gv
door gvhorrik Jun 29, 2009 om 15:01
Computers & telefonie

Beloofde snelheid ADSL niet haalbaar vanwege hardware

Ik heb onlangs een Telfort 20 Mbit abonnement afgesloten. Het werkt allemaal prima, op 1 ding na: de snelheid.


Wanneer ik inlog op mijn modem/router zie ik dat de DSL verbinding 8000 Kbit is. Dit is bijzonder weinig. Ik snap dat ik niet de 20 Mbit waarmee ze adverteren kan halen, maar 8000 KBit (wat resulteert in een maximale download snelheid vna 850 kbyte/s i.p.v. de verkochte 2,5 mbyte/s.


Na een belletje na telfort blijkt mijn wijkcentrale "slechts" ADSL 1 te zijn. Dat houdt simpelweg in dat er op mijn woning een maximale snelheid van 8 MBit te halen is. Vreemd dat Telfort hier niet even naar kijkt alvorens een 20 MBit abonnement af te sluiten.


Nu ben ik verder gaan kijken naar bijvoorbeeld KPN (dat is de leverancier van de wijkcentrales). Op de website verkopen zijn 8 MBit, maar ook 20 MBit lijnen. Nu heb ik op de website gekozen voor 20 MBit, en vervolgens wordt er gekeken of dat kan. Er wordt doodleuk aangegeven dat de 20 MBit verbinding mogelijk is op mijn adres.


Wat ik niet snap is dat de providers niet eerst kijken wat ze kunnen leveren op een adres, i.p.v. dat ze de abonnementen aannemen die helemaal niet haalbaar zijn.


Nu is mijn vraag: mogen ze dit doen of niet?

540 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

pc
door pcneard - Jun 29, 2009 om 15:21
14 Antwoorden / 0 Vragen
0

ach ja je wordt gewoon genaait:)


adsl1 en 2 maffia testen die niet waar zijn:)


meestal 8/12 max tenzij je naast de centrale woont:)

edwardus
door edwardus - Jun 29, 2009 om 15:37
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Het antwoord op je vraag is: JA DAT MAG.

Toen je dit abonnement bestelde heb je o.a. kunnen lezen dat de snelheid TOT 20Mbit is. Dat betekent: MAXIMAAL 20Mbit.
Ook heb je ten tijde van de bestelling een snelheids-check kunnen doen die je een ruwe schatting gaf van wat er mogelijk is.

Telfort is voor de levering van jouw adsl afhankelijk van wat KPN toevallig in jouw wijkcentrale heeft zitten t.b.v. een Telfort klant. Is dat een adsl2+ kaart, dan bof je, is het een adsl1 kaart, dan heb je "slechts" 8Mbit.

Om deze reden kun je in elk geval niet tussentijds opzeggen, Telfort levert gewoon datgene wat ze horen te leveren. Mocht je volgend jaar sneller willen, dan kun je naar kabel of glasvezel kijken.

Voor jouw informatie: ongeveer half Nederland heeft nog altijd een adsl1 centrale.



gv
door gvhorrik - Jun 29, 2009 om 17:22
10 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik snap dat Telfort in hun recht staan, maar de huidige website van KPN (die dus zegt dat 20 MBit geleverd kan worden (wat dus niet zo is))?

edwardus
door edwardus - Jun 29, 2009 om 17:45
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

KPN mag dan wel de moeder zijn van Telfort, het betekent niet dat ze hetzelfde product (kunnen) leveren. Als jij van mening bent dat Telfort wél een adsl2+ centrale heeft staan in jouw wijk, dan moet je je bij hun beklagen. Hier heb je alvast een paar nuttige adressen:
Telfort Gebruikers

Tiscali Forum


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer