nonna
door nonna May 3, 2013 om 20:32
Computers & telefonie

Beeldscherm draait niet terug

Ik heb een Acer Iconia A 500 tablet, sinds enige tijd draait het scherm niet meer terug van het lengte scherm naar het breedte scherm.
Ik heb bij instellingen gezocht maar kan niet vinden of en hoe ik dit kan oplossen, is er tussen de pc techneuten iemand die mij een stukje op weg kan helpen?

6961 16 Rapporteer

freya
door freya - May 3, 2013 om 20:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo nonna,

Volgens mij zit er naast je 'volume knopje' een schakelaartje waarmee je de 'rotation lock' in en uit kunt schakelen. Waarschijnlijk heb je die per ongeluk omgezet.

m.vr.gr. Freya

edrick3
door edrick3 - May 3, 2013 om 21:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo nonna,

Kijk op blz.9 van de handleiding.

Vergrendelingsschakelaar
schermrotatie

Gebruik deze schakelaar om de stand van het
scherm te vergrendelen of om het scherm de
mogelijkheid te geven zich aan te passen aan
oriëntatie van de tablet.

Het is het middelste knopje van het rechterzij-aanzicht; naast de volumeregelaar.

Suc6

freya
door freya - May 3, 2013 om 21:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Dat schreef ik 20 minuten geleden ook al.....

Freya

freya
door freya - May 3, 2013 om 21:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@edrick3:

OT

Enne....knap hoor, in de afgelopen 2 uur zo'n slordige 200 punten scoren.....

Freya

stacey
door stacey - May 3, 2013 om 21:50
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 3 mei 2013, 21:24]@edrick3:

OT

Enne....knap hoor, in de afgelopen 2 uur zo'n slordige 200 punten scoren.....

Freya

We hebben een winnaar...........

nonna
door nonna - May 3, 2013 om 23:14
45 Antwoorden / 23 Vragen

sorry sorry sorry, was helemaal vergeten om te vermelden dat ik dit als eerste had geprobeerd en daar reageert het ook niet op, daarna ben ik gaan zoeken bij instellingen.
Nieuwe suggestie's??

f.weele
door f.weele - May 4, 2013 om 08:44
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste nonna, ga naar "instellingen", dan naar "toegankelijkheid" (daar staat een handje voor), dan zie je op het scherm bij "systeem" staan:
"Scherm automatisch draaien". Dit moet je aanvinken. Lukt dit niet, dan kun je eventueel nog resetten en opnieuw proberen.
m.vr.gr.

freya
door freya - May 4, 2013 om 10:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@nonna:

Wellicht ook belangrijk om te weten: 'Heb je dit probleem bij bepaalde apps of bij elke app, waarbij je het scherm kunt draaien?'.

En heb je alle apps al eens helemaal afgesloten en de tablet geheel opnieuw opgestart? En ook dat schakelaartje dan even in- en uitschakelen.

Freya

nonna
door nonna - May 4, 2013 om 21:20
45 Antwoorden / 23 Vragen

Ik heb bij instellingen in de toegankelijkheid gekeken, maar daar staat geen mogelijkheid van scherm automatisch draaien bij.

Ook heb ik de suggestie van Freya al een aantal keer geprobeerd maar ook hier geen resultaat.
Ik weet het eerlijk gezegd niet meer.

stacey
door stacey - May 4, 2013 om 22:29
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=nonna schreef op zaterdag 4 mei 2013, 21:20]
Ik weet het eerlijk gezegd niet meer.

Er schijnen (speciale) rotatie apps te krijgen te zijn, wellicht daar eens naar kijken ? Was voor iemand op een forum DE oplossing las ik.

f.weele
door f.weele - May 5, 2013 om 08:50
1085 Antwoorden / 27 Vragen

kijk eens even op dit forum: klik hier
Probeer de suggestie van stacy en als dat niet lukt, dan een hard reset naar fabrieksinstellingen. Dit betekent wel dat je opnieuw een account moet aanmaken want alles is dan weg. Dus eerst een back-up maken eventueel met moborobo of helium back-up and sync.
Had je toevallig een upgrade gedaan naar een nieuwere versie van android?
m.vr.gr.

jo
door jorisw - May 5, 2013 om 08:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op zaterdag 4 mei 2013, 22:29][quote=nonna schreef op zaterdag 4 mei 2013, 21:20]
Ik weet het eerlijk gezegd niet meer.

Er schijnen (speciale) rotatie apps te krijgen te zijn, wellicht daar eens naar kijken ? Was voor iemand op een forum DE oplossing las ik.

Lekker systeem dan dat Android, als je apps moet installeren om de basisfunctionaliteit werkend te krijgen....

sjjoppy
door sjjoppy - May 5, 2013 om 11:13
7205 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Nonna,
Nog een mogelijkheid:

Druk de toetsen Ctrl en Alt in, houd ze allebei ingedrukt en druk op de toets met het pijltje omhoog.

diumenge
door diumenge - May 5, 2013 om 11:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=sjoppie schreef op zondag 5 mei 2013, 11:13]Hallo Nonna,
Nog een mogelijkheid:

Druk de toetsen Ctrl en Alt in, houd ze allebei ingedrukt en druk op de toets met het pijltje omhoog. Hallo, het gaat hier om een Android tablet, niet om een Windows PC of laptop.

f.weele
door f.weele - May 5, 2013 om 14:18
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@jorisw; met android op zich is niets mis. Het is een goed werkend systeem. Het gaat nu juist om de hardware en het feit dat merkfabrikanten nog een eigen schil leggen over het standaardsysteem heen. Daarbij komt dat een upgrade naar een nieuwer besturingssysteem, dus b.v. van 4.0 ice cream sandwich naar 4.1 jelly bean, bij sommige merken niet altijd succesvol verloopt.
m.vr.gr.

nonna
door nonna - May 6, 2013 om 16:08
45 Antwoorden / 23 Vragen

Nee ik heb volgens mij geen upgrade gedaan , ik ga eerst eens op dat forum kijken wat Weele heeft aangeraden en dan eens kijken bij die app als het dan nog niet lukt.
Geweldig die hulp die ik hier altijd krijg, vandaag geen tijd om het uit te voeren maar ik kom er op terug dus tot schrijfs , nogmaals bedankt zover.