potato
door potato Mar 2, 2014 om 18:31
Computers & telefonie

Bleu tooth verbinding

Ik luister graag buiten naar de radio ik heb 2 luidsprekers op een plankje gezet en die met luidsprekerdraad verbonden met mijn tuner .
Ik zou nu graag met bleutooth overgaan naar draadloze luidsprekers is dat mogelijk en wat heb ik dan nodig?

1843 12 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 2, 2014 om 18:45
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Klik eens HIER. Met dank aan good old Google.

crewmember
door crewmember - Mar 3, 2014 om 09:23
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Houd je er wel rekening mee dat deze draadloze luidsprekers nog steeds een draad nodig hebben naar een stopcontact. (Of op de haverklap opgeladen moeten worden)

potato
door potato - Mar 3, 2014 om 10:20
42 Antwoorden / 83 Vragen

IK heb het niet goed uitgelegd denk ik
Wat ik eigenlijk zoek is een apparaat dat je met bijvoorbeeld een tulpstekker verbind met de radio en dat je dan vanuit dat apparaat met draadloze luidsprekers naar buiten kunt gaan.
Bestaat zoiets?

mahadma
door mahadma - Mar 3, 2014 om 10:32
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Klik HIER, helpt dit je verder?

crewmember
door crewmember - Mar 3, 2014 om 10:33
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Bluetooth speakers zijn er zat van:
http://www.bol.com/nl/l/elektronica/-/N/4285929168/index.html

Zenders ook:
http://www.staples.nl/wireless-music-adapter/cbs/5050943.html?price=incvat&cm_mmc=SEM_PLA-_-google-_-feedgoogle&gclid=CKafjauF9rwCFagKwwodTjQAag

Let er wel op dat Bluetooth maar een range van 10 meter heeft en slecht door muren heen kan.

Maar wat ik begrijp is dat je vanuit binnen in je huis buiten muziek wil kunnen draaien.?

De makkelijkste oplossing lijkt mij als je een smartphone hebt een losse Bluetooth speaker te kopen. Of anders je zender tegen het raam plakken ofzo.

Als je je muziek meestal via een PC of tablet afspeelt kan je ook een speaker kopen die Wifi kan ontvangen. Ook een optie en heeft wat meer bereik, zeker door muren heen.

potato
door potato - Mar 3, 2014 om 11:10
42 Antwoorden / 83 Vragen

Hallo crewmember,
Het gaat hier niet om muziek vanuit een PC of tablet Ik woon in het buitenland en luister altijd via een satelietontvanger naar de Nederlandse Radio er is hier thuis geen internetontvangst mogelijk
IK ben dus afhankelijk van bleu tooth of bedrade luidsprekers om buiten naar de radio te luisteren.
Is een ontvanger van bijv. logitech met 2 blue tooth speakers dan een oplossing de satelietontvanger staat op minder dan 10 meter van de plaats waar ik radio wil luisteren.
Bij voorbaat dank voor Uw antwoord

mahadma
door mahadma - Mar 3, 2014 om 11:52
11541 Antwoorden / 51 Vragen

IK heb een alecto systeem in gebruik. Een zendertje aan de radio/tape out of line out pc, 220 stekker in de ontvanger(boxje) en werkt tot pakweg 50 meter, kan zelfs op batterijen werken. Kost weinig.

r.kemperman
door r.kemperman - Mar 3, 2014 om 12:32
423 Antwoorden / 4 Vragen

Kijk eens hier

crewmember
door crewmember - Mar 3, 2014 om 13:14
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Dan is iets als mahadma heeft een betere oplossing ja. Bluetooth staat niet bekend om zijn geweldige range.

potato
door potato - Mar 3, 2014 om 13:15
42 Antwoorden / 83 Vragen

Hallo kemperman
Helaas Uw link werkt niet.

Van mahadma zou ik graag het type weten van het atleco systeem
Gr. Potato

mahadma
door mahadma - Mar 3, 2014 om 13:22
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Op de onderzijde van speaker/ontvanger staat: Alecto DSS-65 cordless speaker IPX3, (werk op netadapter en batterijen, maar "vreet" wel batterijen, en op de zender staat Alecto DSS-65 Transmitter. klik HIER. Als het niet lukt, ik heb er 2, dan kan ik er eventueel wel 1 missen. Maar probeer eerst aub de link en mogelijk dat iemand anders zoiets heeft.

r.kemperman
door r.kemperman - Mar 5, 2014 om 09:52
423 Antwoorden / 4 Vragen

Mijn link verwees naar http://m.conrad.nl/ce/nl/product/346386/Hama-FL-976-draadloze-luidspreker?ref=searchDetail
Die hebben een hele verzameling luidsprekers inclusief basiszender.