ge
door geripostma May 16, 2012 om 18:15
Computers & telefonie

Belplafond

Ik heb 3 abonnementen bij Simpel, voor mijn 2 zoons heb ik een belplafond ingesteld, dit wordt echter de laatste 3 maanden gigantisch overschreden.
Ik krijg, terwijl het plafond bij 25 euro zou moeten blijven steken, rekeningen die oplopen tot wel 50 euro per maand , en dat is als sinds een aantal maanden zo. Wat kan ik doen om Simpel te overtuigen dat ik dit niet accepteer en dat ik mijn teveel betaalde geld terug wil ontvangen?
Mag Simpel dit ongelimiteerd doen?
M.a.w. kan ik op de één of andere wijze mijn geld terugeisen?

9804 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - May 16, 2012 om 18:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo geripostma,

Weet je zeker dat je het belplafond hebt ingesteld?

Controle over je kosten
Met het Belplafond heb je controle over je maandelijkse kosten. Het Belplafond stel je zelf in op je persoonlijke pagina. Handig voor ouders die de telefoonrekening van hun kind betalen en niet van onverwachte verrassingen houden.
Zelf je Belplafond instellen
Als klant van Simpel krijg je een persoonlijke pagina die beveiligd is met een wachtwoord. Op je persoonlijke pagina kun je zelf je eigen Belplafond instellen. Je kunt voor het verbruik binnen- en buitenbundel een limiet instellen vanaf 10 euro per maand.
Belplafond bereikt?
Je ontvangt een gratis informatie-sms zodra je 90% van je limiet hebt bereikt. Zodra je het Belplafond bereikt hebt, dan ontvang je wederom een gratis informatie-sms waarin staat dat je sim-kaart geblokkeerd is voor alle diensten. Je kunt dan nog wel gesprekken ontvangen in Nederland.
Belplafond aanpassen
Je kunt op ieder gewenst moment je Belplafond aanpassen. Dit kan ook wanneer het Belplafond bereikt is. Zo heb je zelf altijd maximale controle over je maandelijkse kosten.

Geen sms-je(s) ontvangen?

Heb je hierover al contact gehad met Simpel? Nee?
Dan zou ik eens contact opnemen met Simpel en ze - met verwijzing naar hun eigen info (zie hierboven) - aansprakelijk stellen voor de méérkosten.

Ze hebben het overigens wel over de belkosten! (en niet over sms-en en internet!; zou daar het verschil in zitten?)

Suc6

mahadma
door mahadma - May 16, 2012 om 18:34
11716 Antwoorden / 52 Vragen
0

Zelf je Belplafond instellen
Als klant van Simpel krijg je een persoonlijke pagina die beveiligd is met een wachtwoord. Op je persoonlijke pagina kun je zelf je eigen Belplafond instellen. Je kunt voor het verbruik binnen- en buitenbundel een limiet instellen vanaf 10 euro per maand.

Belplafond bereikt?
Je ontvangt een gratis informatie-sms zodra je 90% van je limiet hebt bereikt. Zodra je het Belplafond bereikt hebt, dan ontvang je wederom een gratis informatie-sms waarin staat dat je sim-kaart geblokkeerd is voor alle diensten. Je kunt dan nog wel gesprekken ontvangen in Nederland.

Belplafond aanpassen
Je kunt op ieder gewenst moment je Belplafond aanpassen. Dit kan ook wanneer het Belplafond bereikt is. Zo heb je zelf altijd maximale controle over je maandelijkse kosten.


Bovenstaande van de simpelsite gehaald. Blijkt dat je bij 90% een sms je krijgt, blijkt dat je bij 100% je simkaart geblokkeert wordt. Dit gebeurd dus kennelijk niet. Stuur ze een aangetekende brief met deze eigen simpele woorden en kopien van de rekeningen die te hoog zijn, vraag een antwoord binnen 14 dagen en vraag waarom ze niet doen wat ze beloven en leg inderdaad je claim neer (geld terug). Dat zullen ze waarschijnlijk niet doen, gebruikte belminuten zijn en blijven gebruikte belminuten, die strijd win je niet snel. Je moet zeker aandringen op de voorwaarden "belplafond".

mahadma
door mahadma - May 16, 2012 om 18:35
11716 Antwoorden / 52 Vragen
0

2 zielen, ........

Ik moet toch sneller leren typen ..........

wa
door waltera_1 - May 16, 2012 om 22:25
9 Antwoorden / 2 Vragen
0

Het wordt zeer moeilijk om Simpel te overtuigen, dat heb ik aan den lijve ontdekt.
Het is een zeer lang verhaal, maar mijn bel plafond stond op 100 euro
maar gaat er dus zeer fors er overheen.
Simpel blokt hem een week later.
Ik heb bezwaar gemaakt maar Simpel vertelde dat om technische reden niet eerder de simkaart geblokt kon worden.
Ik heb uiteindelijk de geschillencommissie in geschakeld.
Die heb ik gewonnen !
De geschillencommissie uitspraak is duidelijk: omdat de klant zijn bel plafond zelf kon in stellen kon hij er ook van uit gaan dat dat ook gehandhaafd wordt door Simpel,en dat technische redenen niet van toepassing is.
Mijn raad is: doe al je communicatie schriftelijk en aangetekend zodat je altijd bewijs hebt.
Je moet bij Simpel een zeer lange adem hebben... sterkte.
u kunt mijn verhaal ook volgen via twitter: #simpelishetniet

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer