ti
door timmer77 Sep 15, 2008 om 15:40
Computers & telefonie

Besmet?

er zijn progammas die niet goed werken of fast lopen ik he gescand met spywarefigther webroor met virus scanneravast virus scanner maar niks gevonden zit er toch nog iets in?

jw timmer

352 5 Rapporteer

birdies
door birdies - Sep 15, 2008 om 15:48
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Zie bij een andere vraag dat je met Vista werkt; niet alle programma's draaien goed onder Vista. Ook bij een eerdere vraag gezien dat je met cleaners bezig bent geweest: cleaners kunnen ook teveel verwijderen, waardoor ook problemen als dit kunnen ontstaan.

a2i
door a2i - Sep 16, 2008 om 07:03
407 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien meer info dan mijn programma's werken niet of lopen vast voordat iemand u een oplossing kan geven.

  1. Welke Programma's lopen vast?

  2. http://housecall65.trendmicro.com/ run een scan compleet.

  3. Zit er toch nog iets in ? http://www.neuber.com/taskmanager/index.html gratis NL/freeware.

  4. Alternatieven in scan www.superantispyware.com freeware/ENG gratis home use editie.

  5. Beschikt uw windows Vista al over SP1 ?

suc6

ti
door timmer77 - Sep 16, 2008 om 11:42
67 Antwoorden / 94 Vragen

 i;Tuneup Utllities 2008

 2;ccleaner

 3;sp1 weet ik niet

co
door computerdoc - Sep 18, 2008 om 12:56
7 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan ook zo zijn dat er teveel virusscanners op de pc staan dan loopt een pc ook vaak vast aangezien ze elkaar lastig vallen.

Tevens kan de pc traag zijn doordat er veel programma's opstarten bij de startup van de pc.
Dit kan veranderd worden door naar :

start ---> uitvoeren ----> "msconfig"
(dit laatste dient u in te typen en dan op enter te drukken.
Vervolgens gaat u naar de tab opstarten en zet u de onnodige programma's uit. Dit zal uw pc een stuk sneller maken.

Let op doe dit alleen wanneer u weet wat u doet en zet niet willekeurig een aantal dingen uit.

LET OP: Doe onderstaande alleen mits echt noodzakelijk en verwijder hier verder helemaal niets het kan fataal zijn voor uw systeem.

Wanneer u veel verstand heeft van pc's zou u ook kunnen kijken in het register of u een virus heeft. Ga hiervoor naar de registereditor (u weet zelf hopelijk hoe u hierin komt) en dan naar de volgende map:

HKEY_local_machine/software/microsoft/windows/currentversion/run

Hierin staan de programma's die opstarten wanneer de pc opstart. Ook virussen (op rootkits na) staan hier altijd gewoon tussen. Fink deze vervolgens uit.

co
door computerdoc - Sep 18, 2008 om 16:49
7 Antwoorden / 0 Vragen

links van promotionele aard plaatsen is niet toegestaan.

Redactie Kassa-online