cl
door clementine Feb 10, 2010 om 13:56
Computers & telefonie

Blacklist of outlookexpress?

hallo,
op 11/1 door tele2 opblacklist gezet, omdat mijn comp spam verstuurde, gevolg...ik kon/kan niet meer email vezenden....wel ontvangen.....
comp. naar reparateur gebracht, wat spyware afgehaald, zelf heb ik er ook wat afgehaald.
mijn comp. verstuurd nu geen spam meer en volgens tele2 ben ik sinds eergisteren ook weer aangesloten...maar ik kan nog steeds geen email versturen via outlook express.....wel ontvangen!
volgens tele2 is outlook defect, reparateur zegt 'onzin'....waarom kun je dan wel email ontvangen?????
wie weet raad.....de accounts staan goed ingesteld
clementine

985 7 Rapporteer

freya
door freya - Feb 10, 2010 om 14:42
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo clementine,

Controleer in Outlook Express eerst eens of de instellingen voor de mailserver nog wel klopt. Ga in OE naar Extra > Accounts > selekteer het account > Eigenschappen > tabblad: Servers. Achter Uitgaande mail (SMTP) zou moeten staan: smtp.tele2.nl
Als dat niet zo is, even wijzigen en klik dan op (Ok)

m.vr.gr. Freya

cl
door clementine - Feb 10, 2010 om 15:07
23 Antwoorden / 16 Vragen

zoals eerder gemeld....de instellingen zijn goed....kan ze ondertussen wel dromen
clementine

freya
door freya - Feb 10, 2010 om 15:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Nou ja, even controleren kan geen kwaad hoor. Dat bewuste 'spamprogramma' wat actief is geweest kan best een instelling veranderd hebben.

Het account weggooien en een nieuw account in Outlook Express aanmaken kan wellicht ook geen kwaad.

Krijg je nog een foutmelding te zien wanneer je een mailtje probeert te versturen?

En om uit te sluiten dat het probleem op jouw computer zit, zou je ook eens, tijdelijk een andere computer/laptop ergens kunnen lenen en bij jou thuis gebruiken. Wel even de e-mailinstellingen dan even aanpassen en testen of het dan wel lukt.

Freya

gsm
door gsm - Feb 10, 2010 om 15:55
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Test even welk IP-adres jouw computer gbruikt: IP-adres opvragen.
Gebruik het gevonden IP-adres om te controleren of, en zo ja, hoe je op blacklists staat:
Blacklist controle

cl
door clementine - Feb 11, 2010 om 08:18
23 Antwoorden / 16 Vragen

dankjewel.....sta dus nog steeds op de zwarte lijst!
nog tips hoe ik er vanaf kan komen? kan mijn computer spam versturen zonder dat ik het zie???????
clementine

gsm
door gsm - Feb 15, 2010 om 11:23
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=clementine schreef op donderdag 11 feb 2010, 08:18]dankjewel.....sta dus nog steeds op de zwarte lijst!
nog tips hoe ik er vanaf kan komen? kan mijn computer spam versturen zonder dat ik het zie???????
clementine
Je computer kan overgenomen zijn door Malware. Daar merk je in principe alleen maar iets van, doordat je PC mogelijk langzamer is en e-mail versturen eventueel ook moeizaam verloopt.
Naast een goede virusscanner (waarvan er maar eentje op de PC mag staan) zou ik zeker ook MBAM installeren, eerst updaten en daarna laten scannen met de Snelle scan.
Klik op Download free version en daarna bij MAJOR GEEKS onder DOWNLOADS op Major Geeks (USA).

Let op: Niet de Full version nemen, want die is niet veel beter en tevens niet gratis.

cl
door clementine - Feb 15, 2010 om 11:53
23 Antwoorden / 16 Vragen

bedankt, malwarebites heb ik
tele2 blijft bij haar verhaal.....niet meer op blaklist! betekent dat blacklist controle misschien niet zo uptodate is????
kan nog steeds geen email versturen krijg foutcode socketsfout 10060, foutnr. 0x800cccOE
levert veel hits op google.....uitleg te moeilijk voor mij.....
nog tips??? voordat ik compu naar een 'kenner" breng