mm
door mmisztak Sep 14, 2006 om 14:06
Computers & telefonie

Belazerd door gratis ringtone aanbieder

Een tijdje geleden heb ik mijn mobielnummer ingevuld bij de gratis ringtone downloaden-aanbieder (WTOP404 via 6464). Wat ik niet wist dat ik sinds dien constant sms ontving met een vraag om een andere ringtone te downloaden. Ik heb altijd op nee gedrukt en dacht ik, niet gedownload-kost het geen geld. Tot mijn verbazing zag ik op mijn telefoonrekening, dat elke onvangen sms heeft me € 1,50 gekost. Wat ik erg vind, dat ik de laatste tijd helemaal geen smsjes meer ontving en toch op de telefoonnota staat dat ik degelijk die wel ontvangen heb en nu moet ik € 61,- extra betalen voor iets wat ik nooit gewild heb.

Het schijnt dat ik me voor deze dienst moest afmelden. Dat moet je net weten.

Is er iemand met soortgelijke probleem? Wat kunnen we eraan doen? Heb je tip voor me schrijf gerust.

Gedupeerde uit Arnhem.

2033 13 Rapporteer

akkefiet
door akkefiet - Sep 14, 2006 om 14:41
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Weet wel hoe je het moet afzeggen

Sms STOP naar 6464

wi
door wippie - Sep 14, 2006 om 15:01
260 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien bij het "gratis" aanmelden vergeten de kleine lettertjes te lezen. Bij gratis extra alert zijn.

mi
door mikey_1 - Sep 14, 2006 om 16:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

hier het zelfde probleem ,dacht me vriendin even een plezier te doen door een gratis ringtone te sturen@#$$@$@$ een paar weken geleden al,kreeg ook mijn tel rek binnen pfffffff 50 euro duurder als gewoon ,tele 2 gebeld met de vraag hoe dat kon? zegt zij ja dat zal wel een sms dienst of zoiets zijn.En ja hoor der begon me iets te dagen 1gratis ringtoon ja ,het mooie van het verhaal is nog dat ze geen wap heeft op der tel ,dus ze kan ze nog geen eens een ringtoon downlowden grrrrrrrr,maar ja ,de smsjes gingen lekker door ja ,en ook ik en mijn vriendin dachten niet openen kost geen geld ,nou niet dus

trouwens ook super veel spam op mijn pc van die site  mobile ringtone etc allemaal van 1 bedrijf met de zelfde afmeld code 6464 stop

vr
door vrouwedidi - Sep 23, 2006 om 10:19
13 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo gedupeerde uit Arnhem,

Bij mij hetzelfde, gratis ringtone van het Toppertje, ook genomen en las later dat het een abb. betrof. Meteen afgemeld en nooit meer wat ontvangen,ook de GRATIS ringtone niet.In die maand geen ringtone ontvangen op mijn SAMSUNG E720 en ik werd dus wakker toen ik mijn rekening kreeg. Vodafone gebeld en kwam erachter dat het abb. niet was afgemeld (maar nooit een ringtone ontvangen !!) Bij vodafone nummer gekregen om het stop te laten zetten (per sms gaat nog wel eens mis) 010-4378788. op dit nummer door verwezen naar 0900-5005040 voor 35 ct pm na 5 eruit gegooid weer gebeld toen na 7 min iemand (ENGELS sprekend ) en daar ook weer 10 min. aan de lijn gezeten. PING PING Nu is het gestopt.Ik heb ondertussen een ander toestel SAMSUNG D 600 en toen kreeg ik 1 ringtone binnen !!! Volgens Vodafone ligt het aan je instelling van de telefoon of je de ringtonens binnen krijgt MAAR JA als niets binnen krijgt denk je dat je netjes hebt afgemeld tot je de rekening krijgt. Dus je provider bellen en vragen voor welke dienst je bent aangelmeld want elke dienst heeft een ander 0900 nummer.Volgens vodafone staat de klantenservice van hen roodgloeiend met klachten over dit fenomeen en ben je echt niet de enigste "stommerd"die dit overkomt. (zoals ik dacht ) Ze erkennen het probleemen zijn er intern mee bezig om dit te kunnen aanpakken.

vr
door vrouwedidi - Sep 23, 2006 om 10:23
13 Antwoorden / 9 Vragen

STOP naar 6464 werkt niet Bij de een is het WTOP403-STOP bij de ander RING-STOP OF RING-UIT. KOM Er maar eens achter en de ene maatschappij valt weer onder de andere en zo dekken ze elkaar allemaal. Je hebt Artike mobile en die valt weer onder selldorack.

Je hebt echt iemand van je provider nodig die je uitgebreid wilt helpen

vr
door vrouwedidi - Sep 23, 2006 om 10:24
13 Antwoorden / 9 Vragen

Via www.selldorado.com  onder contact kun je evt. klacht indienen

ed
door edzurena - Sep 29, 2006 om 14:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Tja ik ben ook de pineut en 40 euro armer, dacht ook een ringtoon grotis van het toppertje , ik had het nog nooit gedaan en doe het een keer en ben gelijk belazerd, heb normaal ook altijd maar 20 euro beltegoed kaart erop en nu voor 1 keer 40 euro , had een van mijn man ook gekregen hij dacht dat ik nog geen had gekocht , dus kreeg gisteren een smsje van orange dat ik naog maar 1, 30 erop had dus ik schrok me dood dat kan niet ik had 2 weken terug 40 euro en ik doe alleen maar af en toe een smsje en doe normaal met een kaart van 20 euro bijn a 2 maanden mee. maar de ringtoon was toen niet gelukt omdat ik dacht dat ik geen wap of zoiets had maar kreeg regelmatig een smsje waar ik nee op zei maar dacht dat het reclame was maar wel vreemd vond dus ben vanmorgen naar mijn telefoonzaak (winkel ) geweest en die heeft gekeken en vertelde over deze oplichter en heeft gelijk STOP er naar toe gestuurd, ik wacht wel even met een beltegoed kaart te kopen om zeker te weten dat het gestopt is maar wat erg om de mensen zo te belazeren, afschuwelijk maar ja dat is een leer dus ik doe dit dus NOOIT weer

Die rotzakken, de winkel zei wel dat het op kassa ook wel eens geweest is en dat we mischien via hun ons geld zouden terug krijgen maar ik weet niet hoe en of dat het wel lukt ??????

Groetjes Zus

rs
door rsl1967 - Sep 30, 2006 om 13:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is gewoon belachelijk dit zou echt verboden moeten worden nooit een sms gehad en toch € 120,-- extra op de rekening

sunset_1
door sunset_1 - Sep 30, 2006 om 13:48
265 Antwoorden / 22 Vragen

Zonder meteen met mn vinger te wijzen, onderstaande tekst is duidelijk te zien op de website waar je je nummer invult:

De eerste realtone is gratis. Dit is een abonnementsdienst. De kosten bedragen € 3,00 per realtone (+ sms download kosten), 3 realtones per week. Stoppen? Stuur STOP naar 6464. Om gebruik te kunnen maken van de Service moet de gebruiker 16 jaar of ouder zijn of toestemming hebben van (een van de) ouders en/of de betalingsgemachtigde. Celldorado werkt volgens de Nederlandse code of conduct voor SMS diensten.

Inmiddels is toch wel duidelijk dat 'gratis' niet bestaat, en je dus niet zomaar te pas en onpas je nummer invullen...

vr
door vrouwedidi - Sep 30, 2006 om 15:54
13 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Sunset,

Ik ben 44 jaar en geen puber meer die dingen ZOMAAR zonder lezen doet. Ook ik heb DIE tekst gelezen weliswaar na het invullen van mijn 06 nummer ...maar de pagina was langer dan mijn beeldscherm en ik heb METEEN afgemeld en daarna voor de zekerheid nog eens (lees mijn bericht) daarna nooit een sms (ringtone) gehad dus dan weet een normaalmens ook niet dat je ergens voor aangemeld bent tot dat de rekening komt. Je wilt geen vinger wijzen maar doet het wel.Dus kortom ik vond je antwoord nogal betuttelend....

sunset_1
door sunset_1 - Sep 30, 2006 om 16:06
265 Antwoorden / 22 Vragen

Vrouwedidi,

Nog steeds van mening dat vingerwijzen niet de bedoeling was. Ik sta er alleen altijd een beetje van te kijken dat sommige mensen meteen op hun achterste poten staan terwijl ze toch ook enige zelfverantwoording hebben.

Ik ben het met je eens dat dergelijke praktijken aan banden gelegd zouden moeten worden, omdat op deze manier mensen te snel onwetend op kosten geholpen worden. In de  tijd dat Jamba! een van de eerste was die hermee begon heeft T-Mobile nog wel eens gezorgd dat hun klanten niks van Jamba! konden ontvangen. Blijkbaar is het dus wel gewoon mogelijk. Nu nog een provider vinden die van die mogelijkheid gebruik wilt/mag maken en op verzoek een commerciele dienst kan blokkeren.

de
door dennis111 - Nov 11, 2006 om 23:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

het is altijd belangrijk om eerst de site duidelijk te bekijken.

vaak is het helaas zo dat alleen wanneer er duidelijk staat " geen abonnement" dat er dan pas geen abonnement dienst aan vast zit.

dit is eigenlijk schandalig. daarom altijd ringtones downloaden bij websites die duidelijk geen abonnement hanteren zoals toprealtones.nl  http://www.toprealtones.nl  . bij deze site kan je ook realtones downloaden zonder abonnement, maar er zijn ook nog wel andere sites.

vv
door vverbiest - Feb 16, 2007 om 12:58
3 Antwoorden / 1 Vragen

De firma Blinck heeft een internationaal uitgezet netwerk om via SMS 6464 klanten te bedotten met "gratis" muziek

Als je de kleine letters leest dan kost het je een fortuin

Iedereen kan zomaar een GSM nummer ingegeven van iemand anders en die met dan maar uitvissen hoe hij van de SPAM via SMS, aan 2,00 euro per keer kan afgeraken.

 je kan contact opnemen met Blinck om dit te doen stoppen:

Claude Debussylaan 16
1082MD Amsterdam

[edit redactie]

gZie maar eens op:

http://www.celldorado.com