ro
door robasmat Mar 25, 2008 om 00:59
Computers & telefonie

Borg modem die ik al 3 jaar in bruikleen heb upc

ik heb sinds 3 jaar een abonnement vaste telefonie bij UPC werkt prima ben dus tevreden. Maar 1 maand geleden wilde ik mijn abonnement uitbreiden met internet via de kabel, geen probleem dat werd geregeld, ik kreeg een activeringscode thuis gestuurd en kon gewoon via het telefoonmodem die ik al 3 jaar in bruikleen heb gaan internetten. Ik ben zeer tevreden allemaal storingsloos zoals ik gewend ben van UPC. Maar toen kwam de maandelijkse rekening daarop stond dat ik 45 euro borg moet betalen voor het modem, dat ik al 3 jaar in bruikleen heb. Ik heb vanzelfsprekend contact opgenomen met UPC en zij vertelde mij dat die borg geldt als je een internet abonnement afsluit en bij telefonie die borg niet geld. Ik vind dit echt niet kunnen. Dus mijn vraag is kan dit zomaar???

617 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 25, 2008 om 02:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom las u de ... voorwaarden UPC Internet niet vooraf? Dan had u kunnen weten dat er een borg werd geheven over de bruikleenmodem.

Ik vind eerlijk gezegd een onredelijk beding in de ... voorwaarden UPC Internet. De ... voorwaarden UPC Internet zijn anders dan de ... voorwaarden UPC telefonie. Dat neemt niet weg dat de zelfde modem voor gebruik van de UPC telefonie ook door UPC internet wordt gebruikt. Men verondersteld bij UPC waarschijnlijk dat internet en telefonie tegelijk worden aangevraagd.

UPC staat in hun recht om een (redelijke) waarborg in rekening te brengen voor gebruik van de modem, al is het een vreemde situatie als het alleen telefonie zou betreffen: geen waarborg!

ve
door verwijderd - Mar 25, 2008 om 09:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als, als als, meesterbever? Heeft u zelf de voorwaarden gelezen? Ik vind het heel logisch dat iemand zich afvraagt hoe het kan dat je voor een modem dat je al 3 jaar in huis hebt ineens borg aangerekend krijgt! Ik ga er zelfs vanuit, dat u nog een oud type modem heeft en dus op basis van de borg nu een nieuw type zou kunnen vragen.

M.i. is het volstrekt zinvol om een schriftelijke klacht in te dienen bij de Directie van UPC. telefonisch contact opnemen betekent dat u een help-desk krijgt die vooral is bemand met uitzendkrachten die lang niet altijd alles weten.

het lijkt mij dat na drie jaren al gebruik het alsnog aanrekenen van een borg zelfs gezien kan worden als:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/162.html onrechtmatige daad.

Overigens weet u zeker dat u drie jaren geleden geen borg betaalde? Ga dat toch maar eens goed na. het zou toch best eens kunnen dat het wel zo is.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2008 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag robasmat,

Mijn ervaring met UPC is, dat als je keihard schriftelijk stelt dat je de borg niet zult betalen, UPC overstag gaat en je schriftelijk bericht krijgt dat je de borg NIET hoeft te betalen.

Sukses en met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2008 om 00:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

UPC maakt wel vaker fouten, ook in dit opzicht.

Zelf heb ik voor iemand een verhuizing en wijziging tenaamstelling van het UPC abonnement geregeld. De korte versie:
UPC: "... dus u gaat akkoord met €45 borg?"
ik: "ho ho, die is x jaar geleden al betaald, niks d'rvan"
UPC: "oh ja, ok"

ve
door verwijderd - Mar 29, 2008 om 00:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja Gerritaltena ik las (lees) de ... voorwaarden vooraf, 'ik kan er geen gat in schieten'!

Het enige verschil is dat ik geen contract heb met 'UPC'. Bij mij wordt 'Casema' geleverd. Die ... voorwaarden las ik tot in den treure door, zeker wetend dat ik er 'geen gat in kan schieten'.

Ook al sta ik in een winkel met vol klanten, ik neem de tijd om bij het aangaan van een overeenkomst de voorwaarden door te lezen, zodat ik niet voor voldongen feiten komt te staan na de ondertekening. Dat de verko(o)p(st)er zenuwachtig wordt, doet mij niet ter zake.