Th
door Thebby Nov 6, 2019 om 14:47
Computers & telefonie

Boete tele2

Door verhuizing kan tele2 mij geen snel internet bieden daardoor verplicht over gegaan naar een ander maar ik moets wel contractbreuk betalen mag of kan dat zomaar

634 6 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 6, 2019 om 14:51
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, dat kan als Tele2 u wel datgene kan bieden wat u al had en Tele2 kan u nooit en te nimmer ghebben verplicht om over te stappen naar een andere provider. Dat is toch echt helemaal en alleen uw beslissing geweest en die is te vertalen in eenzijdig niet nakomen van een overeenkomst door vroegtijdige opzegging.
U kunt een beroep doen op de geschillencommissie maar naar mijn mening zal dat niets veranderen voor u. Waarom niet einde contracttermijn afgewacht?

Zo u dat toch wilt doen: https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder

Topantwoord

ju
door juliomariner - Nov 6, 2019 om 14:54
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Als ik het goed begrijp kan Tele2 niet de snelheid leveren die ze beloven?
Hebt u hen in gebreke gesteld en de gelegenheid gegeven dit op te lossen. Zo nee dan hebben ze gelijk

Gr
door Grunn1 Nov 6, 2019 om 15:08
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ts is ten tijde van een lopend contract verhuisd naar een adres waar tele2 niet kan leveren en dat is niet de schuld van tele2.

ju
door juliomariner Nov 6, 2019 om 15:42
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Dan heb ik het inderdaad niet goed begrepen. In dit geval heeft u en Tele2 helemaal gelijk

Th
door Thebby - Nov 6, 2019 om 14:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Tele2 kon mij niet de snelheid bieden 8 bits meer niet dus daarom ben ik veranderd en ze konden ook niet sneller internet aanbieden

panter22
door panter22 Nov 6, 2019 om 15:28
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt een contract met Tele2 afgesloten. Daar kun je zomaar niet vanaf. Als de snelheid zo laag is dat je er niets mee kunt, dan moet je gaan klagen, maar nooit zelf opzeggen.  Want dan pleeg je contractbreuk en moet je een boete betalen.

Topantwoord

Gr
door Grunn1 - Nov 6, 2019 om 15:07
1427 Antwoorden / 18 Vragen

U bent verhuisd ten tijde van een lopend abonnement dus tele2 kan hier niets aan doen dat zij op uw nieuwe adres niet hetzelfde kunnen leveren als op uw oude adres. Vervolgens stapt u over en pleegt dus contractbreuk.

tijger1
door tijger1 - Nov 6, 2019 om 15:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tele2 had u beslist wel iets kunnen bieden, maar dat wilde u blijkbaar niet. Ja, en als u dan voortijdig het contract beëindigt, moet u betalen.

aurora1
door aurora1 - Nov 6, 2019 om 15:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U moet betalen als u contractbreuk gepleegd heeft en daar lijkt het op. Er zal ook wel het eea in de voorwaarden erover te vinden zijn.