gr
door grijsbaard Jul 18, 2007 om 18:20
Computers & telefonie

Beeldscherm stuk

Ik heb in februari 2005 een beeldscherm gekocht type Hp pavilion f1723.Ik kreeg een paar weken terug dat hij stuk was. Hij ging steeds aan en uit.Om de paar seconde. De verkoper van de winkel waar ik hem gekocht had zei dat ik naar HP moest bellen, dat heb ik gedaan. Maar reparatiekosten zou minmaal120 euro zijn. Ik heb toen maar een ander beeldscherm gekocht voor 170 euro, omdat ik dit wel erg duur vond voor een reparatieschatting.Mijn vraag is of meer mensen dit probleem met het beeldscherm gehad hebben. en is 2 1/4 jaar voor een beeldscherm niet een erge korte levensduur. Wie weet of er met garantie buiten de garantieperiode nog wat te regelen valt?Wie kan me vertellen hoe ik dit het beste kan aanpakken.Alvast bedanken voorde reacties.

369 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2007 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het is waarschijnlijk de verlichting die kapot is. probeer of er niet een handige reperateur is in uw omgeving die dit kan herstellen.
Levensduur van een scherm is toch wel 3 jaar dus men had u toch voor het overige gedeelte tegemoet moeten komen.



ve
door verwijderd - Jul 18, 2007 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo

De verkoper had u niet mogen doorverwijzen naar HP. Volgens het consumentenrecht is het de verantwoordelijkheid van de verkoper om de garantie af te handelen (dus niet de fabrikant of importeur)
En die garantie heeft u wel degelijk, ook na 2 jaar.
De levensduur van een monitor is vastgesteld op 5 jaar.
U heeft (ook al is de officiele garantie afgelopen) nog recht op een vergoeding.
In het geval van een apparaat wat 5 jaar mee moet kunnen gaan zonder gebreken zijn de kosten voor u 2/5 van de reparatiekosten (2 jaar gedeeld door 5 jaar) en dus 3/5 voor rekening van de winkelier.

Vrgr. AF






<script type="text/javascript">



ve
door verwijderd - Jul 18, 2007 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

bedankt voor de snelle reacties. Ik ga hiermee aan de gang bij die winkel. En reparatie van verlichting lijkt me niet zo duur denk ik.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2007 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Kleine correctie:
De levensduur van een monitor is vastgesteld op 5 jaar.
Dat is wat al te stellig gesteld.
De winkelier moet in elk geval op de hoogte zijn van de (economische) levensduur van de betreffende monitor.
Gek dat dit soort gegevens niet via internet te vinden zijn.
Speel het in elk geval maar hoog op en ga uit van die 5 jaar.
Fifty fifty delen van de kosten is m.i. alleszins redelijk.

Vrgr. AF





<script type="text/javascript">



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

GK
GKHB - Sep 29, 2024 om 06:47
Huishouden & energie

Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?

Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie:   Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer

Co
Cor0789 - Sep 15, 2024 om 16:38
Geldzaken & recht

Verhuurder weigert inzage servicekosten aan huurcommissie. Wat nu?

Een huurder van onze flat (66 woningen)  heeft huurcommissie ingeschakeld om te beoordelen of de onderliggende facturen van de servicekosten wel kloppen. 

De huurcommissie heeft een onderzoeksrapport geschreven en de servicekosten op 0 gezet omdat verhuurder ondanks herhaald verzoek weigert inzage in de facturen te geven. 

Zoals huismeesterkosten terwijl er geen huismeeste ... Lees meer