limbo1
door limbo1 Nov 24, 2009 om 21:47
Computers & telefonie

Bestanden kopiëren naar USB/Memory-stick lukt niet

Hoi allemaal,

Heb een nieuwe USB/Memory-stick (Supertalent 4 GB Pico-A Swivel) en als ik hier bestanden naartoe wil kopiëren krijg ik steeds de melding "kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat".
Ik maak gebruik van een Hub en een verlengkabel maar dit levert bij andere sticks (van max. 2 GB) geen problemen op.
Bij de nieuwe stick gaat alles prima rechtstreeks op de PC en ook via de Hub maar als ik dan de verlengkabel op de Hub aansluit gaat het mis....
Zoals gezegd levert het bij mijn andere sticks geen problemen op als deze kabel aangesloten is.

Iemand een idee hoe dit kan?

Vind het vrij vervelend om continue op de knietjes te moeten om de stick aan te sluiten....

Het enige dat ík kan bedenken is dat het aan de capaciteit van de stick (4 GB) ligt. Ik weet niet hoe dit van invloed kan zijn maar dit is het enige dat ik kan bedenken.

Alvast bedankt voor het meedenken!

8355 28 Rapporteer

freya
door freya - Nov 24, 2009 om 22:05
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo limbo1,

Aan de capaciteit zal het niet liggen. Wat wel zou kunnen, is dat de oude sticks nog USB1.1 zijn en dat de nieuwe stick volgens USB2.0 werkt. USB2.0 is sneller en daardoor ook kritischer. Een te lange kabel kan er dan voor zorgen dat er 'timingproblemen' ontstaan.
Ik weet niet hoelang je verlengkabel is, maar misschien zou je een iets kortere verlengkabel kunnen proberen?
En die hub heeft wel een eigen voeding? Zo niet, koop dan een hub waar ook een adapter bij wordt geleverd.

m.vr.gr. Freya

limbo1
door limbo1 - Nov 24, 2009 om 22:18
17 Antwoorden / 10 Vragen

Kabel is maar 80 cm. ....Hub heeft idd geen eigen voeding. Ik kan dit natuurlijk gaan proberen maar misschien dat er nog mensen zijn met een evt. andere oplossing; Waarom tenslotte geld uitgeven als dit misschien niet nodig is?
Ik wacht nog even af.

In ieder geval hartelijk dank voor je reaktie!

freya
door freya - Nov 24, 2009 om 22:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien kun je een hub met voeding lenen van een kennis/buur/collega om uit te proberen? Door de hogere snelheid van de USB-stick wordt er méér stroom gevraagd en een USB-poort van de computer kan maar een beperkte hoeveelheid stroom leveren. Een hub met voeding levert zijn eigen stroomvoorziening en zal dat probleem dus niet hebben.
Maar ik geef je gelijk om het eerst zeker te weten, kopen kan altijd nog.

Freya

limbo1
door limbo1 - Nov 24, 2009 om 22:32
17 Antwoorden / 10 Vragen

Kan het dan zo zijn dat dat korte kabeltje nét teveel is? De stick doet het nl. wel gewoon als hij rechtstreeks op de hub aangelsoten is.

freya
door freya - Nov 24, 2009 om 22:33
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Oh, en wat je misschien ook nog kunt proberen, als er nog andere apparaten op die hub zijn aangesloten, neem die dan eens allemaal los zodat alleen die USB-stick op de hub is aangesloten.

Freya

limbo1
door limbo1 - Nov 24, 2009 om 22:37
17 Antwoorden / 10 Vragen

Poorten zijn wel bezet met kabels (fototoestel/telefoon) maar deze apparaten zijn momenteel niet op deze kabels aangesloten. Deze apparaten sluit ik alleen aan als het nodig is.

Gr. Limbo1

freya
door freya - Nov 24, 2009 om 22:41
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=limbo1 schreef op dinsdag 24 nov 2009, 22:32]Kan het dan zo zijn dat dat korte kabeltje nét teveel is?

Niet alleen de lengte van de kabel kan kritiek zijn, ook de kwaliteit van de hub. Een ander merk hub werkt wellicht ook goed/beter. Een langere kabel, zonder de hub ertussen werkt misschien ook goed. Een kwestie dus van uitproberen.

Freya

limbo1
door limbo1 - Nov 24, 2009 om 22:45
17 Antwoorden / 10 Vragen

Ik snap waar je naartoe wil.
Ik zal eens het één en ander gaan uitproberen maar zoals je zelf al zegt zou een andere hub misschien toch de beste oplossing kunnen zijn.
Misschien dat ik idd er eentje kan lenen van iemand om dit te proberen.

Bedankt voor je antwoorden.

Groeten,
Limbo1

erik008
door erik008 - Nov 24, 2009 om 23:06
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Met USB gaat het vaak fout als er apparaten van verschillende snelheden op dezelfde roothub zijn aangesloten.
USB kent 3 snelheden en binnenkort komt daar usb3 nog eens bij.
Deze snelheden verdragen mekaar niet zo goed.

Ik had ook veel van dat soort problemen totdat ik een speciale hub kocht die de lagere snelheden omzet en alle apparaten evenveel bandbreedte geeft.

Soms komt het ook voor dat 2 memorysticks niet tegelijk kunnen werken.

erik008
door erik008 - Nov 24, 2009 om 23:17
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Over USB kabels.
Stokoude kabels die komen uit de tijd, dat er alleen USB1 was moet je vermijden.
Daarmee ben ik ook wel eens de mist in gegaan.

Ik zie dat het een ultra platte stick is...die kun je per vergis op de kop aansluiten.

limbo1
door limbo1 - Nov 25, 2009 om 12:19
17 Antwoorden / 10 Vragen

Erik,
Kabel is enkele weken oud dus ik ga er van uit dat dit oké is. De stick zou idd gezien zijn formaat verkeerd aangesloten kunnen worden maar dit is niet het geval in deze situatie.
Ga toch maar eens een andere hub proberen zoals Freya al opperde. Deze is toch alweer enkele jaartjes oud....

limbo1
door limbo1 - Nov 25, 2009 om 12:53
17 Antwoorden / 10 Vragen

Misschien heeft Erik008 toch nog gelijk gekregen met het "kabel-verhaal".

Opstelling bij mij is als volgt; PC-verlengkabeltje-hub-verlengkabeltje-stick.

Waarom nog een keer verlengen tussen hub en stick zou je denken. Simpel; ik wil de hub gewoon niet in het zicht hebben liggen....

Tussen de PC en de hub zat nog een oud verlengkabeltje. Dit omdat de aansluitingen nog achterop de PC zitten ('t is een oudje maar doet het nog prima normaal gesproken).
Dit kabeltje heb ik vervangen door een nieuwe en nou gaat alles zoals het moet.

Om een lang verhaal kort te maken: Het is opgelost!!

Ik wil jullie beiden nogmaals zeer bedanken voor het meedenken!!

freya
door freya - Nov 25, 2009 om 13:04
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Zo zie je maar wat de invloed kan zijn van een simpel kabeltje. Maar mooi dat het weer werkt zoals het hoort.

Freya

eclipse
door eclipse - Nov 25, 2009 om 15:34
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Hoi Freya , snap niet waarom je met die duidelijke antwoorden een negatief duimpie krijg ??? heb het maar fff recht getrokken gr han

freya
door freya - Nov 25, 2009 om 16:11
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=eclipse schreef op woensdag 25 nov 2009, 15:34]Hoi Freya , snap niet waarom je met die duidelijke antwoorden een negatief duimpie krijg ???.....

Tja, kennelijk lopen er hier mensen rond die graag op duimen klikken. Ik maak me er niet druk om hoor, het gaat om het eindresultaat. ;-)

Freya

freya
door freya - Nov 25, 2009 om 16:11
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=eclipse schreef op woensdag 25 nov 2009, 15:34]Hoi Freya , snap niet waarom je met die duidelijke antwoorden een negatief duimpie krijg ???.....

Tja, kennelijk lopen er hier mensen rond die graag op duimen klikken. Ik maak me er niet druk om hoor, het gaat om het eindresultaat. ;-)

Freya

ed
door edube - Nov 25, 2009 om 16:57
9 Antwoorden / 2 Vragen

@eclipse / @freya

=freya schreef op woensdag 25 nov 2009, 16:11:
=eclipse schreef op woensdag 25 nov 2009, 15:34: Hoi Freya , snap niet waarom je met die duidelijke antwoorden een negatief duimpie krijg ???.....
Tja, kennelijk lopen er hier mensen rond die graag op duimen klikken. Ik maak me er niet druk om hoor, het gaat om het eindresultaat. ;-)
Freya

Erg off-topic allemaal, deze vorm van "discussie" :-/
Wel eens nagedacht over wat degeen die dit topic heeft gestart hiervan zou vinden?
Advies: Open een nieuw topic over het onderwerp "duimen".......!

eclipse
door eclipse - Nov 25, 2009 om 19:48
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edube schreef op woensdag 25 nov 2009, 16:57]@eclipse / @freya
[quote=freya schreef op woensdag 25 nov 2009, 16:11][quote=eclipse schreef op woensdag 25 nov 2009, 15:34]Hoi Freya , snap niet waarom je met die duidelijke antwoorden een negatief duimpie krijg ???.....
Tja, kennelijk lopen er hier mensen rond die graag op duimen klikken. Ik maak me er niet druk om hoor, het gaat om het eindresultaat. ;-)
Freya

Erg off-topic allemaal, deze vorm van "discussie" :-/
Wel eens nagedacht over wat degeen die dit topic heeft gestart hiervan zou vinden?
Advies: Open een nieuw topic over het onderwerp "duimen".......!
ja hoor Edube, Freya en read en holpen zijn zo `n beetje de dragers van het computer forum, nu spreek ik namens mijzelf, waar heb jij de lef vandaan om dan zo `n expert de les te lezen ?? in eerdere berichten , heeft Freya Ca een jaar terug al gezegt dat het hem niet om de score gaat maar om het helpen van mensen, dus niet zeuren als Freya reageert op een vraagje van mij.. hoe dat gaat met die duimen...dus als je wilt zeuren graag over mij dan, ik was de vraagsteller, Freya was alleen beleefd... misschien een topic voor jou , hoe reageer ik op beleefd gedrag op een vraag.. de vraagsteller is geholpen dat is het belangrijkste... dus niet zo zeuren aub...gr Eclipse

limbo1
door limbo1 - Nov 25, 2009 om 20:40
17 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=edube schreef op woensdag 25 nov 2009, 15:46]@limbo1
De oplossing voor je probleem heb je toch via het PC-helpforum?
Hier: Topic PC-helpforum

Had hier de vraag idd ook gesteld maar n.a.v. het bericht van Erik008 ben ik de kabels gaan checken.
Heb daarna ook nog even op bovengenoemd forum gekeken en daar kwam iemand met een soortgelijke opmerking. Heb deze toen als eerste beantwoord.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je de moeite neemt om iedereen die je helpt met je "problemen" even te bedanken voor hun hulp!

Ik ben je uiteraard geen uitleg verschuldigd maar vond wel dat ik dit even moest melden......

limbo1
door limbo1 - Nov 25, 2009 om 20:40
17 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=edube schreef op woensdag 25 nov 2009, 15:46]@limbo1
De oplossing voor je probleem heb je toch via het PC-helpforum?
Hier: Topic PC-helpforum

Had hier de vraag idd ook gesteld maar n.a.v. het bericht van Erik008 ben ik de kabels gaan checken.
Heb daarna ook nog even op bovengenoemd forum gekeken en daar kwam iemand met een soortgelijke opmerking. Heb deze toen als eerste beantwoord.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je de moeite neemt om iedereen die je helpt met je "problemen" even te bedanken voor hun hulp!

Ik ben je uiteraard geen uitleg verschuldigd maar vond wel dat ik dit even moest melden......

limbo1
door limbo1 - Nov 25, 2009 om 20:48
17 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=eclipse schreef op woensdag 25 nov 2009, 15:34]Hoi Freya , snap niet waarom je met die duidelijke antwoorden een negatief duimpie krijg ??? heb het maar fff recht getrokken gr han

Van mij is dit negatieve duimpje in ieder geval niet!! Heb Han even geholpen met het rechtzetten hiervan.
Gr. Limbo1

limbo1
door limbo1 - Nov 25, 2009 om 20:58
17 Antwoorden / 10 Vragen

Wil graag dit Topic bij deze afsluiten.
Ik ben zeer geholpen door Freya en Erik008 en ben hier dan ook zeer dankbaar voor.

Mensen, zoals edube, die proberen te "stoken" in topics kunnen misschien hun tijd beter besteden.

Freya en Erik008; ik hoop ooit nog eens gebruik te kunnen maken van jullie diensten indien nodig.
@Han: Top dat je de mensen die anderen vrijwillig helpen een steuntje in de rug geeft.

Limbo1

freya
door freya - Nov 25, 2009 om 21:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

=limbo1 schreef op woensdag 25 nov 2009, 20:48:
Van mij is dit negatieve duimpje in ieder geval niet!! Heb Han even geholpen met het rechtzetten hiervan.
Gr. Limbo1

Dat hadden we ook niet verwacht hoor. ;-)

En als je weer een vraag hebt, dan kun je die hier gerust stellen.
Bedankt in ieder geval voor het terugmelden.

Freya

limbo1
door limbo1 - Nov 25, 2009 om 21:19
17 Antwoorden / 10 Vragen

Nog één vraagje;

Waar kan ik de mail uitschakelen bij antwoorden op dit onderwerp. Bij de "oude" site wist ik dit wel te vinden maar nu even niet.
Heb geen zin om continue mail te ontvangen mocht deze discussie zich eindeloos voortzetten!

Gr.

freya
door freya - Nov 25, 2009 om 21:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het uitzetten van de emailnotificatie is op dit moment niet mogelijk, helaas. De vernieuwde website kent nog allerlei kinderziektes, maar hopelijk wordt dat binnenkort opgelost.

Freya

limbo1
door limbo1 - Nov 25, 2009 om 21:56
17 Antwoorden / 10 Vragen

Hoop dat ze dit snel in orde maken dan.

Wederom bedankt voor je antwoord Freya!

ed
door edube - Nov 26, 2009 om 11:15
9 Antwoorden / 2 Vragen

Jammer dat mijn boodschap blijkbaar niet goed of helemaal niet is begrepen.

Het enige wat ik heb geprobeerd duidelijk te maken is dat je je voor de goede orde beter kan beperken tot het onderwerp. Een goede en strakke structuur van vraag en antwoord komt nl. de kwaliteit en het niveau van een forum alleen maar ten goede. Hierdoor is de kans dat er sneller cq beter resultaat wordt geboekt ook groter. Uiteindelijk is iedereen daar bij gebaat. Óók voor de niét direct betrokkenen die eens op het forum rondneuzen....

Misschien is het een optie de ‘huisregels’ van andere fora eens te bekijken om te zien hoe het er daar aan toe gaat! Hier bijv. de ‘huisregels’ van een veel geraadpleegd forum:

Huisregels Nuciaforum...

Misschien is het u nog niet opgevallen maar ook ik probeer net als u anderen op dit forum te helpen!
Daarnaast doe ik een poging een positieve bijdrage te leveren aan dit forum én de kwaliteit daarvan.
Dat probeer ik op een nette en duidelijke manier met in achtneming van normale fatsoen- en gedragsregels en respect voor anderen.
Het is spijtig te moeten constateren dat u wat dat betreft een heel andere mening bent toegedaan.
Uw mening én zeker de kwalificaties die u zichzelf toekent vind ik in dit opzicht nl. nogal ongepast zo niet aanmatigend te noemen.

Om nu niet, hier op deze plek, voortdurend “off-topic” te verblijven stel ik voor, indien gewenst en/of daar behoefte aan is, deze discussie voort te zetten in een nieuw te openen topic, bijv. “huisregels forum”.
Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Edube

ed
door edube - Nov 27, 2009 om 08:32
9 Antwoorden / 2 Vragen

@limbo1
De oplossing voor je probleem heb je toch via het PC-helpforum?
Hier: Topic PC-helpforum