pk
door pkr08 Mar 26, 2006 om 12:18
Computers & telefonie

Branden cd

Als ik muziek of foto´s wil branden herkent hij niet dat er een cd in zit. Hij geeft aan dat ik er een cd in moet doen terwijl die er al in zit. Ik heb voorheen wel succesvol foto´s op cd gezet maar sinds een half jaar geeft hij deze foutmelding. Hoe herkent ie de cd weer?

571 6 Rapporteer

freya
door freya - Mar 26, 2006 om 12:41
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo pkr08,

Om te beginnen zou je eens een ander merk schijfje kunnen proberen. Oók heb ik wel eens van die goedkope schijfjes in handen gehad waarbij er op de labelzijde niets gedrukt was. Je kon dus erg moeilijk zien wat nu de vóórkant of de achterkant van het schijfje was.

Ik weet niet hoe intensief je de brander gebruikt, maar ik heb wel eens een brander van nog geen twee jaar oud bij iemand moeten vervangen omdat die gewoon 'op' was. De laser in een brander gaat maar een beperkte tijd mee en bij intensief gebruik (lees: dagelijks een aantal cd's en/of DVD's) is het binnen twee jaar gewoon gebeurd.

m.vr.gr. Freya

henson
door henson - Mar 26, 2006 om 12:46
338 Antwoorden / 36 Vragen

hallo, een direct antwoord op je vraag heb ik niet; maar ik herken je probleem wel omdat het ook op mijn computer voorkomt dat hij soms een cd of dvd niet "ziet". Maar dat geldt dan voor het programma waarmee ik het wil branden; gebruik ik een ander programma dan zijn er geen problemen; bijv. ik wil foto's op CD zetten met het Kodak Easyshare programma dan geeft ie niet thuis, maar als ik dat via Nero doe zijn er geen problemen (soms moet ik dan wel eerst de brandsnelheid aanpassen).

Kijk maar eens of dit bij jouw ook het geval is. Het lost dus welliswaar de storing niet op maar omzeilt het wel.

freya
door freya - Mar 26, 2006 om 12:57
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ook dat is dus het gevolg van een slechter funktionerende laser. De intensiteit van de laser is dusdanig minder geworden dat het branden op volle snelheid niet meer lukt. Op een lagere snelheid lukt dat soms dan nog wel. Hou er dus maar rekening mee dat de brander binnenkort vervangen moet worden. Gelukkig kosten ze tegenwoordig niet meer zo veel. Freya

ha
door hanszoet - Mar 31, 2006 om 10:52
5 Antwoorden / 1 Vragen

Waarschijnlijk is de laser van de brander naar de eeuwige jachtvelden. Kun je een gewone, geperste CD er nog wel mee lezen?
Dit is een bekend euvel, mijn cd brandertje gaf na een jaar trouwe dienst de geest, mogelijk ook omdat het ding voor zowel branden als cd-spelen gebruikt werd.
Advies: koop een nieuwe brander en separate speler, hetzij CD hetzij DVD. Voor het prijsverschil hoef je het tegenwoordig niet meer te laten gelukkig.

ro
door rondeb - Apr 1, 2006 om 16:55
11 Antwoorden / 9 Vragen

Deed je brander het eerst wel goed? het je een ander merk cd gekocht zo ja dan kan dat het probleem zijn.Ik denk dat je gebaat bent met een Firmware update. Dit betekent dat de speler zélf geupdate wordt. Ik hoop dat je hier wat aan hebt! !

Vr Gr Rondeb

edwardus
door edwardus - Apr 1, 2006 om 17:11
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ik lees ook nog iets over een truc met een vriezer.
Geen idee of het werkt.