wo
door wonnink Oct 8, 2011 om 13:51
Computers & telefonie

Betreft Klachten afhandeling T-Mobile / Samsung Galxy 2 refurbisch toestel

Geachte lezer(es),

Op 08-08-2011 heb ik bij de T-Mobile shop een Samsung Galxy S2 gekocht.
Na een paar dagen begon het toestel steeds uit te vallen soms wel 10 keer per dag. Ik moest hierdoor steeds opnieuw mijn pincode opnieuw invoeren en het toestel weer opnieuw opstarten.

Rond 5 september ben ik met de klacht naar de T-mobile shop gegaan en het probleem uitgelegd. Het was allemaal geen probleem en het toestel zou gewoon worden omgeruild, voel binnen de 60 dagen regeling en was allemaal geen probleem.
Op 14-9-2011 werd het toestel omgeruild en kreeg ik ( naar ik dacht ) een nieuwe telefoon.
Toestel aangezet en zo op het eerste gezicht geen rare dingen.
Toen ik het toestel op de standby stand wou zetten sprong deze steeds weer aan, dus bleef het toestel aanstaan. Dit hield in dat de batterij met een uurtje of 5 steeds leeg was.

Op 15-9-11 met goede moet maar weer naar de T-Mobile shop in Enschede. Het personeel heeft alle instellingen doorgelopen en kon niks geks vinden. Ze hebben me toen doorgestuurd naar een service center waar ze er een nieuwe update op zouden zetten en ze verwachten dat dan alle problemen verholpen zou zijn.
Ik naar het service center, een uur wachten………. Ze kunnen er niks mee, en kan nu zelfs de telefoon niet eens meer aanzetten.
Wederom naar de T-Mobile shop heen. Sja dan moet het toestel maar weer geruild worden, toen hoorde in voor het eerst van refurbished toestellen. Ik heb destijds meteen aangegeven dat ik hier niet echt blij mee was, maar volgens hun was het net zo goed, misschien nog wel beter dan een nieuw toestel.

Ik besloot hun het voordeel van de twijfel maar te geven en wederom een nieuw toestel te accepteren. In eerste instantie was er zo snel geen toestel voorradig en zou ik met een paar dagen worden teruggebeld. Na een anderhalve week niks gehoord te hebben wederom naar de winkel. Wederom notitie gemaakt ik zou gebeld worden maar nog steeds geen toestel op voorraad. Al met al nog een keer geweest en eindelijk op 05-10-11 kreeg ik eindelijk wederom een ( nieuw ) toestel.

Toestel aangezet en meteen al weer problemen
Ten eerste stond er allemaal al programmas op die er standaard niet ophoorden bijvoorbeeld Binck Bank, Kon geen verbinding maken met mijn Wifi netwerk thuis ( kon ik met die anderen wel)
Ten derde als je de telefoon in de standby stand zette dan zette die zich totaal uit en moest ik hem weer opnieuw opstarten
Ten vierde de batterij werd gewoon leeggetrokken, toestel werd gewoon warm ( zelf als de helemaal utstond ) dus met een paar uurtjes was de batterij dus ook nog leeg.

Onderhand was ik het natuurlijk al een beetje zat geworden en ik dus wederom naar de T-Mobile shop heen op 06-10-11.
Wederom het probleem uitgelegd en er dit keer meteen bij gezegd van dat ik geen refurbisched toestel meer wilde.
Ik heb ze gezegd dat ik of een nieuw toestel wou, of een compleet ander toestel.
De dame die me hielp gaf aan dat ze dit moest overleggen met de shop manager en ik zou worden terug gebeld.
Vandaag 8 oktober gebeld door een verkoopster met de mededeling dat ze wel een ander toestel wouden regelen maar dat ze hem niet compleet konden omruilen voor een nieuwe in de doos.

Ik heb haar hierop geantwoord dat ik niet akkoord kon gaan met wederom een refurbished telefoon, en dat ik gewoon een compleet nieuw toestel wil, of een ander toestel.
Tevens wil ik gecompenseerd worden in de kosten, tot op heden hebben ze mij een maand geen abbonomentskosten aangeboden ( dit was al in het begin ).
Op dit moment is het contract nog niet ingegaan omdat ik eerst mijn beltegoed moet opmaken van mijn huidige contract met T-mobile.

Graag zou ik van u willen vernemen wat mijn rechten en plichten zijn en tevens natuurlijk van de winkel

Vriendelijke groet
Erwin Wonnink

1003 6 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Oct 8, 2011 om 15:52
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Eist de koper herstel of vervanging van het product, dan is de verkoper verplicht om dit binnen
redelijke termijn en zonder teveel overlast voor de koper te doen. De verkoper kan hiervoor geen
kosten in rekening brengen. Wel kan de verkoper aan de koper een vergoeding vragen bij de
vervanging of bij ingrijpend herstel van een product dat, in verhouding tot de gebruikelijke
levensduur, reeds geruime tijd in gebruik is geweest.

Leest u verder het volgend pdf file over consumentenkoop en garantie door.
klik hier

wo
door wonnink - Oct 8, 2011 om 16:15
7 Antwoorden / 3 Vragen

Beste tdehond,

Hartelijk dank voor uw antwoord en de daarbij behorende bijlage.
de bepalingen zoals u aangaf is mij bekend.

De vraag voor mij is het volgende.
ik heb nu reeds 3 maal een telefoon met gebreken gehad ( waarvan 2 refurbisched )
dit heeft de nodige tijd gehad ( omdat toestel niet vooradig was etc )

de aanbieding van T mobile is nu wederom omruilen ( refurbisched) duurt weer een week en dan is het maar weer afwachten.

Ik persoonlijk vind dat ik T mobile een redelijke termijn heb gegeven om de problemen te verhelpen. Ik ben daarom ook geneigd om de gehele koop te ontbinden als ze mij geen goed ( nieuw ) toestel kunnen geven.

Het toestel wat ik heb gekocht was nieuw en is ook in deze staat geruild.
Dus met andere woorden is het terecht dat ik nu een ander toestel eis ( nieuw en in de doos dan ) en of een geheel nieuw toestel. anders ontbinding van mijn contract.

Bij voorbaat dank,

Erwin Wonnink

tdehond
door tdehond - Oct 8, 2011 om 16:32
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik vind het terecht dat u om een nieuw toestel vraagt en als dat niet kan om ontbinding van de aankoop en restitutie van het aankoop bedrag.

M.i. heeft u al aardig wat overlast gehad rond het omruilen tegen tweedehands mobieltjes.

Hopelijk deelt de verkoper uw mening en anders kunt u informeren naar hoe de klachtenprocedure en/of geschillenprocedure - als u er met deze winkel niet uit komt - is bij deze shop. Dat kan ik niet vinden op internet.

t-mobilewebcare
door t-mobilewebcare - Oct 10, 2011 om 10:05
95 Antwoorden / 0 Vragen

@wonnink
Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via webcare@t-mobile.nl, zodat ik kan bekijken hoe ik je verder kan helpen?

Graag de volgende gegevens in je e-mail vermelden: je naam, je adres, je geboortedatum en 06 nummer. Zou je een link naar jouw bericht willen meesturen, zodat ik je bericht terug kan vinden? In het onderwerp 't.a.v. Richard & Cindy' vermelden.

Cindy
T-Mobile Webcare

go
door goededag - Oct 12, 2011 om 23:36
25 Antwoorden / 11 Vragen

Ik wens je veel geluk met T-mobile webcare. Hopelijk wordt jij er wel naar toebehoren door geholpen.

wo
door wonnink - Oct 13, 2011 om 21:28
7 Antwoorden / 3 Vragen

beste lezers,

Allen bedankt voor uw antwoorden. tot in tegenstelling met goededag heb ik wel positieve ervaringen over T-Mobile webcare.

Heb een totaal nieuw toestel mogen uitzoeken en deze is netjes de volgende dag gebracht. Had zelf een klein minpuntje, in eerste instantie kon het niet via de gewone winkel,
terwijl ( althans volgende de klantenservice dan ) al reeds toestemmig aan de filiaalhouder was gegeven om een compleet nieuw toestel te regelen.

Nou ja laten we het dan maar op een communicatie stoornis binnen T-Mobile houden.

Allen bedankt en voor mij dit berichtje op slot