lo
door loisem Apr 25, 2006 om 20:13
Computers & telefonie

Beindiging contract van het net

Hoe kom ik voor 20  oktober 06  van mijn ADSL contract bij het net af?   Ik ben  al aardig wat euro's kwijt , doordat ik hun steeds moest bellen . Heb in Feb. 06 al aan KPN mijn nieuwe adresgegevens  doorgegeven. Zij ( Het net )geven  aan dat je dat online moet kunnen wijzigen ? Mooi dus niet  tevens wilde ik vanaf eind maart 06   gaan surfen en bellen bij het Net Maar ik kan online  niets wijzigen  omdat mijn adresgegevens nog niet  ( hoor ik telefonisch ) verwerkt zijn.  Wanneer zijn deze  dan  wel  verwerkt ?? Niet te zeggen  wanneer kan ik dan surfen en bellen???  Onduidelijk . Kunnen jullie mijn daarvoor dan telefonisch aanmelden?  nee dat kan ook niet . Wie kan mij nu dan verder  helpen. Mijn collega's van de..... verbind u mij door ? nee u moet opnieuw bellen. Om gek van te worden . Wat kan ik doen  om dit voortijdig te beindigen?

721 7 Rapporteer

willemo_1
door willemo_1 - Apr 25, 2006 om 20:57
167 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Loisem,

Bij HetNet zijn alle gegevens zelf te wijzigen m.u.v. uw adresgegevens, huisnummer  en woonplaats. Dit moet u schriftelijk bij HetNet doen.

Een kontrakt bij HetNet heeft een looptijd van 12 maanden met een stilzwijgende verlenging van 12 maanden.
Een maand voor het verlopen van die termijn kan een kontrakt schriftelijk worden opgezegd (dus niet telefonisch of per E-mail).
Stel dat u het kontrakt met HetNet op 1 februari 2004 bent aangegaan dan moet u voor 1 maart 2007 het kontrakt schriftelijk opzeggen.
In dat geval zit u dus nog bijna een jaar aan uw kontrakt vast.

Dit is niet alleen bij HetNet het geval maar ook bij vele andere providers.
Deze voorwaarden gelden ook bij verhuizing van de kontraktant doch niet bij overlijden van de kontraktant.

Helaas voor u waarschijnlijk geen prettig bericht maar het is niet anders.

Met vriendelijke groet,
Willem

willemo_1
door willemo_1 - Apr 25, 2006 om 21:07
167 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Loisem,

Ik zag dat je het huisnummer bij www.hetnet.nl bij Mijn Gegevens wel zelf kunt wijzigen.
Voor de rest geldt hetgeen ik hiervoor al heb uitgelegd.

M.vr.gr.
Willem

ri
door riper - Apr 25, 2006 om 22:26
16 Antwoorden / 40 Vragen

het antwoord van willem is mij niet duidelijk.

als een contract op 1 februari is ingegaan, dan moet men denk ik eind dec. voorafgaande jaar opzeggen, zodat men dus een maand van tevoren hebt opgezegd.

wellicht heb ik willem niet goed begrepen.

groetjes, tineke

ri
door riper - Apr 25, 2006 om 22:26
16 Antwoorden / 40 Vragen

het antwoord van willem is mij niet duidelijk.

als een contract op 1 februari is ingegaan, dan moet men denk ik eind dec. voorafgaande jaar opzeggen, zodat men dus een maand van tevoren hebt opgezegd.

wellicht heb ik willem niet goed begrepen.

groetjes, tineke

willemo_1
door willemo_1 - Apr 26, 2006 om 09:17
167 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Tineke,

Een vergissing van mij.
Het kontrakt moet in mijn voorbeeld inderdaad voor 1 januari 2007 worden opgezegd dus uiterlijk in december 2006.

De vergissing is ontstaan door in mijn voorbeeld de eerst genoemde datum net voor verzending van het bericht te wijzigen en de tweede datum vergeten te wijzigen.

Met vriendelijke groet,
Willem

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 26, 2006 om 11:00
16950 Antwoorden / 202 Vragen

Loisem, waarom niet binnengelopen bij een primafoonwinkel met uw klacht. Men belt dan daar voor u op KPN rekening m.b.t. probleemoplossing. Alsnog doen en wijzen op niet nakomen van afgesproken dienstverlening.

eltonjohn
door eltonjohn - May 22, 2006 om 18:36
3 Antwoorden / 0 Vragen

naar mijn weten is hetnet een onderdeel van kpn.

maar dit zou je evt ook in de kpn winkel na kunnen vragen.