Bestelling wel verzonden maar niet ontvangen
Op 28 maart 2012 heb ik een bestelling geplaatst bij Drogistenapotheek.nl. Deze bestelling is op 29 maart 2012 verzonden en volgens de tracktrace pagina van PostNL is deze op 30 maart 2012 bij mij bezorgd. Het probleem is nu dat ik op deze datum niet eens thuis was waardoor ik deze bestelling dus niet in ontvangst heb kunnen nemen. Ik heb ook al navraag gedaan bij de buren en overburen of zij misschien iets in ontvangst hebben genomen namens mij, en dit was niet het geval. Ik heb dit kenbaar gemaakt bij de betreffende webshop en deze blijft bij de bewering dat ik het pakketje heb ontvangen en dat daarmee de kous af is. Ik kan aantonen dat ik niet aanwezig was ten tijde van de bezorging omdat ik op dat moment in het ziekenhuis opgenomen was.
De wet Koop op afstand zegt wel dat de verkoper verantwoordelijk blijft voor een juiste bezorging totdat de koper het pakketje in ontvangst heeft genomen.
Wat in dit geval te doen nu de verkoper zich achter PostNL blijft verschuilen en blijft beweren dat de bestelling wel degelijk is bezorgd?
Het regent van zulke klachten over Post.nl. Als je geen briefje van Post.nl in de brievenbus hebt gevonden blijft de waarheid in het midden en dat betekent dat een en ander onder de verantwoordelijkheid van de verkoper valt volgens Post.nl
Als de Post niet betrouwbaar is, U heeft niets gehad dus niets betalen en het was niet met ontvangstbevestiging.
Als zij bij de post niet jou buren weten te noemen moeten zij betalen.
Verder bestaat ook de kans dat ze in verkeerde straat bezorgen want ik kreeg ook mijn huisnummer maar de naam en straatnaam waren fout!
Dit gebeurde wel vaker zij hij omdat in diverse gemeentes de straten zo rommelig in elkaar overlopen.
Geachte Conimus,
Spijtig om te vernemen dat je je zending niet hebt ontvangen.
Heb je hiervan ook een melding bij ons gedaan ?
Afhankelijk van hoe de zending is verzonden door de afzender kunnen wij bepaalde dingen nagaan maar te allen tijde kunnen wij in ieder geval informeren bij de betrokken bezorger over wat deze nog weet met betrekking tot aflevering van de door jou verwachte zending.
Echter.....zonder de zending details te weten kan ik je hier alleen in het algemeen melden dat wanneer wij een melding via onze klantenservice van jou ontvangen en wij deze onverhoopt niet positief kunnen afhandelen, wij inderdaad terug verwijzen naar onze opdrachtgever de afzender.
Zij kunnen als opdrachtgever van de verzending reclameren bij PostNL over eventuele vermissingen. Meeste zakelijke afzenders hebben hiervoor zelfs een speciaal serviceteam toegewezen gekregen.
Ik hoop dat dat je wat met onze reactie kan.
Met vriendelijke groet,
Frouktje
PostNL Webcare
Misschien zou PostNL wat meer geld moet investeren in z'n postbezorgers i.p.v. webcare medewerkers mooie verhalen laten ophangen.
postnl webcare schreef op maandag 16 apr 2012, 16:45: Geachte Conimus,
Spijtig om te vernemen dat je je zending niet hebt ontvangen.
Heb je hiervan ook een melding bij ons gedaan ?
Afhankelijk van hoe de zending is verzonden door de afzender kunnen wij bepaalde dingen nagaan maar te allen tijde kunnen wij in ieder geval informeren bij de betrokken bezorger over wat deze nog weet met betrekking tot aflevering van de door jou verwachte zending...
Beste Froukje,
Ik heb gisteren via jullie website een klacht hierover ingediend en aldaar ook de verzendcode doorgegeven zodat e.e.a. kan worden achterhaald.
Groet,
Danny
zwemmer schreef op maandag 16 apr 2012, 15:47: Heb je met drogistenpotheek.nl hierover gecommuniceerd?
Jazeker! Ik heb diverse keren emailcontact met ze gehad en zij blijven zich verschuilen achter de resultaten die de tracktrace pagina van PostNL weergeeft. Ik heb ze tevens gewezen op de wet Koop op afstand en ook dan blijven ze zich verschuilen. Gisteren heb ik ze via email en de reguliere post vriendelijk doch dringend het verzoek gedaan om alsnog op zeer korte termijn opnieuw tot verzenden over te gaan of het door mij betaalde geld weer terug te storten. Maar daar heb ik tot op heden nog geen enkele reactie op mogen ontvangen.
U zult bewijzen moet kunnen overleggen dat u dus niets heeft ontvangen, als dat niet zo is ja dan staat u machteloos en is er geen verhaal te halen. U moet dus de beweringen van de verzender en de kpn kunnen weerleggen.
valerius-2 schreef op dinsdag 17 apr 2012, 17:59: U zult bewijzen moet kunnen overleggen dat u dus niets heeft ontvangen, als dat niet zo is ja dan staat u machteloos en is er geen verhaal te halen. U moet dus de beweringen van de verzender en de kpn kunnen weerleggen.Hoe wil je bewijzen dat je niets hebt ontvangen?
Beste conimus,
Als je niets hebt ontvangen heb je dus ook niet getekend voor ontvangst.
Dan gaat de aloude regel weer op: Wie eist bewijst!!
of zoals sommige mailers misschien zouden schrijven, (het taalgebruik op deze site is om van te griezelen)
Wie ijst bewijsd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?
Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer