ko
door konijntjes Oct 29, 2007 om 19:43
Computers & telefonie

Betreft de download snelheid tele2

Goedendag


ik heb de volgende vraag, ik heb sinds een half jaar ongeveer tele 2 compleet dat betekent tot 20 mb internet , tv en telefoon, ik was in het begin best te vreden met de snelheid, maar wat er de laatste maanden gebeurt vind ik vreemd , ik had altijd een gemiddelde snelheid van 17 mb download , maar de laatste maanden gaat het steeds langzamer, ik zit nu op 11 mb , en dat is te laag , na diverse malen te hebben gebelt met de klantenservice , zeggen ze eerst u computer zal wel vol met span en virussen zitten , dus ik zeg nee dat is niet zo , maar geen probleem ik instaleer hem wel even opnieuw, dus dat heb ik gedaan , en dat hielp dus niets , weer gebelt , en toen zijden ze we zullen de modem resetten , dus ook dat gedaan , hielp dus ook niet, dus weer bellen, toen kreeg ik wel iets heel vreemds te horen , en dat is het volgende: meneer wat doet u moeilijk u zit boven het gemiddelde, dus ik zeg wat is dan het gemiddelde , zij zegt dat is 6 mb , ik zeg dat is belachelijk, ik betaal voor 20 mb en het gemidelde ligt op 6 mb, nou ik was dus volgens haar vervelend en ik begreep het niet volgens haar , ze zegt ik zal even kijken wat uit de centrale komt, nou dat is 11 mb dus het is goed , ik zeg u bgrijpt het niet , als het eerst 17 mb was en nu 11 mb , dat klopt toch niet ?, nou meneer u stond dan warschijnlijk te hoog ingesteld, ik zeg dat kan niet want er zijn geen hogere snelheden te halen dan 20 mb . nou ik kon praten wat ik wou , maar ik kreeg er geen woord tussen , en het ligt allemaal aan mij , ik kan niets voor u doen want u verbinding is goed, dat krijg ik zo te horen. Mijn vraag is weet iemand wat ik hieraan kan doen,en heeft iemand anders soms ook deze ervaaaring met tele 2 ? zo verdienen ze wel leuk he door de helft te leveren en de andere helft te verkopen aan een ander, ik vind het ronduit schandalig , en ik hoop dat alle providers eens flink worden aangepakt , want het zijn allemaal viezerikken alleen maar zakken vullen en geen service .


vriendelijke groet R. de lange


ik hoop dat iemand mijn kan helpen

414 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2007 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag konijntjes,


Een aangetekende brief met bewijs van ontvangst sturen naar de directie van Tele2 wil wel eens helpen. Geef dan ook aan dat je jouw probleem op de Radar en Kassa-site gezet hebt en dat je overweegt om het kontrakt per eerstvolgende vervaldatum op te zeggen.


Sukses, groeten, Read2.


Adres:


Tele2


Hullenbergweg 101,


1101CL Amsterdam Zuidoost

ve
door verwijderd - Oct 29, 2007 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

U zal waarschijnlijk op een andere centrale van adsl gezet zijn welke net een stap verder zit dan gewenst.


http://www.speedtest.nl/adsl/


Hoe verder des te lager de download snelheid


U betaald voor een snelheid voor maximaal 20 mb maar deze is totaal afhankelijk van de afstand van u tot de centrale. Daarmee voldoen ze gewoon aan en daar is niks aan te doen


zo verdienen ze wel leuk he door de helft te leveren en de andere helft te verkopen aan een ander, ik vind het ronduit schandalig , en ik hoop dat alle providers eens flink worden aangepakt , want het zijn allemaal viezerikken alleen maar zakken vullen en geen service .


 


Uw reactie is volslagen kolder en had u zeker kunnen weten tegenwoordig dat u minder krijg als u verder zit vanaf de centrale. U kiest een product uit welke zij aanbieden meer niet en niet minder. Dus wie zijn de viezerikken ? u kies een abonnement , zij niet lijkt mij


labswans


 


 

ve
door verwijderd - Oct 29, 2007 om 20:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

test uw verbinding met de volgende link om eventuele problemen te lokaliseren








100 mb binnen halen testen


ben benieuwd naar uw snelheid die u behaald met deze test , laat het eens weten hier ,labswans

ve
door verwijderd - Oct 29, 2007 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Konijntjes

Wel een vreemd verhaal van diegene die u aan de telefoon had.
Maar ergens staan ze wel in hun recht.
Ze (en dat geldt voor alle providers) bieden een ADSL aansluiting aan waarbij de aangegeven snelheid de maximale snelheid is.
In hun voorwaarden staat dan ook steevast dat de werkelijke snelheid doorgaans lager is. Want is afhankelijk van verschillende factoren als afstand tot de centrale, drukte op het net en de diverse servers.

Maar reclameren zoals Read aangeeft: zeker doen.
Want nu verschuilen veel providers zich achter die 'voorwaarden' en doen vaak hun best niet meer om ook werkelijk de max. snelheid te providen.

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Dec 28, 2007 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0
ve
door verwijderd - Dec 28, 2007 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik hoop dat je Wxp pro hebt. Is dat zo het volgende: Windows gebruikt zelf 20% van je bandbreedte, dat kan je uitschakelen zodat je voor je zelf 100% bandbreedte hebt.

Typ in het dialoogvenster uitvoeren: gpedit.msc, klik op oke.
Ga in het programma> Groepsbeleid naar >beleid voor locale computer.
Dan naar computerconfiguratie>beheersjablonen>netwerk>QoS pakketplanner.
Dubbelklik in het rechterschermdeel op de optie>Reserveerbare bandbreedte beperken.
Kies de optie>ingeschakeld en stel de waarde op 0 =dus een nul en sluit af.
herstart je compu, je bandbreedte zal nu sneller werken.
Het werkt niet me Wxp-home. Succes.





Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

ha
halicaphi - Oct 6, 2024 om 11:13
Vakantie & reizen

Refund mails alitalia???

Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben? Lees meer

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer