do
door doggyman Aug 7, 2009 om 18:42
Computers & telefonie

Beeldscherm valt regelmatig weg

Het komt regelmatig voor dat mijn beeldscherm weg valt.
eerst komen er blokjes in het scherm, daarna wordt het beeldscherm zwart en keert weer terug.
Dan krijg ik een melding "Beeldschermprogramma reageert niet en is hertsteld, Beeldschermprogramma atikmdag reageert niet meer en is hersteld"
Wie weet hier wat er aan de hand is.



793 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

freya
door freya - Aug 7, 2009 om 18:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo doggyman,

Dat kan het gevolg zijn van een warmteprobleem. Is met dit warme weer niet onwaarschijnlijk. Als er een ventilator op de videokaart zit, borstel die dan eens schoon (met uitgeschakelde computer). Ook als er alleen maar een koelblok zichtbaar is op de videokaart (dus géén ventilator) even dat koelblok stofvrij maken.

Daarnaast kan het wellicht ook geen kwaad om eens op de website van ATI te controleren of je de laatste versie van de videodrivers geïnstalleerd hebt. Het zou namelijk ook een softwareprobleem kunnen zijn.

m.vr.gr. Freya




edrick3
door edrick3 - Aug 7, 2009 om 19:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo doggyman,


Installeer de nieuwste drivers eens. Wellicht lost dat het probleem op.


ATI-drivers  


 


Suc6

gsm
door gsm - Aug 7, 2009 om 20:40
5940 Antwoorden / 47 Vragen
0

Een enkele keer kan het voorkomen dat de videokaart op een of meer pinnen slecht contact maakt met het moederbord. Als de fout regelmatig voorkomt, maar toch op onvoorspelbare momenten doe dan bij een PC met een aparte videokaart het volgende:

Haal de stroom eens van de kast en haal de kaart even uit de sleuf op het moederbord. Controleer of het koelblok goed schoon is.
Plaats de kaart meteen ook weer terug en controleer of deze goed en diep genoeg in de sleuf gedrukt is. De metalen beugel goed vastschroeven. Niet vergeten om een eventuele extra stroomstekker weer op de kaart aan te sluiten.




mr
door mrxcuci - Aug 19, 2009 om 17:27
7 Antwoorden / 2 Vragen
0

Dit lijkt verdacht veel op oververhitting van je grafische kaart. Kijk eens of de fan van je grafische kaart wel functioneert. Is het erg warm in de kast?


edrick3
door edrick3 - Aug 20, 2009 om 14:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo doggyman,


Wat voor actie heb je ondernomen? Werkt alles weer? Even terugmelden is altijd we zo prettig.


Met vr.gr.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer