empee
door empee Apr 27, 2024 om 20:44
Computers & telefonie

Pictogram op beginscherm plaatsen

Op mijn desktop met Windows 11 staan op het beginscherm meerdere pictogrammen, die ik vaak gebruik. Nu wil ik er eentje bij zetten, maar ik heb dat al zolang niet meer gedaan dat ik niet meer weet hoe dat moet. Wie kan en wil me helpen?

2922 7 Rapporteer

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 27, 2024 om 20:54
2087 Antwoorden / Vragen

Sleep het icoontje vanuit het menu daar naartoe. Loslaten, klaar.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 27, 2024 om 21:13
7204 Antwoorden / 3 Vragen

  1.                  https://tecnobits.com/nl/Hoe-pictogrammen-aan-het-bureaublad-toe-te-voegen-in-Windows-11/
  2. Slepen en neerzetten: De eenvoudigste manier om een ​​pictogram aan het bureaublad toe te voegen is door te slepen en neer te zetten. Open eenvoudigweg de Verkenner en navigeer naar de locatie van het bestand of programma dat u aan het bureaublad wilt toevoegen. Houd vervolgens de linkermuisknop op het bestand ingedrukt en sleep het naar het bureaublad. Wanneer u het vrijgeeft, ziet u dat er een snelkoppeling naar het bestand op het bureaublad wordt gemaakt.
  3. Contextmenu: Een andere optie is om het contextmenu te gebruiken. Ga hiervoor naar de locatie van het bestand of programma in Verkenner. Klik met de rechtermuisknop op het bestand en selecteer 'Snelkoppeling maken'. Er wordt automatisch een snelkoppeling gemaakt in dezelfde map als het bestand. U kunt die snelkoppeling naar het bureaublad slepen en neerzetten, zodat u deze bij de hand hebt.
  4. Klik op de barra de tareas: Als u een programma op de taakbalk hebt vastgezet en een snelkoppeling op het bureaublad wilt maken, klikt u eenvoudig met de rechtermuisknop op het programmapictogram op de taakbalk en selecteert u 'Bestandslocatie weergeven'. Verkenner wordt geopend in de overeenkomstige map. Van daaruit kunt u het bestand of programma naar het bureaublad slepen en neerzetten om een ​​snelkoppeling te maken.

br
door brui0929 - Apr 28, 2024 om 15:28
635 Antwoorden / 10 Vragen

Ga op het pictogram staan klik op de rechtermuisknop en houdt deze ingedrukt.
Sleep het pictogram naar het bureaublad en laat de muisknoppen los.
Bij  het installeren van software wordt dit al tijdens de installatie gedaan.
Hier kunt u aanvinken om een pictogram in de taakbalk te plaatsen.

e-
door e-genius - Apr 29, 2024 om 15:24
12 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn al prima antwoorden gegeven in de antwoordenreeks.
Deze opvolgen zal best te doen zijn maar heeft één uitzondering: pictogrammen van apps zijn wel in de taakbalk te zetten maar niet op het bureaublad.
Met aanpassingen in het register zal dit misschien wel kunnen maar of u dat wil doen heeft te maken met kennis (en een beetje durf).

empee
door empee - Apr 29, 2024 om 21:02
179 Antwoorden / 140 Vragen

Hartelijk dank allemaal.  Het is bij het eerste antwoord al gelukt om bij het beginscherm er het toe te voegen pictogram zichtbaar te maken. Ook de andere antwoorden zal ik eens gaan doorlopen. Groetjes.