vl
door vlietstra Feb 2, 2004 om 16:56
Computers & telefonie

Beltegoed??????

Per ongeluk heb ik een belkaart gekocht van T-mobile terwijl ik normaal altujd bel met vodafone deze kaart heb ik gekocht bij AH, per ommegaande ben ik teruggegaan naar de betreffende AH waar ze mij alleen het 0900 nummer van T-mobile konden geven.
Direkt naar T-mobile gebeld met Dhr. Dudink, zijn antwoord was "wij beginnen er niet aan" bel maar met AH of ze deze -onbeveiligde- kaart voor je door willen verkopen en ze kunnen bij ons checken of het beltegoed er nog opstaat.
Dus AH gebeld met het antwoord - u raadt het al- "wij beginnen er niet aan" maar bel even met ons servicenummer misschien dat zij een oplossing voor u hebben maar ook daar het antwoord jaja " wij beginnen er niet aan" bel maar met T-mobile.
En daarmee is de cirkel rond van het kastje naar de muur.

Mijn vraag is kan dit allemaal zomaar???
is dit juridisch niet aan te vechten

Met vriendelijke groet,

Hans vlietstra

1046 5 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:34
504 Antwoorden / 8 Vragen

Het kras-beltegoed of het kassa-beltegoed wordt nooit terug genomen, dit is een regel van de winkelier met de aanbieder (t-mobile, kpn etc) De enige oplossing is om iemand te zoeken die T-mobile prepaid heeft en deze op die manier door te verkopen. (misschien onder je vriendenkring) Waarschijnlijk heb je een beltegoed van 20 euro gekocht, anders had je het wel gelijk in de gaten, aangezien Vodafone alleen maar 20 euro verkoopt. Het is een handvol geld voor deze misser, mdus volgende keer goed kijken welk beltegoed je pakt bij AH.

mrsempel
door mrsempel - Apr 16, 2004 om 12:34
57 Antwoorden / 3 Vragen

Op belkaarten zit niet iets als garantie, dus ik ben bang dat u door uw moment van onoplettendheid zit opgezadeld met een verkeerde belkaart! Het enige dat u ermee zou kunnen doen is de kaart doorverkopen aan een kennis. Die heeft dan gewoon het nog niet gebruikte beltegoed en u kunt een nieuwe kaart kopen.

jo
door joris3_1 - Apr 16, 2004 om 12:34
3 Antwoorden / 3 Vragen

Ik was een tijdje geleden bij AH voor een opwaartegoed voor Telfort. Ze had een geopende kaart die teruggebracht was door de klant; verkeerde kaart gekocht! Mocht het beltegoed van € 20 kopen voor € 10 als ik deze ter plekke bij AH opwaardeerde wat lukte!
Waarschijnlijk heeft de klant zich gelegitimeerd en zijn/haar adres achtergelaten + telefoonnummer en de kaart voorlopig voor € 10 laten terugkopen door AH. Dit in vertrouwen tussen klant en AH + een gemaakte afspraak.
Kunt u misschien ook eens proberen? Misschien dat dat helpt!

ma
door marck - Apr 16, 2004 om 12:34
9 Antwoorden / 0 Vragen

De netwerken doen niet zo erg moeilijk over terug name van beltegoed kaarten.
Je moet de kaart aangetekend opsturen met daarbij uiteraard text en uitleg. Zij controleren vervolgens ofe de kaart nog geldig is en storten vervolgens het geld terug.
Het beste kan je bellen met 0800-7111, dit is eigenlijk voor abonnnees , maar als je door de weeks belt als de meer ervaren medewerkers werken kunne zij je vaak helpen, en dus niet tegen 0900 tarief.

disneymania
door disneymania - Apr 16, 2004 om 12:34
8 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo
Het is wel op eigen risico kopen! Ik werk zelf bij de AH op 't Station. Het gebeurt zo vaak dat klanten de verkeerde kaart kopen.
Wij geven ook altijd het nummer van de providers. Vaak Komt het goed en wordt het geld teruggestort op de rekening. Maar soms zit er een medewerker achter de telefoon met een slecht humor.
Ik zou zeggen; bel nog eens! En wordt eens correct boos! Dreigen met Kassa! werkt vaak! Suc6 Groetjes