majeun
door majeun Feb 3, 2012 om 14:34
Computers & telefonie

Bestanden openen en printen

hallo experts,
Heb windows 7, een nieuwe printer en Adobe is geïnstalleerd, maar wil ik bv. de rekening van Vodafone online gespecifeerd bekijken krijg ik het bestand niet geopend, en kan derhalve ook niet printen dan.

Weet iemand hiervoor een oplossing?

Alvast heel hartelijk dank voor Uw antwoorden.

Met vriendelijke groet,
Marianne.

1785 24 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 3, 2012 om 14:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo majeun,

Krijg je een (fout)melding als je het bestand wilt openen?

Installeer Adobe opnieuw: klik hier. (Eventueel vinkje voor McAfee weghalen!).

Suc6

edrick3
door edrick3 - Feb 3, 2012 om 14:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@majeun,

De specificatie krijg je in Mijn Vodafone!!

Als je je rekeningen online ontvangt, dan krijg je een gratis specificatie via My Vodafone. Gebruik je My Vodafone nog niet? Meld je dan eenvoudig en snel aan: Aanmelden voor My Vodafone. Heb je je daar wel aangemeld???

majeun
door majeun - Feb 3, 2012 om 15:06
110 Antwoorden / 43 Vragen

Hallo Edrick3

Heb AVG
En sta al jaren geregistreerd bij Vodafone, voorheen, dus oude laptop, kon ik gewoon openen.

Mvg.
Marianne.

freya
door freya - Feb 3, 2012 om 15:11
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo majeun,

Bekijk je die specificatie 'online' (en probeer je daar vandaan te printen) of download je de nota in b.v. het pdf-formaat en wil je het, na het downloaden, openen in AcrobatReader?

m.vr.gr. Freya

majeun
door majeun - Feb 3, 2012 om 15:13
110 Antwoorden / 43 Vragen

Hallo Freya,
Eerst bekijk ik, of wil ik de specificatie online bekijken, maar krijg het niet geopend,
dat is juist het probleem.

Mvg.
Marianne.

jo
door jorisw - Feb 3, 2012 om 15:18
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=majeun schreef op vrijdag 3 feb 2012, 15:13]Hallo Freya,
Eerst bekijk ik, of wil ik de specificatie online bekijken, maar krijg het niet geopend,
dat is juist het probleem.

Mvg.
Marianne.

Ik ken My Vodafone niet, maar wordt er normaal gesproken een PDF document geopend in de browser, of krijg je een "gewone" webpagina te zien met de specificatie?

jantje7
door jantje7 - Feb 3, 2012 om 15:20
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Bij mij was bij windows 7 Adobe Reader X aanwezig. Zoals edrick3 aanraad even Adobe Read 10 downloaden. Mogelijk is dat het probleem.

Succes, Jantje

freya
door freya - Feb 3, 2012 om 15:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@majeun:

Blijkbaar gaat er dus 'online' al iets mis. Ik weet niet hoe Vodafone die nota's online heeft staan en wat je er allemaal voor nodig hebt, maar het zou best kunnen dat je Java *[u]klik[/u]* nodig hebt.

Freya

majeun
door majeun - Feb 4, 2012 om 10:39
110 Antwoorden / 43 Vragen

Hallo experts,
Heb alles geïnstalleerd, adobe, java etc etc.

Bij Vodafone gaat het als volgt:
je logt in,
dan klik je op online rekening
dan op bestand openen

en dat is wat me nu dus niet lukt, lukte op de oude laptop wel.

wie o wie weet raad?

Mvg.
Marianne.

freya
door freya - Feb 4, 2012 om 10:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@Marianne:

Misschien toch maar een belletje of mailtje naar de helpdesk van Vodafone? En zoals eerder gevraagd, krijg je een foutmelding?

Freya

zw
door zwaardvis - Feb 4, 2012 om 11:00
1525 Antwoorden / 51 Vragen

A. Welke browser gebruikt u?
B. In IE: klik eens met de rechtermuistoets op de rekening en kies Doel Opslaan Als. Misschien kunt u e.e.a. wel downloaden maar niet openen. Dan is het een installatie van Adobe Reader probleem.
C. Probeer eens in Chrome (een andere browser dus) de rekening te openen.
D. Hier gaat alles vlekkeloos. Probleem ligt m.i. niet bij Vodafone
E. Kunt u andere PDFs van internet of Harde schijf wel openen?

majeun
door majeun - Feb 4, 2012 om 11:05
110 Antwoorden / 43 Vragen

hallo Freya,
Nee ik krijg geen foutmelding.

Heb gekeken bij de faq. van vodafone, bij kan bestand niet openen, daar schrijven ze wat je nodig hebt om het bestand te openen, maar dat heb ik allemaal.

Wat heb ik nodig om mijn rekening online te bekijken?

Om je rekening online te bekijken, heb je nodig:
•Windows NT 4.0, Windows 98, Windows XP, Windows Vista, Windows 7 of Mac OS X.
•Internet Explorer (versie 5.5 of hoger), Netscape, Opera, of Mozilla Firefox (met name voor Apple)
•Acrobat Reader 5.0 of hoger, om je rekening in PDF-formaat te kunnen bekijken. Gratis downloaden.

Om de online rekening goed te kunnen lezen, kun je het beste de volgende browsers gebruiken:
•Internet Explorer versie 6 of 7
•Firefox 2.x (vooral voor Apple gebruikers)
Snap er echt niks meer van.

Mvg.
Marianne.

majeun
door majeun - Feb 4, 2012 om 11:09
110 Antwoorden / 43 Vragen

Hallo zwaardvis,

Nee, probleem ligt niet bij vodafone.

U bedoelt Google Chrome installeren?

Mvg.
Marianne

freya
door freya - Feb 4, 2012 om 11:22
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@marianne:

Brobeer het anders eens met een browser als Firefox *[u]klik[/u]*. Je kunt Firefox (of een andere browser) gewoon naast Internet Explorer gebruiken.

Freya

diumenge
door diumenge - Feb 4, 2012 om 11:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klik een met de rechtermuisknop op de link achter het pdf symbool. En kies dan (exacte benaming verschilt per browser) voor de optie om het bestand op te slaan (ipv direct te openen). Probeer daarna het opgeslagen bestand te openen door er op te klikken, dan zou Adobe 'm moeten openen. Lukt dat niet dan kan je eerst Adobe openen en via het menu openen. Zo kan je in ieder geval er achter komen waar het probleem zit. Bij Vodafone, bij de bestandskoppeling tussen adobe en pdf-bestanden of bij Adobe zelf.

majeun
door majeun - Feb 4, 2012 om 11:54
110 Antwoorden / 43 Vragen

Hallo,
Heb mozilla ook geïnstalleerd,
geprobeerd via adobe rechtstreeks te openen,
niets lukt, wordt er moedeloos van.
Mvg.
Marianne.

zw
door zwaardvis - Feb 4, 2012 om 12:01
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Zie mijn eerdere post:
Heeft U Chrome geprobeerd? Die heeft een ingebouwde reader
Kunt u deze openen?
Kunt u oudere rekeningen openen, niet alleen de laatste?
Kunt u met rechtsklikken wel documenten opslaan?

zw
door zwaardvis - Feb 4, 2012 om 12:06
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Mijn favoriete browser Chrome downloaden

diumenge
door diumenge - Feb 4, 2012 om 12:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lukt het wel om andere .pdf 's te openen?

Probeer het anders eens met een andere reader, Foxit staan goed bekend.

Link

majeun
door majeun - Feb 4, 2012 om 13:50
110 Antwoorden / 43 Vragen

Hallo Dirck,

Yessss, het is gelukt hé hé, was idd via de adobe PDF link Helper, en die moest ik inschakelen.

1000 maal dank.

mvg.
Marianne.

dirck
door dirck - Feb 4, 2012 om 13:51
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Majeun,

Even voor de duidelijkheid, je weet zeker dat je "Adobe Reader" geïnstalleerd hebt staan op je computer?
Je hebt het namelijk wel steeds over Adobe, maar Adobe heeft ook meerdere producten, zoals, Adobe Flash Player, Adobe Shockwave Player, Adobe Air.

Via Start > Alle programma's moet je de Adobe Reader X kunnen vinden. Klik daar eens op, het kan namelijk zijn dat hij nog geconfigureerd moet worden en klik dan bovenaan in de Reader ook nog even op Help > Controleren op updates...

Ga daarna eens in Internet Explorer naar Extra > Invoegtoepassingen beheren en kijk dan of Adobe PDF Link Helper daar ook bij staat.

In Firefox ga je naar Extra > Add-ons, klik dan op Plug-ins en kijk of daar Adobe Acrobat 10.1.2.45 ook bij staat.

Vriendelijke groeten, Dirck

edrick3
door edrick3 - Feb 4, 2012 om 13:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@majeun,

Mooi dat het weer is opgelost.

Met vr.gr.

majeun
door majeun - Feb 4, 2012 om 14:01
110 Antwoorden / 43 Vragen

Hoi allemaal,
Allemaal heel hartelijk dank voor jullie reacties.
en oja, heb ook chrome geïnstalleerd gelijk.

Een heel prettig weekend allemaal.

Mvg.
Marianne.

dirck
door dirck - Feb 4, 2012 om 15:45
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Fijn dat het weer allemaal werkt.

Prettig weekend,
Dirck