de motormuis
door de motormuis Jan 1, 2012 om 12:52
Computers & telefonie

Bewegende plaatjes.

Hallo experts.

Ik heb even een vraagje voor onze computer experts.
Ik heb verschillende afbeeldingen van bewegende plaatjes op mijn pc staan.Voorheen gingen die dan ook spontaan bewegen als ik die opende en naar iemand doorstuurde. Maar nu zie ik plotseling dat ze niet meer bewegen.Ik heb zelf niets aan deze opgeslagen bestanden geweizigd.En ook niet aan het programma waarmee ze geopend werden. Worden nu geopend door Quick time player, maar voorheen volgens mij door een ander programma. Want nu moet ik zelf aanklikken afspelen,en voorheen ging dit vanzelf gewoon op het scherm zonder dat je zag door welk programma het geopend werd.Wie weet welk ( liefst gratis ) programma ik hiervoor nodig heb ??

Groeten.

2074 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 1, 2012 om 13:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo motormuis,

Ik begrijp je probleem niet helemaal, maar probeer het gratis programma IrfanView eens.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jan 1, 2012 om 13:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@motormuis,

PS Klik in de linkerkolom op de 3e optie (IrfanView languages) en kies de laatste regel (Nederlands)

zwemmer
door zwemmer - Jan 1, 2012 om 13:38
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Typ in het zoekveld "(niet) bewegende avatars" in en je vindt aanverwante informatie. Misschien kom je daar wat verder mee.

Zwemmer

freya
door freya - Jan 1, 2012 om 14:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo de motormuis,

Naar ik aanneem gaat het om 'animated' gif-plaatjes? Blijkbaar is de extensie .gif gekoppeld aan Quicktime. Je zou dit kunnen veranderen door de .gif-bestanden te koppelen aan b.v. je browser (Internet Explorer) of een ander programma dat je geïnstalleerd hebt en dat wel in staat is om animated gif-plaatjes weer te geven.

Start gewoon de Windows Verkenner op, blader naar de map met gif-plaatjes, klik met de rechter muisknop op zo'n plaatje en kies 'Openen met...' > 'Standaard programma selecteren'. Kies aldaar het programma van je keuze, zet een vinkje bij 'Dit type bestand altijd met dit programma openen' en klik op (Ok).
Als het goed is wordt een gif-plaatje nu niet meer in Quicktime geopend.

m.vr.gr. Freya

de motormuis
door de motormuis - Jan 1, 2012 om 14:22
598 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo allemaal.

Allemaal bedankt voor het meedenken en meehelpen.
En zoals Freya aangaf was het inderdaad gekoppeld aan Quicktime.
Dit zal waarschijnlijk een keer per abuis gebeurt zijn. Nu weer gekoppeld aan
internet explorer en werkt weer normaal.

Groeten.

edrick3
door edrick3 - Jan 1, 2012 om 14:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@motormuis,

Mooi zo. Ook weer opgelost.
Bedankt voor het terugmelden.

de motormuis
door de motormuis - Jan 1, 2012 om 14:26
598 Antwoorden / 13 Vragen

Graag gedaan, en jij ook bedankt voor je hulp.

Groeten.