehad. Volgens mij koppelen zij een abonnement aan een PC via het MAC-adres dat ingebakken zit in de netwerkkaart. Je zult dus inderdaad eerst alleen je PC aan moeten sluiten op het modem, verbinding maken, en dan kom je op een pagina waar je wat gegevens in moet vullen.

Koppel vervolgens je router tussen PC en modem, en stel de router zo in dat hij het MAC-adres van de PC 'kloont'. Dan moet het werken!

edwardus
door edwardus - Jun 26, 2008 om 00:02
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Mac adres clonen is een optie, het schijnt nu ook mogelijk te zijn om het modem uit te schakelen voor "een tijdje" (een uur? een paar uur?), router aankoppelen, en dan beide aan zetten.