ma
door martina Dec 8, 2005 om 15:54
Computers & telefonie

Bootdisk failer

Hallo allemaal,

ik heb van iemand een hardeschijf gehad maar als ik hem als slaaf bij me andere schijf hang dan geeft hij steeds aan bootddisk failer.wat kan ik hier aan doen? zijn er nog andere manieren om dit te verhelpen want hij moet het wel doen staat belangerijke informatie op. alvast heel erg bedank

Vriendelijke groet,

Martina

448 4 Rapporteer

ijzerbroot
door ijzerbroot - Dec 8, 2005 om 16:32
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste martina,

het lijkt er erg veel op dat u "master" en "slave" heeft omgewisseld (corrigeer de dipswitches op de slave, van de master-disk switches bent u afgebleven?) Ook dient de slave vanuit de master-disk te zijn aangesloten (de 1e schijf is master, de 2e slave)

IJzerbroot

ma
door martina - Dec 9, 2005 om 06:29
2 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo IJzerbroot,

De hoofd schijf die in mijn pc zit is de master en de andere schijf waar het om gaat heb ik als slaaf erbij gehangen maar hij blijft bootdisk failer aangeven. want die pintetjes die je moet veranderen in een slaaf heb ik wel goed staan. dus ik weet niet wat ik verder nog kan doen. weet jij misschien nog iets anders?

Alvast wil ik u heel erg bedanken voor uw hulp

Vriendelijke groet,

Martina

ijzerbroot
door ijzerbroot - Dec 9, 2005 om 08:30
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste martina,

mogelijk moet u een en ander aanpassen in de bios... Er wordt getracht te booten van een disk die niet bootable is, zet de bootvolgorde in de bios dan weer zodanig dat uw oude vertrouwde masterdisk weer nr 1 wordt.

Het gaat om een tijdelijke slave, waar u bestanden van wenst te kopiƫren naar de masterdisk... Mogelijk kunt u een opstart-flop/ cd gebruiken? (Blijft dan wel de vraag of beide disks door het systeem worden herkend, maar: dat ontdekt u dan weer snel)

IJzerbroot

luceos
door luceos - Dec 9, 2005 om 09:12
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ik geloof dat martina niet bedoelt dat het een tijdelijke schijf is.

Ik zou zelf ook even kijken of de bios het detecteren van meerdere schijven wel toelaat. Bovendoen moet je er voor zorgen dat de volgorde waarop de schijven aan de brede strip vastzitten ook klopt.