Fr
door Frtz64 Dec 28, 2023 om 08:36
Computers & telefonie

Caiway belterieven

Caiway heeft voor bellen via een vaste lijn naar het Verenigd Koninkrijk een tarief op de website staan van 14 cent per minuut.
Op de rekening wordt 19 cent per minuut afgerekend.
Ik heb Caiway daarover benaderd en de klantenservice meldde dat het al heel lang 19 cent was, maar nog niet op de website aangepast.
Nu, weer een tijd verder, staat er nog steeds 14 cent op de website.
Mag dat zomaar?

2390 11 Rapporteer
marita5
door marita5 - Dec 28, 2023 om 09:19
11516 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Frtz64 ,

Er staat inderdaad op de site €0,14 ct per minuut , klik op de rode regels .

https://www.caiway.nl/bellen/beltarieven

Voorwaarden

 Art 5.11 De administratie van Caiway is bepalend voor de vaststelling van de door u verschuldigde vergoedingen, tenzij u tegenbewijs levert .

Lees ook hier Art 6

https://cdn.caiway.nl/-/media/voorwaarden-bestanden/overig/caiway-algemene-voorwaarden-2022.pdf?la=nl-nl&hash=FE401F590AA67F87E6BE8498B326C13A

Fr
door Frtz64 - Dec 28, 2023 om 11:47
3 Antwoorden / 1 Vragen

klopt dat Caiway 14 cent op zijn website zet. Het gaat er om of ze dan ongestraft 19 cent mogen rekenen.
Volgens de algemene voorwaarden dus kennelijk wel.
Ik ben benieuwd of in zo'n geval de algemene voorwaarden wel leidend mogen zijn.
Het is per slot van rekening toch misleiding, al zeker als je het gemeld hebt (het had een foutje kunnen zijn), maar de prijs per minuut daarna niet wordt aangepast. Het gaat wel om een onaagekondigde prijsverhoging van ruim 35% !!!

Bellen via een bedrijf met 0900 nummers durf ik niet aan.

sira
door sira Dec 29, 2023 om 12:44
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Bellen via een 0900 nummer kunt u gerust doen, werkt altijd prima.

tenormin
door tenormin - Dec 28, 2023 om 12:29
16835 Antwoorden / 108 Vragen

Als u wel via Hallo Buitenland belt bent u echt veel voordeliger uit. Heb het zelf jaren gedaan, U.S.A. Bellen via een 0900 nummer is werkelijk niet een nummer om angst voor te hebben. Er gebeuren geen 'griezelige dingen' en u bent veel voordeliger uit.

Mabelle
door Mabelle - Dec 28, 2023 om 13:08
427 Antwoorden / 1 Vragen

Voor wat betreft bellen via 0900 nrs. Hier https://www.bellen.com/bellen-buitenland/goedkoper-bellen-via-0900-nummers kun je alle informatie vinden en ook de voor- en nadelen ervan.

Fr
door Frtz64 - Dec 28, 2023 om 13:41
3 Antwoorden / 1 Vragen

dank voor de info over de 0900 nummers. Dan zal ik dat toch eens gaan proberen.

CP
door CPV - Dec 29, 2023 om 11:27
21 Antwoorden / Vragen

We hebben jaren via 0900 nummers met Italie gebeld. Ging prima.
Nu gaat het gratis via Whatsapp, is dat niet mogelijk?

mo
door mof - Dec 29, 2023 om 11:40
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Alles mag zomaar. Maar de website dient wel aangepast te worden. U kunt daar aan echter geen rechten ontlenen. Daarvoor is uw contract met algemene voorwaarden en de meest recente tariefvoorwaarden die Caiway u moet leveren relevant. Als in die laatse ook 14 ct staat heeft u een punt.

jewee
door jewee - Dec 29, 2023 om 13:23
61 Antwoorden / Vragen

Kan je niet WhatsApp bellen???

1paul
door 1paul - Dec 29, 2023 om 15:34
3152 Antwoorden / 0 Vragen

nee, zij moeten de juiste tarieven aangeven, meld dit bij de juiste toezichthouder....

Fr
door Frtz64 - Dec 31, 2023 om 14:32
3 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb ooit wel eens iets aan instanties als de ACM https://www.acm.nl/nl gemeld. Meestal gebeurt er dan iets met kluitje en riet.
Waarschijnlijk is het wijs om gewoon met een 0900 nummer te gaan bellen (whatsapp helaas niet mogelijk) en Caiway in z'n sop gaar te laten koken.
Dank allemaal voor de input!