aaromijn
door aaromijn Sep 16, 2016 om 18:29
Computers & telefonie
Bestandstitels centreren

Sinds de laatste update van Windows 10 valt mij op, dat de titels onder alle mappen en bestanden niet meer gecentreerd staan. Ze staan nu allemaal links uitgelijnd. Ik weet niet of daar iets aan te doen is. Heeft iemand een oplossing om die titels weer te centreren ? Bvd.

2290 5 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 16, 2016 om 19:03
7210 Antwoorden / 3 Vragen
costnix
door costnix Sep 17, 2016 om 02:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat bij de TS om de uitlijning onder de programma iconen.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 17, 2016 om 07:18
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt, ik heb dat in eerste instantie zo niet begrepen.

diumenge
door diumenge - Sep 17, 2016 om 09:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit was mij nog niet opgevallen, op de desktop zijn de bestandsnamen namelijk wel gecentreerd en in de verkenner gebruik ik meestal de gedetailleerde weergave (waar dit niet speelt). Maar in de verkenner i.c.m. pictogram weergave heb ik dit ook. Het lijkt een keuze of bug te zijn, dus vermoedelijk is dit nog niet zo simpel om aan te passen.

marita5
door marita5 - Sep 17, 2016 om 09:38
11534 Antwoorden / 15 Vragen
chris74
door chris74 Sep 17, 2016 om 10:33
564 Antwoorden / 44 Vragen

Lezen Maritas,

het plaatje staat ernaast. Het gaat om de tekst bij het icoontje dat deze gecentreerd word. En niet teksten die in word geschreven zijn.

marita5
door marita5 Sep 17, 2016 om 10:53
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Chris74 , sorry verkeerd begrepen .

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 17, 2016 om 09:45
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Met dank aan @Costnix nog even verder gezocht, kwam uit in beeld weergave grote en kleine pictogrammen, daar zijn bij mij ook de titels links uitgelijnd. Het viel mij wel op dat bij selecteren en naam wijzigen de titel gecentreerd tevoorschijn kwam maar ging terug naar links uitlijnen zodra de selectie werd opgeheven.

marita5
door marita5 Sep 17, 2016 om 10:08
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Sjoppie , misschien heeft u iets aan de derde link van mij , zie bovenstaande .

sjjoppy
door sjjoppy Sep 17, 2016 om 10:29
7210 Antwoorden / 3 Vragen

@Marita5, vraagsteller wil onder de mappen en bestanden een gecentreerde titel hebben, ik heb dat op mijn laptop uitgeprobeerd maar heb hetzelfde als t.s. Was mij nooit opgevallen omdat ik nog weleens van beeld wissel. (Heb de bijgevoegde foto van t.s. als voorbeeld gebruikt).

marita5
door marita5 Sep 17, 2016 om 10:54
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Sorry ik heb dit verkeerd begrepen .

sjjoppy
door sjjoppy Sep 17, 2016 om 11:28
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Kan gebeuren, ik werd door het wordlogo afgeleid bij mijn eerste reactie.

diumenge
door diumenge - Sep 17, 2016 om 11:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit is ontstaan tijden de anniversary update van Windows 10. Op mijn tablet die al daar al onder draait heb ik het ook, maar op mijn PC die nog op versie 1511 draait worden de bestandsnamen wel netjes gecentreerd (zoals het altijd is geweest). Zoals meerder malen hier door andere opgemerkt, deze vraag heeft niets te maken met uitlijnen in bijvoorbeeld Word. Ben bang voor TS dat er momenteel nog geen oplossing voor beschikbaar is.

Twee (engelstalige) onderwerpen hierover:
1. Microsoft Community
2. Reddit r/Windows