ca
door cathja Dec 1, 2012 om 12:00
Computers & telefonie

Capaciteitsprobleem?

Sinds een week of vier kan ik op mijn laptop (draait op Windows7) artikelen van Elsevier, plus de reacties daarop, niet meer lezen en er op reageren. Ik heb een HP Pavillion g7 laptop van anderhalf jaar oud. Op onze desktop kan ik wel artikelen van Elsevier lezen en ook de reacties bekijken. De beide computers zijn met elkaar verbonden en hebben dus dezelfde provider.
Overigens ben ik niet erg handig met computers, maar tot nu toe heeft alles altijd prima gewerkt. Mijn echtgenoot heeft er een z.g.n. Housecall-programma op losgelaten, en die heeft geen bijzonderheden of fouten in het systeem kunnen vinden. Het is voor ons beiden een raadsel wat er aan de hand kan zijn.
Wie, o wie kan ons een tip geven waardoor we de laptop weer naar behoren kunnen laten werken? Voor de goede orde: we kunnen wel artikelen van andere dagbladen lezen; het probleem zit dus bij Elsevier-artikelen en komt dus alleen voor op de laptop.

597 4 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Dec 1, 2012 om 13:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag cathja,

Heb je op de site van Elsevier onder Service en vervolgens Veelgestelde vragen gekeken? Mogelijk vind je daartussen de oplossing.

vr.gr.

jo
door jorisw - Dec 1, 2012 om 16:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zaterdag 1 dec 2012, 13:19]Dag cathja,

Heb je op de site van Elsevier onder Service en vervolgens Veelgestelde vragen gekeken? Mogelijk vind je daartussen de oplossing.

vr.gr.

Off topic: overigens vrij belachelijk om in deze tijd nog met een website te komen waar je een specifieke browser voor moet gebruiken zoals Elsevier adviseert....

sepke2008
door sepke2008 - Dec 2, 2012 om 16:55
191 Antwoorden / 47 Vragen

Gebruik eens een andere browser waarschijnlijk gebruik je nu internet explorer probeer nu eens google chrome. Een andere actie zou kunnen zijn om de cache van de browser te legen.

M.v.g. Sepke

ca
door cathja - Dec 2, 2012 om 18:27
24 Antwoorden / 3 Vragen

@ aurora1, @ jorisw en @ sepke,

Het probleem bleek hem in de coockies te zitten. Toen dat was opgelost, kwamen we tot de ontdekking dat Hotmail niet meer werkt! Nu zijn we helemaal niet zo te spreken over Hotmail en overwegen al langere tijd om deze te verwijderen, maar het gekke is dat we op de desktop wél de artikelen plus reacties van Elsevier konden lezen (en nog steeds kunnen lezen), en daar werkt Hotmail wel, zij het dan met de nodige irritaties van tijd tot tijd. Óf we accepteren coockies en kunnen Elsevier 'vergeten'. óf we verwijderen mettertijd Hotmail, want Hotmail werkt niet als we de coockies uitschakelen. Wordt hiermee soms veel geld verdiend?

Ik wil de reageerders hartelijk danken voor hun inzending!