ma
door mascotte Nov 28, 2008 om 15:12
Computers & telefonie

Brief met logo

Ik probeer iets duidelijker te zijn:

ik heb een brief met logo gescant en opgeslagen op de usb stick,ik wil met die brief in word straks een brief maken maar als ik hem opsla naar mijn documenten dan kan ik er niks mee.

Ik wil dat document  vaker gebruiken ,ik wil dat opslaan dat ik het steeds kan gebruiken maar weet niet hoe

348 8 Rapporteer

mabureau
door mabureau - Nov 28, 2008 om 15:38
102 Antwoorden / 12 Vragen

<SCRIPT language=javascript>

Hi Mascotte,

Ik heb een uitgebreide reactie gegeven op je eerste vraag en denk dat ik daar precies heb aangegeven wat je bedoelt !

Stap voor stap nog even:

1) zorg dat het gescande document (de afbeelding precies A4 is,

2) open een nieuw document,

3) ga naar achtergrond, moet dat even zoeken afhankelijk van de versie van word die je gebruikt,

4) pak daar "kleur" en kies voor "opvul effecten", sorteer hier het ingescande document van je stick,

5) sla dit nieuw document op als bvb "briefpapier".

6) open vervolgens het document "briefpapier" en je zult zien dat je in plaats van een blanco vel een vel krijgt met de gescande brief als achtergrond. Je kan hier gewoon op schrijven alsof het een blanco vel is.

Sla dan je nieuwe brief op zoals je wilt en open opnieuw het document "briefpapier" voor je volgende brief.

Ik hoop dat het duidelijk is nu. Laat even horen of he gelukt is.

poltol
door poltol - Nov 28, 2008 om 19:59
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Tja,

Twee keer vragen,is niet meer antwoorden hoor. Moet u niet doen werkt niet echt handig.

DUBBELPOST dus.

Vr.gr. poltol

poltol
door poltol - Nov 28, 2008 om 20:17
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Kijk ook even naar de extensie van het gescande formulier. Mogelijk kunt u die niet openen, om te bewerken. Opnieuw scannen en daar duidelijk aangeven wat u er mee wilt gaan doen. Dus scannen om het te bewerken. Het wordt dan pdf, als u nog geen pdf proggramma op de PC hebt staan dan moet u dat even downloaden en installeren. En dan kunt u verder kopieeren en bewerken.

Succes, poltol

mabureau
door mabureau - Nov 28, 2008 om 20:51
102 Antwoorden / 12 Vragen

<SCRIPT language=javascript>

Jammer dit soort reacties, gevolgd door een opmerking over dubbel gestelde vragen. Lezen is een kunst op zich.

Ik begrijp dat het verwarrend is als je eerst de 2e vraag leest en vervolgens de 2e met de reacties, maar dat is nog geen redig om een 2e reactie te sturen, met een dergelijke strekking.

Er wordt niet voor niets gezegd: "Ik probeer iets duidelijker te zijn". Op de eerste vraag had stacey namelijk gereageerd dat de vraagstelling niet duidelijk was.

Ik kan me voorstellen dat de vraagsteller niet heeft geweten hoe hierop in de zelfde treat te reageren en daarom ter verduidelijking de vraag opnieuw heeft gesteld.

Ten overvloede denk ik dat ik in mijn reactie duidelijk was geweest met de oplossing van het probleem.

akkefiet
door akkefiet - Nov 28, 2008 om 21:15
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Denk dat de werkwijze verkeerd is. M.a.w. : een ingescande brief is in principe niet echt als basis te gebruiken voor een Word document.
- Scan eerst het logo apart in en sla het op als brieflogo.jpg
- Open een nieuw Word document en voeg daarin het logo
- (Invoegen > Afbeelding > Uit Bestand)
- Dan handmatig de andere standaard zaken intypen
- Sla het op als (bijv.) Standaardbrief en kies dan in het tweede veld voor Sjabloon (dus sla het niet op als Worddocument)
- Dan kan via Bestand > Nieuw elke keer dat Sjabloon worden gebruikt.

Vrgr. AF

mabureau
door mabureau - Nov 28, 2008 om 21:40
102 Antwoorden / 12 Vragen

<SCRIPT language=javascript>

Helemaal mee eens Akkefiet, maar dit hadden zowel stacey als ik in de andere treat reeds uitgelegd.

De oplossing hierboven was alleen een oplossing van het probleem zoals hij het aangaf. Dat er andere en betere oplossingen zijn als het alleen maar om het briefhoofd gaat, dat is zeker.

Maar als hij het perse met een ingescande brief wil doen, dan is dit een alternatieve mogelijkheid. Mijnerzijds hierbij echter de aantekening dat bij het printen de gehele achtergrond incl het "wit" wordt geprint in plaats alleen de bewerkte (beschreven) gedeelten.

Een simpel briefje van 3 regels zal er dus bij het printen uitzien of hij bezig is een volledig A4-tje vol te printen.

akkefiet
door akkefiet - Nov 28, 2008 om 22:28
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Tsja, Mabureau

Er zijn makkelijke en moeilijke wegen.....
Maar zoals jij het beschrijft is het wel mogelijk.
En als dat de manier is zoals de vraagsteller het wil is dat dus het beste antwoord.

Vrgr. AF

frans75
door frans75 - Nov 28, 2008 om 23:13
202 Antwoorden / 0 Vragen

treat = thread?