valerius-2
door valerius-2 Aug 10, 2011 om 13:14
Computers & telefonie

Bij opstart XP moet ik een naam en wachtword invullen

Sinds vandaag ineens een melding bij het opstarten Naam en wachtwoord opgeven.
Nog nooit een wachtwoord in gebracht wie heeft hier een oplossing voor. Ik komdus niet verder in mijn computer om maar iets te doen.
|

1190 17 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Aug 10, 2011 om 14:03
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Is dit bij iemand een bekend verschijnsel.Waarschijnelijk gebeurd bij het weghalen van een vorigevraag van mij beantwoord door o.a.tdehond

valerius-2
door valerius-2 - Aug 10, 2011 om 14:19
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 10 aug 2011, 14:09]Hallo valerius-2,

.....Is dit bij iemand een bekend verschijnsel......
Nee.

.....Waarschijnelijk gebeurd bij het weghalen van een vorigevraag van mij .....
Onzin.

Geef als naam eens Administrator in en ipv wachtwoord gewoon Entertoets drukken.
Ga ik proberen .
Krijg nu de melding kan niet vanwege accountbeperking

valerius-2
door valerius-2 - Aug 10, 2011 om 14:45
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=freya schreef op woensdag 10 aug 2011, 14:32]
Hallo valerius-2,

Gewoon in veilige modus opstarten en systeemherstel naar b.v. 3 dagen geleden (toen werkt het blijkbaar nog goed) uitvoeren en klaar is Klara.

Overigens, ik verbaas me erover hoe je het toch iedere keer weer klaarspeelt om tegen dit soort problemen aan te lopen.....

m.vr.gr. Freya

Als het zo makkelijk was dan had ik er wel uitgekomen maar ik kom niet verder dan dat blauwe scherm.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 10, 2011 om 14:49
7840 Antwoorden / 95 Vragen

erick3.
Ben nu in de windows dir door via de orginele schijf in de cdrom op testarten. Wat kan ik nu verder doen met je vorige antwoord kan ik dus niets doen. De functie start onderin komt zelfs niet te voorschijn. F8 doet totaal niets.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 10, 2011 om 14:54
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=freya schreef op woensdag 10 aug 2011, 14:50][quote=valerius-2 schreef op woensdag 10 aug 2011, 14:45]....
Als het zo makkelijk was dan had ik er wel uitgekomen maar ik kom niet verder dan dat blauwe scherm.
Je bedoelt dat inlogscherm? Dan heb je zeker ook niet de keuze gehad voor 'veilige modus'? In dat geval druk je dus te laat op (F8).....
Kortom, herstart de pc en zodra je de eerste tekst op het
scherm ziet verschijnen druk je achter elkaar (met een interval van ongeveer 1 seconde) op (F8) tot er een menu verschijnt. Kies daaruit 'veilige modus' en start verder op.

Freya

Hij reageert niet op f8

valerius-2
door valerius-2 - Aug 10, 2011 om 15:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 10 aug 2011, 15:04]@valerius-2,

.....Hij reageert niet op f8.....

Soms een multimedia toetsenbord?
Staat er een F lock toets op?
Zo ja, dan deze eerst eens aanklikken en kijken of F8 dan wél werkt.
Wel scroll lock

valerius-2
door valerius-2 - Aug 10, 2011 om 15:14
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Erick3 en Freya bedankt maar nu doe hij niets weer te warm geworden,zoals het nu aanvoelt ga als hij weer op wil starten weer verder proberen.Als hij dan nog niet wil dan moet hij maar afgedankt worden )bijna 6 jaar oud'

valerius-2
door valerius-2 - Aug 10, 2011 om 16:46
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ben nu dus tot de ontdekking gekomen dat F8 niet werkt als ik opnieuw wilt instaleren, moet ik ook F8 gebruiken om verder te gaan. En dan doet hij het ook niet. Ik ga dus eens een normaal toetsen bord zien te bemachtigen en dan verder kijken of er nog redding mogelijk is. Ga ik maar zolang met mijn laptop werken.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 14, 2011 om 15:05
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Na veel naar informatie zoeken is de trent dat dit door een virus wordt veroorzaakt wat dus vreselijk moeilijk is om te verwijderen. Ik heb dus maar op nieuw XP op deze computer geinstalleert en ben hem dus nu kwijt. Gelukkig een disk copy van 4 weken oud daarna er overheen laten schrijven en is dus alles weer te gebruiken.(F toetsen waren ook niet yte gebruiken, en met veilige modus bleef hij hangen)

valerius-2
door valerius-2 - Aug 14, 2011 om 22:26
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edwardus schreef op zondag 14 aug 2011, 17:42]Denk erom dat je backup van 4 weken oud ook dat virus al kan bevatten!
Wel chapeau dat je backups maakt, dat zouden meer mensen moeten doen.
Start de pc nu alsnog in Veilige Modus op en doe een full scan met een (goede) virusscanner en/of MBAM.

Wat betreft dat virus, in navolging van Freya: hoe krijg je 't voor elkaar? ;-)
Ik zet hem uit omdat ik na een update opnieuw op moest starten en toen was het raak. Maar achteraf gezien doordt ik hem altijd in slaapstand zette, kwam ik als ik hieruit kwam heel vlug een popup die dus de melding ga windows start op. Het scermpje had dus de zelfde kleur en omcvang als het scherm waarop dus de boel niet meer op gang, dus niets door mij gedaan wat ik dus al jaren met die computer gedaan heb.

edwardus
door edwardus - Oct 10, 2012 om 14:27
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Denk erom dat je backup van 4 weken oud ook dat virus al kan bevatten!
Wel chapeau dat je backups maakt, dat zouden meer mensen moeten doen.
Start de pc nu alsnog in Veilige Modus op en doe een full scan met een (goede) virusscanner en/of MBAM.

Wat betreft dat virus, in navolging van Freya: hoe krijg je 't voor elkaar? ;-)

freya
door freya - Oct 11, 2012 om 13:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo valerius-2,

Gewoon in veilige modus opstarten en systeemherstel naar b.v. 3 dagen geleden (toen werkt het blijkbaar nog goed) uitvoeren en klaar is Klara.

Overigens, ik verbaas me erover hoe je het toch iedere keer weer klaarspeelt om tegen dit soort problemen aan te lopen.....

m.vr.gr. Freya

edrick3
door edrick3 - Oct 11, 2012 om 13:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@valerius-2,

.....Wel scroll lock.....
En: Caps Lock en Num Lock. ;-)

Maar goed, als nu blijkt dat F8 niet werkt ....... inderdaad, even met een ander toetsenbord proberen. Wie weet.
De leeftijd van de compu hoeft geen reden te zijn om het ding op de schroothoop te gooien!

Suc6

edrick3
door edrick3 - Oct 14, 2012 om 19:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@valerius-2,

Dit probleem doet zich voor omdat de Administrator-account is gereserveerd voor gebruik in de veilige modus.

De Administrator-account wordt alleen in Gebruikersaccounts weergegeven als de veilige modus actief is. Het wachtwoord voor de Administrator-account wijzigen:

1. Klik op Start, klik op Computer uitschakelen en klik op Opnieuw opstarten.
2. Nadat de Power On Self Test (POST) is voltooid, drukt u op F8 en klikt u op Veilige modus.

Opmerking Als u de menuopdracht Veilige modus moeilijk kunt vinden, drukt u herhaaldelijk op F8 nadat u de computer hebt ingeschakeld.
3. Meld u aan als Administrator of met een andere account met beheerdersmachtigingen.
4. Klik op Start, klik op Instellingen, klik op Configuratiescherm en klik vervolgens op Gebruikersaccounts.
5. Klik op het pictogram voor de beheerder.
6. Klik op Een wachtwoord instellen of Mijn wachtwoord wijzigen.
7. Typ een wachtwoord voor de account en typ het wachtwoord vervolgens nogmaals ter bevestiging.
8. Typ een geheugensteun die kan worden gebruikt als u uw wachtwoord vergeet.
9. Klik op Wachtwoord maken of Wachtwoord wijzigen.

Bron: Microsoft

freya
door freya - Oct 14, 2012 om 19:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 10 aug 2011, 14:45]....
Als het zo makkelijk was dan had ik er wel uitgekomen maar ik kom niet verder dan dat blauwe scherm.
Je bedoelt dat inlogscherm? Dan heb je zeker ook niet de keuze gehad voor 'veilige modus'? In dat geval druk je dus te laat op (F8).....
Kortom, herstart de pc en zodra je de eerste tekst op het scherm ziet verschijnen druk je achter elkaar (met een interval van ongeveer 1 seconde) op (F8) tot er een menu verschijnt. Kies daaruit 'veilige modus' en start verder op.

Freya

edrick3
door edrick3 - Oct 15, 2012 om 15:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo valerius-2,

.....Is dit bij iemand een bekend verschijnsel......
Nee.

.....Waarschijnelijk gebeurd bij het weghalen van een vorigevraag van mij .....
Onzin.

Geef als naam eens Administrator in en ipv wachtwoord gewoon Entertoets drukken.

edrick3
door edrick3 - Oct 17, 2012 om 14:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@valerius-2,

.....Hij reageert niet op f8.....

Soms een multimedia toetsenbord?
Staat er een F lock toets op?
Zo ja, dan deze eerst eens aanklikken en kijken of F8 dan wél werkt.