boppe1943
door boppe1943 May 13, 2017 om 16:26
Computers & telefonie

Beeldscherm kwartslag gedraaid.

Goedemiddag.
Vanmorgen heb ik o.a. het toetsenbord van mijn laptop schoongemaakt zonder de laptop te hebben uitgeschakeld. De laptop heeft een toets waarop een punt staat  en de afkorting del. Voorheen kon ik die toets gebruiken om een punt te zetten, maar nu moest ik ineens ook de shiftknop gebruiken. Ik ben toen nog maar eens een keer met de kwast over het toetsenbord gegaan in de hoop alles weer bij het oude te brengen, maar toen maakte ik het nog erger, want toen draaide het beeldschem een kwartslag. De oplossing die in 2007 in een soortgelijk geval werd gegeven (contr, alt, pijltje naar boven) is niet gelukt. Een andere oplossing om via eigenschappen, instellingen, geavanceerd, weergave, staand alles weer in orde te krijgen is ook mislukt. Ik gebruik nu een geleende tablet. Wat moet ik doen?

15817 14 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - May 13, 2017 om 16:34
7191 Antwoorden / 3 Vragen

Goedemiddag @boppe1943,
het zou moeten lukken met de toetsen ctrl, Windows  en een pijltje dus geen alt.
De toetsen ingedrukt houden tot de gewenste stand is bereikt.
Ben nog wat combinaties tegengekomen waaronder toch een alt zit.

http://forum.viva.nl/digi/beeldscherm-90-graden-gedraaid/list_messages/80636

Topantwoord

gerbera
door gerbera - May 13, 2017 om 16:38
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Wat de punt betreft, zet Numloc aan en de punt is er weer. Voor het scherm, zie @sjoppie

boppe1943
door boppe1943 May 14, 2017 om 13:55
1129 Antwoorden / 98 Vragen

@gerbera, dank u wel, het is gelukt. Ik zie nu pas dat numlock gewoon een toets is. Ik dacht dat ik moeilijke dingen moest doen via eigenschappen/instellingen enz. enz.

gerbera
door gerbera May 14, 2017 om 15:31
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Weer iemand blij, veel suc6 maar volgende keer even de laptop uit zetten, kunnen er ook geen rare dingen gebeuren.

mathijs_b
door mathijs_b - May 13, 2017 om 16:38
641 Antwoorden / 77 Vragen

Rechter muistoets op bureaublad klikken en dan beeldscherminstellingen.

marita5
door marita5 - May 13, 2017 om 16:54
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Boppe1943 ,

Probleem met pijltjestoest werkt niet .

Mocht je pc gekanteld zijn door onbekende reden, en het lukt niet om je gedraaide scherm weer terug te zetten? Dan kun je het probleem wellicht verhelpen met de volgende oplossing: Ga naar start (Startknop) En vervolgens naar je configuratiescherm. In je configuratiescherm zie je in het lijstje vele opties waaronder de link naar ''Beeldscherm" Door naar beeldschermen te gaan kun je vervolgens alles aanpassen aan je scherm. hoe jij dus wil. Ook kun je dus kleuren en scherptes bepalen.

Of zoals Mathijs-B aangeeft , rechts klikken op bureaublad , kies dan voor schermresolutie .

Cookies
door Cookies May 13, 2017 om 17:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....kies dan voor schermresolutie..... Schermresolutie heeft er niets mee te maken.

dirck
door dirck May 13, 2017 om 17:49
3201 Antwoorden / 3 Vragen

@Carola, als je op Schermresolutie klikt, dan kun je daar wel je beeldscherm instellen op liggend of staand.

marita5
door marita5 May 13, 2017 om 18:08
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@Dirck , precies .

Cookies
door Cookies - May 13, 2017 om 17:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Met rechtermuisknop op lege plek bureaublad klikken, kies dan grafische opties - rotatie.

@H
door @HENK@ May 15, 2017 om 18:01
159 Antwoorden / 1 Vragen

mij lijkt dat niet voor iedereen hetzelfde, ik moet b.v. kiezen voor NVIDIA-configuratiescherm, het kan dus afhankelijk zijn van welke videokaart je hebt

reflecs
door reflecs - May 13, 2017 om 17:11
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Een andere oplossing om via eigenschappen, instellingen, geavanceerd, weergave, staand alles weer in orde te krijgen is ook mislukt.
Ik denk dat in uw geval (laptop) de optie liggend van toepassing is :)

boppe1943
door boppe1943 - May 13, 2017 om 19:55
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Hartelijk bedankt voor de reacties. Ik ga morgen de diverse tips uitproberen. U hoort van me. Prettige avond.

gsm
door gsm - May 13, 2017 om 21:28
5940 Antwoorden / 47 Vragen
boppe1943
door boppe1943 - May 14, 2017 om 09:38
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Goedemorgen forumleden.
Het is gelukt, m'n beeldscherm staat weer recht. De oplossing was eigenlijk heel eenvoudig. Ik las bij soortgelijke problemen dat cntr-alt-pijltje naar boven moest worden ingedrukt. Dat lukte niet. Toen maar pijltje naar beneden. Ook niet goed. Maar pijltje naar links (of rechts, weet ik niet meer) zette het beeld weer recht. Het was een les om nooit meer m'n laptop te kuisen als hij aan staat. En het voordeel van dit nadeel was dat ik voor het eerst een tablet heb gebruikt.

Van het nog bestaande probleem met de toets waarop een punt en del staat maak ik een nieuwe topic. Prettige zondag. Boppe1943.

edrick3
door edrick3 - May 14, 2017 om 10:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mooi dat het gelukt is om je probleempje wat dit betreft op te lossen.
Bedankt voor het terugmelden.

jo
door josinadrie - May 15, 2017 om 13:29
7 Antwoorden / 14 Vragen

u kunt ook systeemherstel gebruiken.heeft bij mij geholpen.

boppe1943
door boppe1943 May 15, 2017 om 13:38
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Dat is wel een heel stuk ingrijpender dan alleen een toets of combinatie van toetsen op het toetsenbord aanklikken.

newmikey
door newmikey May 15, 2017 om 18:23
830 Antwoorden / 0 Vragen

Je gaat toch niet systeemherstel gebruiken om zoiets? Belachelijk en gevaarlijk advies.

th
door theodorusme - May 15, 2017 om 13:57
111 Antwoorden / 7 Vragen

Wat het probleempje met de Del toets betreft, vemoed ik dat je met je kwast op de toets NumLK hebt gedrukt, waardoor alle toetsen van het numerieke toetsenborddeel anders werken. Als je zelf wederom op NumLK drukt doet alles weer normaal, dus ook de Del toets met de . (punt)

jimmysmith
door jimmysmith - May 15, 2017 om 14:01
26 Antwoorden / 0 Vragen

Wat betreft vreemde tekens die niet corresponderen met het toetsenbord: Klik op het kleine toetsenbord-icoontje rechtsonder op het scherm in de balk en kies voor Verenigde Staten (internationaal).