ro
door robasmat Mar 25, 2008 om 00:59
Computers & telefonie

Borg modem die ik al 3 jaar in bruikleen heb upc

ik heb sinds 3 jaar een abonnement vaste telefonie bij UPC werkt prima ben dus tevreden. Maar 1 maand geleden wilde ik mijn abonnement uitbreiden met internet via de kabel, geen probleem dat werd geregeld, ik kreeg een activeringscode thuis gestuurd en kon gewoon via het telefoonmodem die ik al 3 jaar in bruikleen heb gaan internetten. Ik ben zeer tevreden allemaal storingsloos zoals ik gewend ben van UPC. Maar toen kwam de maandelijkse rekening daarop stond dat ik 45 euro borg moet betalen voor het modem, dat ik al 3 jaar in bruikleen heb. Ik heb vanzelfsprekend contact opgenomen met UPC en zij vertelde mij dat die borg geldt als je een internet abonnement afsluit en bij telefonie die borg niet geld. Ik vind dit echt niet kunnen. Dus mijn vraag is kan dit zomaar???

617 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2008 om 02:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Waarom las u de ... voorwaarden UPC Internet niet vooraf? Dan had u kunnen weten dat er een borg werd geheven over de bruikleenmodem.


Ik vind eerlijk gezegd een onredelijk beding in de ... voorwaarden UPC Internet. De ... voorwaarden UPC Internet zijn anders dan de ... voorwaarden UPC telefonie. Dat neemt niet weg dat de zelfde modem voor gebruik van de UPC telefonie ook door UPC internet wordt gebruikt. Men verondersteld bij UPC waarschijnlijk dat internet en telefonie tegelijk worden aangevraagd.


UPC staat in hun recht om een (redelijke) waarborg in rekening te brengen voor gebruik van de modem, al is het een vreemde situatie als het alleen telefonie zou betreffen: geen waarborg!

ve
door verwijderd - Mar 25, 2008 om 09:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als, als als, meesterbever? Heeft u zelf de voorwaarden gelezen? Ik vind het heel logisch dat iemand zich afvraagt hoe het kan dat je voor een modem dat je al 3 jaar in huis hebt ineens borg aangerekend krijgt! Ik ga er zelfs vanuit, dat u nog een oud type modem heeft en dus op basis van de borg nu een nieuw type zou kunnen vragen.


M.i. is het volstrekt zinvol om een schriftelijke klacht in te dienen bij de Directie van UPC. telefonisch contact opnemen betekent dat u een help-desk krijgt die vooral is bemand met uitzendkrachten die lang niet altijd alles weten.


het lijkt mij dat na drie jaren al gebruik het alsnog aanrekenen van een borg zelfs gezien kan worden als:


http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/162.html onrechtmatige daad.


 


Overigens weet u zeker dat u drie jaren geleden geen borg betaalde? Ga dat toch maar eens goed na. het zou toch best eens kunnen dat het wel zo is.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2008 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag robasmat,


Mijn ervaring met UPC is, dat als je keihard schriftelijk stelt dat je de borg niet zult betalen, UPC overstag gaat en je schriftelijk bericht krijgt dat je de borg NIET hoeft te betalen.


Sukses en met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2008 om 00:12
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

UPC maakt wel vaker fouten, ook in dit opzicht.


Zelf heb ik voor iemand een verhuizing en wijziging tenaamstelling van het UPC abonnement geregeld. De korte versie:
UPC: "... dus u gaat akkoord met €45 borg?"
ik: "ho ho, die is x jaar geleden al betaald, niks d'rvan"
UPC: "oh ja, ok"


 

ve
door verwijderd - Mar 29, 2008 om 00:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja Gerritaltena ik las (lees) de ... voorwaarden vooraf, 'ik kan er geen gat in schieten'!


Het enige verschil is dat ik geen contract heb met 'UPC'. Bij mij wordt 'Casema' geleverd. Die ... voorwaarden las ik tot in den treure door, zeker wetend dat ik er 'geen gat in kan schieten'.


Ook al sta ik in een winkel met vol klanten, ik neem de tijd om bij het aangaan van een overeenkomst de voorwaarden door te lezen, zodat ik niet voor voldongen feiten komt te staan na de ondertekening. Dat de verko(o)p(st)er zenuwachtig wordt, doet mij niet ter zake.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer