di
door dirja Dec 23, 2017 om 08:14
Computers & telefonie

Ben telefoon kosten in EU, toch buiten bundel

Ik heb de laatste maanden een paar telefoontjes en sms'jes gestuurd naar België en Luxemburg.
Tot mijn onaangename verrassing is dit buiten mijn bundel gegaan.
Ik zou duizend sms'jes tegoed hebben, ik sms nooit meer in Nederland, dus ik dacht zonder kosten enkele berichten te versturen naar Luxemburg en België

Hoezo er is geen verschil meer tussen Nederland en de andere EU landen?

Ben ik de enige met deze klacht?

1728 6 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Dec 23, 2017 om 08:25
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Dirja ,

Is bellen en sms’en van Nederland naar het buitenland ook gratis?

Nee, voor het bellen en sms’en vanuit Nederland naar het buitenland betaalt u wel extra kosten. U kunt bij uw telecomaanbieder vragen wat de kosten hiervoor zijn. De kosten kunnen verschillen per aanbieder

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/mobiele-telefonie/roaming-mobiel-bellen-sms-internetten-buitenland

Ps : Kijk vanavond naar de uitzending van Kassa  .

Vanuit Nederland naar een EU-land bellen kost geld, ondanks afschaffing roamingkosten
In juni zijn de roamingkosten binnen EU-landen afgeschaft. Dat betekent dat je vanuit bijvoorbeeld België, Griekenland of Zweden naar Nederland kunt bellen zonder bijkomende kosten. Maar wat veel mensen niet weten, is dat je wél moet betalen als je vanuit Nederland naar een ander EU-land belt.

Topantwoord

pe
door peentjes - Dec 23, 2017 om 08:29
421 Antwoorden / 0 Vragen

Nee u bent zeker niet de enige. Of de laatste.

marita5
door marita5 - Dec 23, 2017 om 08:54
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@dirja ,

Waarom verwijderd u de vraag ? Niet netjes .

Ben telefoon kosten in EU, toch buiten bundel

Ik heb de laatste maanden een paar telefoontjes en sms'jes gestuurd naar België en Luxemburg.
Tot mijn onaangename verrassing is dit buiten mijn bundel gegaan.
Ik zou duizend sms'jes tegoed hebben, ik sms nooit meer in Nederland, dus ik dacht zonder kosten enkele berichten te versturen naar Luxemburg en België

Hoezo er is geen verschil meer tussen Nederland en de andere EU landen?

Ben ik de enige met deze klacht?

di
door dirja Dec 23, 2017 om 08:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kreeg een foutmelding bij het posten van mijn vraag. Blijkbaar heb ik 3 keer dezelfde vraag geplaatst. Dus ik probeer er 2 te verwijderen

marita5
door marita5 Dec 23, 2017 om 09:03
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Dirja , dat u een foutmelding kreeg bij het posten van uw vraag is een probleem van de site  , daar kunt u niks aan doen . u heeft inmiddels de vraag weer terug geplaatst .dank u wel .

ne
door neodutchio - Dec 23, 2017 om 08:55
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Nu is de nieuwe regelgeving al maanden van kracht en ineens worden nu 'klachten' masaal gedumpt.
Heel simpel, uw 'oude' bundel is nu in Europa geldig. Mocht u in Nederland gratis naar Nederlandse nummers sms'en, mag u nu in heel Europa gratis naar Nederlandse nummers sms'en. Sms'en en bellen naar het buitenland kostte vroeger geld, en nu dus nog steeds.

De roaming is afgeschaft. Dat betekend dat de extra kosten IN het buitenland er niet meer zijn. Bent u in Duitsland en belt u bv naar Belgie, dan gaat dat vanut de bundel. Bent u gewoon in Nederland en belt u naar Belgie dan zit hier geen roaming bij en zal u gewoon moeten betalen.

Nee, u bent niet de enige met deze klacht, ook al is het geen klacht. Deze onwetentheid wordt ineens massaal gedeeld hier.

jo
door jorisw - Dec 23, 2017 om 09:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, je bent niet. De enige met sie klacht. Maar de enige klacht is dat je je niet hebt verdiept in de voorwaarden en regelgeving. Daar kan je moeilijk Ben van beschuldigen.