br
door brasto Dec 19, 2005 om 20:16
Computers & telefonie

Betrouwbaarheid verbinding Casema

Ik beschik over een (dure) BroadBand Premium verbinding van Casema/Wanadoo. Helaas is de betrouwbaarheid mbt de beschikbaarheid van deze verbinding m.i onvoldoende. Uiteraard heb ik begrip voor calimiteiten en aangekondigde werkzaamheden waardoor onderbrekingen kunnen ontstaan, dus als ie het weer eens niet doet maar weer op de kabelkrant kijken of de storing reeds is aangemeld. Omdat ik er bijna 100% van overtuigd ben dat de door mij ondervonden storingen buiten de deur gezocht moeten worden, ben ik opzoek naar een stukje software dat voor mij de tijdstippen en duur van het niet beschikbaar zijn van het netwerk zal registreren om vervolgens met gefundeerde argumenten Casema/Wanadoo in gebreke te kunnen stellen.

Wie kent/heeft ervaring met een dergelijk LOG programmaatje ? of is iets dergelijks eenvoudig uit mijn WINXP Systeembeheer logboeken te achterhalen ?

TIA Bram

220 1 Rapporteer

NatureTravel
door NatureTravel - Jan 1, 2006 om 23:27
646 Antwoorden / 8 Vragen

Programma's voor het controleren van de verbinding kunt u her-en-der op het Internet downloaden. Feitelijk kunt u het met een simpel commando op uw PC zelf ook controleren, maar dan moet de data wel handmatig verwerkt worden en dat is even werk als je niet weet hoe dat te sorteren.

Kijk eens op

http://www.download.com/3120-20_4-0.html?qt=uptime&tg=dl-20&search.x=4&search.y=10

voor dergelijke programma's.

Suc6!

Dam