ro
door roymarja Sep 10, 2017 om 12:34
Computers & telefonie

Canon printer TS(9050) /scan to cloud ?

Goedemiddag,

I.v.m. het vervallen van Google Drive op termijn, heb ik vergeefs geprobeerd op de Canon TS9050 de optie "scannen naar Onedrive" te configureren.
Helaas wordt Onedrive als opslagmedium niet genoemd onder het menu "wolkje".
Het vreemde is dat wanneer sorteren wordt geselecteerd onder dat menu "Onedrive" wél genoemd wordt maar bij de eigenlijke toepassing weer niet.

Is dit soms een bug bij de TS9050?
Komt de menu-optie bij andere TS-modellen misschien wel voor?

Ben dankbaar voor eventuele suggesties!

roy

n.b.: mijn TS9050 heeft de allerlaatste firmware aan boord

2335 9 Rapporteer

Ge
door Genee - Sep 10, 2017 om 15:19
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Moet u niet eerst via Canon Connect, Onedrive configureren?
Lees
https://www.epsonconnect.com/guide/nl/html/uses_2.htm#S-00400-00100-00200-00200

jo
door jorisw Sep 10, 2017 om 15:48
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Epson??

Ge
door Genee Sep 10, 2017 om 15:55
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@jorisw
Inderdaad slaat nergens op die Epson Connect.

ro
door roymarja - Sep 10, 2017 om 15:33
27 Antwoorden / 18 Vragen

Dank voor uw reactie @Toonder!
In principe heeft u gelijk natuurlijk. (hoewel de optie "Canon Connect" mij niet bekend is..)
Leidraad voor mij was de (succesvolle) configuratie van Scan naar cloud  naar Google Drive en Dropbox.
Beide media staan vermeld onder de Cloud services en kunnen na selecteren geconfigureerd worden door de respectieve gebruiksnamen en w.w. in te vullen.

Maar.....Onedrive komt in de opsomming helemaal niet voor, laat staan dat ik die kan activeren.
Zoals eerder gemeld: sorteren van de diverse Cloud media brengt Onedrive wel te voorschijn maar daar blijft het helaas bij.

Is er misschien onder ons iemand die een soortgelijke Canon printer heeft (b.v. TS5050 of 8050) en bereid is deze menu-optie bij zijn/haar printer te checken?

Ge
door Genee Sep 10, 2017 om 15:49
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Nu maar wachten of iemand de oplossing voor u heeft.

marita5
door marita5 - Sep 10, 2017 om 16:41
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo RoyMarja ,

1) Gebruikt u de orginele cartridges ?
2 ) Misschien is het een optie om One Drive opnieuw te installeren , klik op de rode regel .

https://support.office.com/nl-nl/article/Problemen-met-synchroniseren-in-OneDrive-oplossen-83ab0d8a-8400-45b0-8dcf-dc8aa8a6bcf8

Of , stel uw vraag eens aan Canon Support ,

https://www.canon.nl/support/consumer_products/contact_support/

ro
door roymarja - Sep 10, 2017 om 16:51
27 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo @Maritas,

1. ja, ik gebruik (nog) de eerste originele patronen maar dit staat m.i. los van het topic
2. Onedrive is geïnstallerd en gesynchroniseerd

Echter de printer/scanner biedt niet de optie naar Onedrive te scannen zoals ik wel doen naar Google Drive en/of Dropbox.
Dit is de issue waar het hier om gaat...

marita5
door marita5 Sep 10, 2017 om 16:57
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Ik kon niet weten dat u de orginele cartridges gebruikt . Als u geen orginele cartridges zou gebruiken werkt scannen naar cloud niet .

Cookies
door Cookies - Sep 10, 2017 om 17:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ben je wel ingelogd met een Microsoft account? Zo nee, zou je dat even kunnen proberen.

diumenge
door diumenge - Sep 10, 2017 om 18:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Is het niet mogelijk om gewoon naar een map op de PC te scannen? Zo ja, dan kan je toch scannen naar de Onedrive map op de computer? Wordt het ook automatisch de cloud in geladen.

ro
door roymarja - Sep 10, 2017 om 19:18
27 Antwoorden / 18 Vragen

Beste respondenten,

Hartelijk dank voor uw inbreng!

Ja, ik ben ingelogd bij Onedrive, maakt geen verschil: Onedrive is niet te selecteren op het LDC-display van de printer

Nee, helaas is het niet mogelijk naar een x-map op de PC te scannen.
De optie naar een Cloud opslagservice te kunnen scannen vind ik juist zo geweldig om even tussen de bedrijven door, zonder dat de PC aan is, iets te kunnen scannen en naderhand "op te pakken" en te verwerken.

Ge
door Genee Sep 10, 2017 om 20:19
1509 Antwoorden / 1 Vragen

In de Android playstore en ios app store is de app Canon print inktjet/selphi te downloaden.
Met deze app is scannen via de printer mogelijk waarna u de scan vanaf de gsm naar Onedrive kunt sturen.

ro
door roymarja Sep 10, 2017 om 21:17
27 Antwoorden / 18 Vragen

Dank u @Toonder
Geloof me of niet maar ik ben de enige Nederlander die niet gebruik maakt van een smartphone.
Sterker nog: ik haat die dingen.
Hopelijk neemt u me dit niet al te kwalijk!

Ge
door Genee Sep 10, 2017 om 21:26
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Het mag ook een tablet zijn, maar het blijft uw keuze.
Ik neem u niets kwalijk.

ro
door roymarja Sep 10, 2017 om 22:22
27 Antwoorden / 18 Vragen

Ik neem uw suggestie (tablet) graag ter harte maar ik ga morgen eerst de support van Canon contacteren.
Het zou immers out-of-the-box moeten kunnen functioneren!
Nogmaals dank voor uw reacties!

marita5
door marita5 - Sep 10, 2017 om 20:16
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@RoyMarja ,

Misschien heeft u hier iets aan i.p.v. One Drive , Stack 1000 GB gratis , klik op de rode regels .

https://www.transip.nl/stack/

Lees ook hier het antwoord van @gompy2 en @hans515 .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/gratis-opslag-one-drive-van-microsoft-verdwijnd-voor-een-groot-deel?id=583452

ro
door roymarja - Sep 11, 2017 om 20:58
27 Antwoorden / 18 Vragen

@Allen,

Probleem(pje) voorgelegd aan support Canon Nederland.
Geen oplossing en/of workaround beschikbaar.
Men zou e.e.a. doorzetten aan de verantwoordelijke(n).
Afwachten vooralsnog maar, ik heb er eigenlijk bar weinig vertrouwen in ooit nog feedback van hen te krijgen.

Ge
door Genee Sep 11, 2017 om 21:33
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ben benieuwd of u nog wat hoort van Canon.

ro
door roymarja Sep 12, 2017 om 11:37
27 Antwoorden / 18 Vragen

@Toonder,

Ik was blij verrast toen ik zojuist een e-mail van Canon ontving.
Deze feature is in februari jl. komen te vervallen. (rechtenkwestie?)
Fijn dat ik i.i.g.niet verder hoef te zoeken/gissen.

Nu maar hopen dat Dropbox en Evernote (=leuk alternatief) in de lucht blijven i.c.m. een Canon printer.

Blijft over mijn nieuwsgierigheid of Epson wel nog de mogelijkheid biedt om rechtstreeks naar Onedrive te scannen.

Nogmaals dank voor uw support @Toonder!

Ge
door Genee Sep 12, 2017 om 13:06
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@roymaria
Zal wel centenkwestie zijn van Canon.
Hopelijk vindt u een goed alternatief voor Google Drive.
Succes.