li
door lionking4272 Jun 30, 2009 om 12:12
Computers & telefonie

BKR registratie door T-Mobile verhinderd hypotheek

Enige tijd geleden hebben mijn partner en ik besloten om een hypotheek aan te vragen maar tot onze verbazing zijn wij er achtergekomen dat ik een A codering met een 2 codering heb gehad en nu is het voor mij en mijn partner niet mogelijk om samen een hypotheek aan te vragen. Nu is ons verteld dat ik de codering zou hebben opgelopen omdat ik een betalingsachterstand heb gehad bij T-Mobile. Vervolgens is mijn betaling overgedragen aan het externe incassobureau Lindorff waar ik vervolgens de betaling altijd aan heb voldaan.

De reden waarom ik in het verleden T-Mobile niet heb kunnen betalen is het volgende geweest. Ten tijden van het afsluiten van mijn contract was ik ongeveer 23 en had ik een parttime baan en ik ontving maandelijks studiefinanciering omdat ik een HBO opleiding volgde aan de hoge school te Rotterdam. Helaas heb ik kort voor het ontstaan van de betalingsachterstand moeten stoppen met mijn studie waardoor mijn studiefinanciering stop is gezet. Nadat ik gestopt was met mijn studie heb ik ook ontslag gehad waardoor ik in de sociale dienst verlenging terecht ben gekomen. Na een aanmaning heb ik contact gezocht met T-Mobile maar daar kreeg ik al snel te horen dat het doorgestuurd zou worden naar het externe incassobureau Lindorff waar ik vervolgens weinig tot geen hulp kreeg om er achter te komen wat ik moest doen in mijn situatie .
Het verliezen van mijn studiefinanciering, mijn vaste inkomen en het gebrek aan hulp hebben er toen toe geleid dat ik de betalingsachterstand bij T-Mobile opgelopen inclusief de A codering met een 2 codering.

Op dit moment ben ik 28 en sinds de tijd waarin ik een betalingsachterstand heb opgelopen ben ik in heel veel wijzer op het gebied van betalingen en mijn persoonlijke situatie heel erg verbeterd. Zo heb ik nu meerdere studies afgerond en ik heb al 3 jaar een vast contract met een bruto maand inkomen van zo’n €2000.
Omdat ik door een samenloop van omstandigheden nu een A codering met een 2 codering heb en het niet mogelijk is om een hypotheek te krijgen vind ik eigenlijk dat ik erg hard gestraft word voor de genoemde betalingsachterstand die ik vervolgens wel volgens afspraak (met hulp van anderen) aan het incassobureau heb voldaan want ik heb immers incasso kosten inclusief een boete moeten betalen. Dus voor mijn gevoel word in nu dubbel gestraft.

Als ik mijn situatie als een buitenstaande bekijk vind ik dat ik en mijn partner niet het slachtoffer zouden kunnen worden van de gebeurtenissen en mijn onvolwassen gedrag ten tijden van de betalingsachterstand. Ik denk ook dat het bovengenoemde een geldige reden zijn om in aanmerking te komen voor een intern beraad om zo mijn registratie te laten wijzigen of zelfs te laten verwijderen. Ook omdat mijn partner een trouwe klant van T-Mobile is denk ik dat dit ook een goede reden zou zijn voor een intern beraad.

714 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 2, 2009 om 23:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedendag,

U heeft een bericht achtergelaten op deze site betreffende een vordering van T-Mobile waardoor u negatief bent geregistreerd bij het BKR. Graag zou ik met u in contact komen om de vordering te beoordelen en u te voorzien van informatie cq een oplossing.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om een e-mailbericht achter te laten op het volgende e-mailadres: mevrouwbosch@lindorff.nl zodat ik contact met u kan opnemen?

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wacht uw reactie af.

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch, Lindorff B.V, www.lindorff.nl

ve
door verwijderd - Jul 3, 2009 om 03:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is ook een forum over Lindorff.

Het was weer een een lange tijd geleden dat mevrouw Bosch van Lindorff reageerde op het forum.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2009 om 03:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is ook een forum over Lindorff.

Het was weer een een lange tijd geleden dat mevrouw Bosch van Lindorff (steevast) reageerde op het forum (Lindorff) en bij 'vraag en beantwoord'.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2009 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als uw betalings achterstand is ingelost hoort de codering opgeheven te worden door het bedrijf wat deze heeft aangemeld.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nu een soortgelijk verhaal.
Ook met T-mobile.
Volgens mij kloppen de data vaker niet bij t-mobile...
Ook met de ingang van abbonementen.
Maar daar gaat t nu niet om.
Mijn achterstand is 24-03-2005 naar transfair (nu lindorff) gegaan. En de einddatum pas op 29-04 2007..!!
Dat klopt niet volgens mij, helaas heb ik geen bewijs hiervan..Wat moet ik nu doen?
Ik heb al een een mail gestuurd naar t-mobile en die geeft een andere datum op dan de bkr!!?!..
Zou mooi zijn als ze de codering willen verwijderen omdat ze toch duidelijk een fout hebben gemaakt..Ben nu nog steeds klant van t-mobile ik kon bij hun gewoon een abbo nemen in 2008..(zou dan ook niet moeten kunnen...)
Misschien kan lindorff nog wat betekenen? Wil graag een huisje kopen, is in principe al rond alleen door de a2 notering gaat t niet door..

ve
door verwijderd - Apr 26, 2010 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gast schreef op vrijdag 3 jul 2009, 10:21: Als uw betalings achterstand is ingelost hoort de codering opgeheven te worden door het bedrijf wat deze heeft aangemeld.

Volgens mij is dit niet zo....Alleen bij een doorlopend krediet wordt er volgens mij een code "H"(hersteld). Als een lening helemaal wordt afgelost lijkt dit niet zo te zijn. Bij mij staat blijkt er al 5 jaar een A2 code geregistreerd te staan, ondanks dat ik de lening netjes heb afgelost.