ge
door gelske Jul 12, 2010 om 23:20
Computers & telefonie

Bel me niet register

Waarom werkt het "Bel me niet register niet?"Kan iemand mij dat uitleggen? Of bestaat het helemaal niet en is het L''koek?
Gelske

2588 19 Rapporteer

sy
door sylli - Jul 12, 2010 om 23:34
250 Antwoorden / 40 Vragen

Uh... stomme vraag misschien, maar wat bedoel je precies? En waarom is deze vraag 2 keer gepost???

Lsk520
door Lsk520 - Jul 12, 2010 om 23:40
827 Antwoorden / 2 Vragen

DUBBELPOST, dus....

ge
door gelske - Jul 12, 2010 om 23:50
4 Antwoorden / 2 Vragen

Nee een gewone vraag:"Waarom werkt het bel me niet register niet, bestaat het wel"?
Een doodnormale vraag.Ik heb me een paar maal bij dAT REGISTER OPGEGEVN MAA WORDT NOG NOG STEEDS DOOR ALLERLEI TUT RECLAME GEBELD.

sy
door sylli - Jul 13, 2010 om 00:11
250 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=gelske schreef op maandag 12 jul 2010, 23:50]Nee een gewone vraag:"Waarom werkt het bel me niet register niet, bestaat het wel"?
Een doodnormale vraag.Ik heb me een paar maal bij dAT REGISTER OPGEGEVN MAA WORDT NOG NOG STEEDS DOOR ALLERLEI TUT RECLAME GEBELD.

Owww, je bedoelt dus dat je nog steeds gebeld wordt door die callcenters die je van alles proberen aan te smeren!
Ik dacht al: Bellen met reclame? (als in: als ik bel, hoor ik reclame. Maar dat bedoelde je dus niet).

Overigens heb ik mij niet geregisteerd bij het bel-me-niet-register, maar ik wordt sowieso heel weinig gebeld door zo'n callcenter, hooguit 3 keer per jaar ofzo. Vindt ze wel irritant als ik ze aan de lijn heb, maar ik stoor mij er ook weer niet zooo erg aan dat ik de moeite ga nemen om mij te registeren bij zo'n register. Dus om deze nutteloze reactie compleet te maken: Ik heb dus geen idee of het Bel-me-niet-register echt werkt...

dobby
door dobby - Jul 13, 2010 om 00:23
749 Antwoorden / 1 Vragen

Bedrijven die al een relatie met je hebben mogen je toch nog benaderen.. ok - das de korte versie, maar dat is meestal het probleem... De *in Nederland* gevestigde bedrijven (niet per definitie de call-centers) houden zich redelijk netjes aan het register, volgens een niet echt nader gespecificeerd onderzoek.. (sorry - weet niet waar ik het las.. werd als 'facts' gebracht maar zonder specifieke bronvermelding / rechtvaardiging) maar in elk geval zou je bij breuk van de regels grond hebben om daar iets tegen te beginnen.

Maar meestal blijkt dat "je al klant" bij "ze" bent.. en ja - dan mogen ze dat . . .

Zelf heb ik het idee dat e.e.a. goed werkt.. heb meerdere nummers, en ben redelijk alert op welke nummers ik uitgeef, en tot nu toe is er echt wel verschil merkbaar...

kr
door krieties - Jul 13, 2010 om 00:35
442 Antwoorden / 0 Vragen

Het werkt bij mij zeer goed. Vrijwel geen telefoontjes meer. Sommige verzekeringsbedrijven bellen nog een keer, omdat ik daar een verzekering heb lopen. Maar ze vragen dan netjes of ze nog eens een keer mogen bellen. Mijn antwoord is dan nee. Als ik ze nodig heb bel ik zelf wel. Werkt echt perfect. Als "financiele man" werd ik heel veel gebeld en dat is vrijwel verleden tijd. Dus weer rustig eten.

ge
door gelske - Jul 13, 2010 om 01:17
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ik wou dat ze dat bij mij ook deden,maar zoals ik al zei.;
'HET BEL ME NIET REGISTER WERKT BIJ MIJ (IN IEDER GEVAL) DUS NIET.

WORDT NOG STEEDS VOOR ALLERLEI TUT RECLAME GEBELD LIEFST ONDER
ETENSTIJD. iK KRIJG ER EEN PUNTHOOFD VAN.

GELSKE

sig442
door sig442 - Jul 13, 2010 om 04:00
61 Antwoorden / 5 Vragen

Het bestaat wel degelijk en is zelfs wettelijk verplicht voor bedrijven om het eerst te raadplegen (als ik de aflevering van dit onderwerp in Kassa goed begrepen heb). Enige probleem is dat dit register totaal niet blijkt te werken, het werkt zelfs averechts! Mensen worden na aanmelding vaker gebeld, vaker lastig gevallen per e-mail en post (al zit er een dikke vette sticker op de deur wanneer reclame drukwerk niet gewenst is, dit word dan vervolgens gewoon op naam en adres gepost! zo krijg je dus nogals die rommel binnen!) Maar ja, het blijkt dus totaal niet te werken en is zelfs een ergere ramp dan voor dat het er was. ik heb mijzelf 5 keer moeten aanmelden voor ik daadwerkelijk in het register stond, maar des ondanks kreeg ik nog steeds telefoon, veel extra geaddresseerde reclame drukwerk en opeens een explosie aan e-mail reclame (junkmail). Ik heb uit pure fustratie mijn telefoon het water in gegooid om af te zijn van continu het gebel van dergelijke bedrijven met reclame! ik zit dus nu zonder telefoon en weiger om een nieuwe aan te schaffen omdat ik dan opnieuw lastig gevallen word. Ik heb inmiddels 3 e-mail addressen moeten vervangen en post blijft geregeld komen, al is het minder dan voorheen.

sepke2008
door sepke2008 - Jul 13, 2010 om 15:12
191 Antwoorden / 47 Vragen

Bij mij werkt het ook perfect, geen reclametelefoontjes meer. Alleen zoals al aangeven krijg nog soms een telefoontje voor een nieuwe actie van een bedrijf waar ik een relatie mee heb. Bijvoorbeeld UPC waar in een abonnement heb lopen.
Het kan wel zes weken duren voordat je telefoonnummer is verwerkt na aanmelding.Tevens krijg je een bevestiging als je een emailadres invult op de aanmeldingsite.

M.v.g. Sepke

erik008
door erik008 - Jul 13, 2010 om 15:26
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Dien dan een klacht in.

LINK

edrick3
door edrick3 - Jul 13, 2010 om 15:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gelske,

In aansluiting op het antwoord van deborahlars, hierbij de info van Consuwijzer.

Het belangrijkste hieruit:

Let op

Als u klant bent (geweest) van een bedrijf, kan zo'n bedrijf uw gegevens vragen. Als u die geeft, mag het bedrijf u altijd bellen. Ook wanneer u in het register staat ingeschreven. Pas wanneer u aangeeft dat u ook door dit bedrijf niet meer gebeld wilt worden, moet hij daarmee stoppen.

Dit laatste is wellicht de oorzaak dat je nog gebeld wordt.

Met vr.gr.

birdies
door birdies - Jul 13, 2010 om 16:41
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[edit redactie - off topic]

de
door deborahlars - Jul 22, 2010 om 12:46
61 Antwoorden / 4 Vragen

Ook is het zo dat als je ergens klant bent geweest mogen ze je de eerste tijd (ik geloof 4 of 5 jaar) nog gewoon bellen want dan ben je een "warme" klant

Slaat eigenlijk ook nergens op.. je bent toch niet voor niets geen klant meer....

we
door wende_lientje - Feb 11, 2011 om 10:34
3 Antwoorden / 1 Vragen

het werkt totaal niet!! wij staan geregistreerd bij het register, maar worden nog steeds gebeld omdat iemand anders ons telnr bij een enquete heeft ingevuld worden wij steeds lastig gevallen. Errrrrrug irritant. 7 keer in 3 dagen!!!!

mahadma
door mahadma - Feb 11, 2011 om 10:42
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Als je weer eens gebeld wordt, blijf dan aardig en vraag aan de verkoper "een momentje aub" , u wacht geen antwoord af, legt de telefoon op een plaats waar ze niets van u horen, gaat koffie/thee maken, sanitaire stop, vul maar in. Hebben ze nog niet opgehangen na 5 minuten zegt u weer: "momentje aub" en na 5 minuten legt u gewoon zelf neer.

Groet, MG.

birdies
door birdies - Feb 11, 2011 om 17:05
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Errrrrrug irritant. 7 keer in 3 dagen!!!!........

Call centers bellen altijd met geblokkeerd nummer. In die gevallen gewoon niet opnemen.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 11, 2011 om 19:23
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja als het bedrijf zich niet aan de regels houd ja dan kunt u alleen nog maar een klacht indien. Waar kijk is op de site van het nietbelregister.

Lsk520
door Lsk520 - Feb 11, 2011 om 20:24
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 11 feb 2011, 19:23] . Waar kijk is op de site van het nietbelregister.

Kun ej misschien wat zorgvuldiger zijn in je bijdragen? Het gaat hiet om het "bel me niet register", een nietbelregister...wat is dat?
Enne...op 13 juli 2010 is hierover al voldoende iinfo gegeven, plus link....

Héééél klein beetje mosterd na de maailtijd...

valerius-2
door valerius-2 - Feb 11, 2011 om 22:34
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tp schreef op vrijdag 11 feb 2011, 20:24][quote=valerius-2 schreef op vrijdag 11 feb 2011, 19:23] . Waar kijk is op de site van het nietbelregister.

Kun ej misschien wat zorgvuldiger zijn in je bijdragen? Het gaat hiet om het "bel me niet register", een nietbelregister...wat is dat?
Enne...op 13 juli 2010 is hierover al voldoende iinfo gegeven, plus link....

Bedankt zal voortaan beter opletten

Héééél klein beetje mosterd na de maailtijd...