Johan 133
door Johan 133 Jun 1, 2011 om 00:10
Computers & telefonie

Bestanden versturen via picasa naar outlook

Ik wil graag een groot fotobestand versturen (32 mb)
hoe doe ik dat via outlook.

bedankt voor de tips.

mvg,

Johan

4019 21 Rapporteer

freya
door freya - Jun 1, 2011 om 10:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo johanja133,

Dergelijke grote bestanden kun je maar beter niet via de email versturen. Om te beginnen is het maar de vraag of je van je provider wel zulke grote bestanden mag versturen en ten tweede is het maar de vraag of de mailbox van de ontvanger wel groot genoeg is.
Beter is dus om het bestand te 'uploaden' naar een website als yousendit.com, megaupload.com of 2shared.com. Die laatste is erg eenvoudig, want registreren is niet eens nodig. Gewoon het bestand uploaden en daarna krijg je een 'link' terug. Deze kun je even knippen en plakken in een mailtje en naar degene toesturen voor wie het bestand bestemd is. Die persoon kan het bestand dan via die 'link' downloaden.

m.vr.gr. Freya

edrick3
door edrick3 - Jun 1, 2011 om 12:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo johanja133,

En in aanvulling op freya:
Als je hotmail hebt:
Je kunt ook een bestand via hotmail mailen.
De ontvanger krijgt dan een link naar je fotoalbum.
Dit heet Skydrive.
Klik in hotmail op foto's en album uploaden.
Gaat allemaal erg makkelijk.

Suc6

peet8
door peet8 - Jun 1, 2011 om 13:10
17 Antwoorden / 3 Vragen

je kunt het ook via deze site versturen. https://www.wetransfer.com/ is makkelijk in gebruik en wijst zich vanzelf. succes ermee.

krolik
door krolik - Jun 1, 2011 om 13:12
5 Antwoorden / 0 Vragen

Of gebruik Dropbox.exe, te vinden op internet.

la
door layos - Jun 1, 2011 om 13:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer dit eens werkt prima en gratis
https://www.wetransfer.com/

freya
door freya - Jun 1, 2011 om 13:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@layos:

Kijk eens 2 posts boven jouw antwoord....

Freya

jantom
door jantom - Jun 1, 2011 om 15:03
377 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ooit ervaring met dit soort uploads.
Traag als weet-niet-wat. Misschien gaat het nu beter.

Ik heb goede ervaringen met 7Z (compressiesoftware): gratis te downloaden.
Met dit programma wordt het bestand (het maakt niet uit wat voor bestand het is) gecomprimeerd en tegelijkertijd in kleine bestandjes omgezet die later weer kunnen worden uitgepakt en wel zodanig dat het oorspronkelijke bestand weer wordt opgebouwd.
Het is dan wel van belang om de grootte van die bestanden goed uit te kiezen. Kies bijvoorbeeld voor 1,44 MB per bestand (floppy-grootte).
Per email kan dan 3 of meer van die bestandjes worden verstuurd. Dit gaat veel sneller dan uploaden (ben ik van overtuigd).

an
door annie van es - Jun 1, 2011 om 15:10
53 Antwoorden / 4 Vragen

jahanja, ik gebruik altijd het programma Pixresizer, gratis te downloaden en je hebt nooit geen problemen meer. Ik verstuur alles verkleind naar ongeveer 1300.
Je hebt dan foto's die precies op een scherm passen en ook nog afgedrukt kunnen worden. Kom je er niet uit, dan wil ik je wel een beschrijving mailen.

jantom
door jantom - Jun 1, 2011 om 15:13
377 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=an62 schreef op woensdag 1 jun 2011, 15:10]jahanja, ik gebruik altijd het programma Pixresizer, gratis te downloaden en je hebt nooit geen problemen meer. Ik verstuur alles verkleind naar ongeveer 1300.
Je hebt dan foto's die precies op een scherm passen en ook nog afgedrukt kunnen worden. Kom je er niet uit, dan wil ik je wel een beschrijving mailen.

Het gaat er hier niet om om fotobestanden kleiner te maken maar om de vraag hoe bestanden te versturen zonder de kwaliteit aan te tasten.

freya
door freya - Jun 1, 2011 om 17:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@jantom:

Ik wil niet veel zeggen, maar als we dan toch kritiek hebben, heb ik ook wel een puntje van kritiek. Het 'zippen' van fotobestanden heeft namelijk niet zoveel zin. De meeste mensen gebruiken het jpg-formaat voor foto's en dat is dus al gecomprimeerd. Dus als je een groot jpg-bestand in een 7z-bestand stopt verdien je, wat ruimte betreft, helemaal niets....

Freya

jantom
door jantom - Jun 1, 2011 om 18:09
377 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=freya schreef op woensdag 1 jun 2011, 17:35]
@jantom:

Ik wil niet veel zeggen, maar als we dan toch kritiek hebben, heb ik ook wel een puntje van kritiek. Het 'zippen' van fotobestanden heeft namelijk niet zoveel zin. De meeste mensen gebruiken het jpg-formaat voor foto's en dat is dus al gecomprimeerd. Dus als je een groot jpg-bestand in een 7z-bestand stopt verdien je, wat ruimte betreft, helemaal niets....

Freya

Je weet niet half hoeveel respect ik heb voor je bijdragen. Hulde! Ik heb al veel van je geleerd.
Ik heb ook geen kritiek maar geef aan dat er een andere mogelijkheid is om bestanden over te brengen.
En -sorry- het gaat in mijn verhaal niet zozeer om comprimeren maar het verdelen van een bestand in stukjes die weer aan elkaar kunnen worden gezet door de ontvanger.
En het leuke is dat het mogelijk is om daarbij een wachtwoord te gebruiken die dan wel weer bekend moet worden gemaakt aan de ontvanger. Dat is niet alleen leuk maar ook heel goed.
Besef dat je nooit weet wat "het tussenstation" met het bestand gaat doen. Daarom liever direct versturen naar de persoon die het betreft.

diumenge
door diumenge - Jun 1, 2011 om 18:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Beste optie is een combinatie van bovenstaande. Inpakken met 7zip, winzip of winrar (verder comprimeren zal inderdaad niet echt lukken) om er een wachtwoord op te zetten en dan via WeTransfer naar de ontvanger mailen. Je kan dan het wachtwoord apart mailen.

jantom
door jantom - Jun 1, 2011 om 18:28
377 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op woensdag 1 jun 2011, 18:18]Beste optie is een combinatie van bovenstaande. Inpakken met 7zip, winzip of winrar (verder comprimeren zal inderdaad niet echt lukken) om er een wachtwoord op te zetten en dan via WeTransfer naar de ontvanger mailen. Je kan dan het wachtwoord apart mailen.

Ook goed mogelijk - als het maar overkomt! En dat wachtwoord moet uiteraard afzonderlijk (buiten het "tussenstation" om) worden verstuurd.
7Z is gewoon gratis maar dat geldt volgens mij niet voor Winrar en Winzip. Maar dat is uit te zoeken.

edrick3
door edrick3 - Jun 1, 2011 om 18:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Waarom allemaal zo 'moeilijk' doen?
Vanuit Picassa een Webalbum maken en de link versturen.

En nogmaals: via Skydrive (hotmail) gaat het snel en makkelijk!

jantom
door jantom - Jun 1, 2011 om 19:02
377 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 1 jun 2011, 18:43]@@@,

Waarom allemaal zo 'moeilijk' doen?
Vanuit Picassa een Webalbum maken en de link versturen.

En nogmaals: via Skydrive (hotmail) gaat het snel en makkelijk!

De vraag van de vraagsteller luidt volgens mij nog steeds:
"Ik wil graag een groot fotobestand versturen (32 mb)
hoe doe ik dat via outlook".
Als het één bestand is dan moet het toch worden in delen worden geknipt. Ik heb toch het idee dat ik een goed voorstel had gedaan (hoe een en ander te doen).
Ik snap niet dat er een webalbum moet worden gemaakt. Het plaatsen van foto's in zo'n album gaat volgens mij gepaard met beperkingen (zoals verminderde resolutie -> kleinere bestanden). Ik heb dat in ieder geval meegemaakt met Photobucket maar als het met andere programma's anders gaat verneem ik dat graag.
Onze beantwoording moet toch in overeenstemming zijn met wat de vragensteller wenst. En dat er andere mogelijkheden zijn is nu wel duidelijk maar het wordt niet gevraagd.

tenormin
door tenormin - Jun 1, 2011 om 19:19
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=freya schreef op woensdag 1 jun 2011, 13:18]
@layos:

Kijk eens 2 posts boven jouw antwoord....

Freya

totaal off topic: Jij moet bij de comedy capers, grapjas en NOG een veer in je... vind ik ook wat Jantom schrijft....

edrick3
door edrick3 - Jun 1, 2011 om 19:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@diumenge,

Gezien de titel van de vraag heeft TS Picassa.

@jantom,

Tja, één foto(bestand) is natuurlijk geen 32Mb. TS bedoelt, naar ik aanneem, een AANTAL foto's met een totaal van 32MB.
Plaatsen van foto's gaat NIET ten koste van grootte.
En ik heb alleen maar aan willen geven dat het via hotmail (Skydrive) héél makkelijk gaat.

@brigden,

Hoezo off topic? Even goed lezen. Het antwoord dat l;ayos gaf was al gegeven.

Benieuwd wat TS nu met de antwoorden gedaan heeft en hoe het opgelost is.

Met vr.gr.

jantom
door jantom - Jun 1, 2011 om 19:44
377 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 1 jun 2011, 19:27]@diumenge,

Gezien de titel van de vraag heeft TS Picassa.

@jantom,

Tja, één foto(bestand) is natuurlijk geen 32Mb. TS bedoelt, naar ik aanneem, een AANTAL foto's met een totaal van 32MB.
Plaatsen van foto's gaat NIET ten koste van grootte.
En ik heb alleen maar aan willen geven dat het via hotmail (Skydrive) héél makkelijk gaat.

@brigden,

Hoezo off topic? Even goed lezen. Het antwoord dat l;ayos gaf was al gegeven.

Benieuwd wat TS nu met de antwoorden gedaan heeft en hoe het opgelost is.

Met vr.gr.

Dag Edrick3,
Ik houd er ernstig rekening mee dat het bestand ècht zo groot is. Het staat er namelijk zo duidelijk en ik vind het dan geen pas om er over te gaan vragen. Het is een gegeven waar ik vanuit dien te gaan.
Ik hoop dat je dat standpunt begrijpt. Het kan best zijn dat het anders is....
Ik heb zelf vroeger veel Tiff-bestanden gemaakt (met een scanner) en kwam tot waarden ver boven 75MB. Ik heb het zelfs meegemaakt dat mijn toenmalige versie van Photoshop de grootte niet eens aankon.
Dit waren geen scans van een flatbedscanner maar van een negatievenscanner.

Het is goed om te weten dat er geen reductie in kwaliteit plaatsvindt (op de door jou voorgestane manier). Ik heb vroeger vaak met een computervriend bestanden gedeeld op de wijze zoals je voorstelt. Maar dat ging zo traag - de computer was er uren mee bezig enkel omdat de overdracht werd geknepen en dat was zonder meer te wijten aan wat ik maar weer noem "het tussenstation".

We zien elkaar wel weer op de site - ook alle anderen een goede avond.

Linski
door Linski - Jun 5, 2011 om 21:56
22 Antwoorden / 5 Vragen

Steeds vaker verzanden discussies op het forum in gehakketak over elkaars bijdragen. Kunnen we daar collectief mee ophouden?
Groet, Linda

jantom
door jantom - Jun 5, 2011 om 22:02
377 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zapling schreef op zondag 5 jun 2011, 21:56]Steeds vaker verzanden discussies op het forum in gehakketak over elkaars bijdragen. Kunnen we daar collectief mee ophouden?
Groet, Linda

Vind je dat dat hier het geval is? Ik dacht dat we allemaal ons zegje hebben gezegd en dat er geen gehakketak is maar dat is slechts één standpunt.
eens kijken wat de anderen hier over zeggen. Ik zie geen spanning...

diumenge
door diumenge - Jun 19, 2011 om 16:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 1 jun 2011, 18:43]@@@,

Waarom allemaal zo 'moeilijk' doen?
Vanuit Picassa een Webalbum maken en de link versturen.

En nogmaals: via Skydrive (hotmail) gaat het snel en makkelijk!
Voor Picassa moet je toch een Google account hebben? En voor Skydrive hotmail. Goed mogelijk dat dat het makkelijkste is, maar dan moet je dus wel zo'n account hebben (veel mensen zullen die hebben, maar toch niet iedereen).