me
door meeloper Feb 13, 2009 om 21:36
Computers & telefonie

Bufferen van films

goedenavond ,

Als ik een filmpje aan het bekijken ben gaat de comp. telkenmale bufferen en stopt het filmpje even.Zomaar plotseling.het is maanden goed gegaan maar nu niet meer.Ik dacht het virtuele geheugen te vergroten maar dat helpt niet.Wie weet wat?

meeloper

778 8 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Feb 13, 2009 om 21:44
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is een verschijnsel dat ik alleen met Windows Media Player heb ervaren. Sinds dat ik overgestapt ben op VLC Player heb ik daar totaal geen last meer van.

In combinatie met Firefox en de MediaPlayerConnectivity plugin voor Firefox gaat het helemaal ideaal. Allemaal gratis trouwens.

aurora1
door aurora1 - Feb 14, 2009 om 00:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag meeloper, misschien helpt het om de buffering in de wmp te wijzigen (via extra-opties-prestaties). Kijk ook nog even op deze link (gaat wel over win98), misschien vindt u daar nog wat meer meer tips.

vr.gr.

dirck
door dirck - Feb 14, 2009 om 01:34
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Een filmpje op je computer of een filmpje op internet?

Speel je het filmpje af via de Windows Media Player of is het een Flash filmpje zoals de filmpjes op Youtube (flv)

Of is het een filmpje die afgespeeld wordt door Microsoft Silverlight, zoals op RTL GEMIST

Ik moet zeggen dat ik verrast ben door de kwaliteit van Silverlight.

Voor filmpjes die je via internet afspeelt kan het zijn dat je internet verbinding te traag is of de server waar het filmpje van afgespeeld wordt is overbelast. (en dat laatste komt vooral 's avonds vaak voor)

me
door meeloper - Feb 15, 2009 om 23:42
80 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo alle drie,sorry dat ik zo laat inhaakt op jullie antwoorden,maar in het weekend moest ik direct de stad uit.Nogmaals excuses.

Hoe het kan begrijp ik niet maar toen ik de computer vanavond (zondag) aanzette werkte het geheel weer perfect.Hoe dit kan ,na drie dagen ellende,begrijp ik niet maar het leed is geleden.Nogmaals dank voor de genomen moeite.

Vr.gr. meeloper

me
door meeloper - Feb 15, 2009 om 23:44
80 Antwoorden / 14 Vragen

Foutje ,sorry.

ar
door arie44 - Feb 16, 2009 om 13:48
8 Antwoorden / 0 Vragen

Asl je windows media player begruikt, kun je soms problemene krijgen omdate het niet de juiste codecs heeft.
Om al die problemen te voorkomen, ikun je het beste deze media player installeren. Het is een gratis speler, die in staat is alle soorten van videos of te spelen zonder extra codecs te moeten installeren
http://www.download.com/GOM-Media-Player/3000-13632_4-10551786.html

Installeer Gomplayer
Ga naar preferences
others
select all
File Types

Als je dat hebt gedaan, zul je zien dat je nu de filpjes wel goed kunt bekijken.

me
door meeloper - Feb 18, 2009 om 22:26
80 Antwoorden / 14 Vragen

Arie44

Sorry voor het late antwoord maar gomplayer heb ik al maanden ,dit werkt goed.Maar overigens is de ellende ,hoe het komt weet ik niet,gestopt.Toch bedankt voor het meedenken.

Allen veel dank.

meeloper

ha
door hans_rianne - Feb 22, 2009 om 18:38
2 Antwoorden / 5 Vragen

Toch wil ik graag nog even hier op doorgaan, want ik heb het probleem ook. Eigenlijk al tijden. Als ik muziek luister op internet of muziek vanaf mijn computer wil luisteren, blijft de player soms haperen (oftewel stotteren) en eventjes later gaat ie weer verder.

Bij het afspelen van een programma van uitzending gemist heeft ie dat ook. Meestal heb ik dan nog meer sites openstaan en ik dacht altijd dat het daardoor kwam. Vaak als ik de sites afsluit, doet ie het wel goed.

Maar ik wil ook wel graag muziek luisteren en ondertussen surfen op internet. Dat gaat dus niet zonder haperingen.

De diverse programma's die ik gebruik zijn anders. Radio-internet is flash, zelf gebruik ik veel WMP. Dus aan het programma ligt het dan volgens mij niet. Maar ik kan het mis hebben.

Heb ondertussen bij WMP de buffer op 60 sec. gezet, maar dat helpt ook niet.

Weet iemand wat ik kan doen?